Ga naar inhoud
  • 0

Aanpassen gasrespons B8


Marleyke93

Vraag

In mijn verhaal even gedeeld maar zal het hier ook voor de geintreseerden zetten.

Standaard staat de gasrespons van een passat op volkswagen/seat/skoda. Je kan deze ook veranderen naar audi en dit verbeterd de respons en de motor reageert sneller.

Dit heb ik getest en inderdaad de auto reageert sneller en schakelt ook wat sneller.

Schakelt ook sneller terug bij wat gas bijgeven.

 

Dit kan je aanpassen door met vagcom naar 01 engine te gaan -> coding -> long condinghelper -> byte0 bit2.

ca59fbbba71c8ac9ae1f2438af31a7e8.jpg

 

Ik test dit nu even uit. Of het goed is voor de DSG weet ik niet. Maar het rijd alsinds prettiger!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Kijk uit met te veel instellingen op Audi zetten, straks functioneert je knipperlicht ook niet meer!


Tot nu toe werkt alles nog en zijn er geen foutmeldingen of dergelijke. Dit is dan ook het enige dat gedaan is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minutes ago, JanSL said:

Heel interessant. Heb jij ook de DCC optie en hoe werkt dit dan bij de verschillende rij-modi ?

Jan,

DCC heb ik niet, maar volgens mijn opzoekwerk gaat deze verandering niets aan DCC aanpassen dan het nu oorspronkelijk doet. Ik heb wel de driving mode die ik kan kiezen dus ECO, NORMAL, SPORT en INDIVIDUAL. 

Heb het nu al 2 dagen aanstaan en heb enkel zo een kwartiertje s'avonds met de passat gaan rijden sindsdien wegens met de fiets gaan werken. Wat me opvalt is dat de DSG veel beter reageert en sneller terugschakelt als je wat gas bijgeeft en hij niet zo in die lage toeren blijft hangen. Ook het dode punt die je voelt bij vertrekken is weg. Hij reageert veel directer en de DSG lost veel sneller wat denkt ik zeker niet slecht is ivm slippende koppeling.Het schakelen is precies ook veel korter. In SPORT is de DSG dan wat te nerveus en schakelt hij snel terug. Ook dit heb ik nog niet echt kunnen testen. Wat ik wel eens getest heb is dat als je vanuit stilstaand het pedaal kickdown induuwt hij sneller vertrekt en zelf met lichte wielspin. 

Tot nu toe heb ik geen foutcodes en heb niets abnormaal gemerkt. De enige foutcodes die optraden was tijdens het veranderen dat de ACC even resetten en hierdoor een fout gaf in die module. Heb deze gewist en komt ook niet meer terug.

Straks ga ik met de vriendin een lange rit maken met de passat en neem ik vagcom mee voor moest er iets fout lopen. Dus de audi stand wordt straks zeer goed uitgetest en ga ik elke driving mode stand eens testen. 

Ik hou wel op de hoogte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de audi stand weer uitgezet en deze weer op de standaard Volkswagen settings gezet. Alles leek goed te gaan tot ik gisterennacht merkte dat men koplampen niet meer mee draaide als ik een bocht inging. Gelukkig had ik vagcom mee en dus meteen alles terug gezet. 

Helaas heeft dit niet geholpen. Hierdoor heb ik zojuist alles wat ik dit weekend had aangepast uitgezet, zoals US lights en AFS upper light max speed terug naar 40 km/h. Dit had ik op 50 gezet. 

Hierna ook de batterij even losgekoppeld dus vanavond eens testen. 

Dus mijn raad! Zet deze mod niet aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, JanSL said:

Bedankt voor de terugkoppeling en succes met het oplossen van de ontstane problemen !

Hopelijk werkt alles weer, heb nergens foutcodes gelukkig en bij het starten gaan de koplampen wel mooi bewegen maar we zien wel vanavond

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden