Ga naar inhoud
  • 0

rns 510 en mijn telefoon


marcels

Vraag

nu is de techniek dus wel een beetje veranderd sinds mijn laatste passat(2005) maar ik krijg mijn telefoon niet gekoppeld met de rns 510

auto is uit 2012 en in de rns kan ik niet zoeken naar mijn telefoon maar in het display tussen de tellers wel.

kan wel mijn telefoon gebruiken voor media af te spelen maar telefoon zegt hij sim kaart gebruik of SOS functie oid.

in mijn armsteun zit een soort houder waar ik van verdenk dat daar dan een bluetooth adapter ofzo in zou moeten voor mijn telefoon? of zie ik iets over het hoofd of doe ik iets verkeerd?

ik zag ook dat er bedrijven zijn die bluetooth module weg schrijven en je dan wel kan bellen met de rns 510 kan dit ook echt?

kan iemand mij hiermee helpen?

 

gr

Marcel

aangepast door marcels
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 hour ago, dieseltje said:

onder de bijrijders stoel zit een module. dat is de Bluetooth

lijkt erop dat een iPhone hebt en de module een versie is met rSap verbinding. Dat wil niet helemaal werken.

ik heb een samsung maar wat is dat ding in mijn armsteun dan eigenlijk is dat niet voor een module oid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

laad unit of oid. maar de echte bluetooth zit onder de stoel.

check die module even. Daar zou dan een grote stekker aan moeten zitten en een paars/lila kleurige fakra stekker.
schrijf dan ook meteen het type nummer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 hours ago, dieseltje said:

laad unit of oid. maar de echte bluetooth zit onder de stoel.

check die module even. Daar zou dan een grote stekker aan moeten zitten en een paars/lila kleurige fakra stekker.
schrijf dan ook meteen het type nummer op.

Wat ga ik aan die module checken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De BT module onder de stoel is 1 van de recentere versies. De ondersteund RSAP modus. Gezien uw toestel gekoppeld kan worden en de ontvangst op de telefoon wegvalt wil het zeggen dat de gsm met de BT module gekoppeld via RSAP modus. Krijgt u geen extra info op het scherm als u op de RNS op de phone toets drukt ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 hours ago, wulfke said:

De BT module onder de stoel is 1 van de recentere versies. De ondersteund RSAP modus. Gezien uw toestel gekoppeld kan worden en de ontvangst op de telefoon wegvalt wil het zeggen dat de gsm met de BT module gekoppeld via RSAP modus. Krijgt u geen extra info op het scherm als u op de RNS op de phone toets drukt ?

 

als ik op phone druk krijg ik een SOS melding maar geen koppeling te zien. het ontvangst valt niet weg het komt niet tot stand maar ik kan wel muziek afspelen via bluetooth.

als ik de telefoon wil koppelen ziet de auto de telefoon wel  kan ook gewoon het wachtwoord intikken in de telefoon maar dan krijg ik een melding dat hij gekoppeld is voor sim gebruik oid en niet om te bellen.

mijn andere auto's(subaru/VW) koppelen gewoon met de telefoon dus eigenlijk ga ik er een beetje vanuit dat het niet aan de telefoon ligt.

misschien sim toegang uitzetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, dieseltje zei:

je moet met koppelen 1x je sim pincode ingeven, dan neemt hij je sim over todat je de boel weer uitzet.

De telefoon wordt dan als soort pasje gebruikt maar het bellen gaat met de telefoonmodule.

Mits je na het ingeven van de pin ook als laatste de "save" optie aanklikt in de teller. 

Je kan ook niet RSAP koppelen dan werk je in gewone BT mode ipv Premium BT mode en heb je geen toegang tot sms optie in de RNS en teller 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 hours ago, wulfke said:

Mits je na het ingeven van de pin ook als laatste de "save" optie aanklikt in de teller. 

Je kan ook niet RSAP koppelen dan werk je in gewone BT mode ipv Premium BT mode en heb je geen toegang tot sms optie in de RNS en teller 

kan wel een pin invoeren maar kan hem niet accepteren, en dat moet dan de pin van de sim cq telefoon zijn? is het nou zo lastig :) of ligt het aan mij, kan de dealer mij hierbij helpen of zijn die daar lastig in aangezien ik hem daar niet gekocht heb? hoe kanik dat RSAP uitzetten en kan ik dan wel koppelen en bellen sms gebruik ik toch niet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 12-5-2019 at 14:03, Piotr said:

Probeer eens sim toegang uit te schakelen, heb ik ook, en je moet niet de code van je sim ingeven maar de code die je op je display krijgt is :xxxx xxxx xxxx xxxx uiteraard staan de xx voor de code

 

Gr Peter

Het is gelukt!!! :) idd sim toegang uitzetten opnieuw koppelen en het werkt.

Zelfs sim toegang weer aan kunnen zetten en media uiteraard ook.

Moet ik dan Nu dan wel elke keer mijn pin intoetsen met instappen? Of is dit uit te schakelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 uren geleden, marcels zei:

Het is gelukt!!! :) idd sim toegang uitzetten opnieuw koppelen en het werkt.

Zelfs sim toegang weer aan kunnen zetten en media uiteraard ook.

Moet ik dan Nu dan wel elke keer mijn pin intoetsen met instappen? Of is dit uit te schakelen? 

De eerst volgende keer dat je Pin in moet geven, als volgende stap "SAFE"  dan moet hij de pin onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden