Ga naar inhoud
  • 0

Opties MFD2 + Telefoon Upgraden?


Mrdjc

Vraag

Ik heb momenteel een MFD2 (DVD) samen met een Aux kabeltje, en een 6 CD wisselaar.

Ook heb ik het geweldige telefoon pakket erin zitten (kies panneeltje in dashbord dat omhoog komt + in middenconsole een plek om een telefoon in te stoppen)

Helaas werkt de huidige module niet samen met mijn telefoon, en ik heb weinig zin om mijn telefoon te gaan rooten om het mogelijk te maken...

 

Hardware die er momenteel inzit (Scan van VCDS):

Address 37: Navigation        Labels: 1K0-919-887-MFD2.lbl
   Part No: 1K0 919 887 F

Address 77: Telephone        Labels: 3C0-035-730.lbl
   Part No SW: 3C0 035 730 B    HW: 3C0 035 730 B

 

Wat zijn mijn opties om het volgende voor elkaar te krijgen:

  • Hands Free via Bluetooth 
  • Muziek afspelen via Bluetooth
  • Muziek  afspelen via USB of SD kaart (MP3)
  • MP3 afspelen via CD* (Als Optie.. hoef niet per se)
  • Vrij "Recente" navigatie updates (De laatste van MFD2 is van begin dit jaar en ook de laatste die er gemaakt gaat worden schijnbaar?)

Het liefste laat ik het interieur zo orgineel mogelijk, en maak ik gebruik van de bekabeling/microfoon/instrumentencluster/stuurwiel knoppen die er al inzitten als dat mogelijk zou zijn.

 

Wie heeft er advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welke telefoon heeft u nu ?

Zal al zeker een andere BT module in moeten. Maar dat kan problemen geven met je mogelijks nu rood/blauwe teller tenzij u al een wit/rode teller hebt.

En mogelijks ook problemen met uw stuur module.

U kan ook de keuze maken naar een OEM vw systeem zoals rns315 met ingebouwde BT maar weer niet of het klavier nog zal werken dan. 

Vrees dat je eea zal moeten opgeven of investeren

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had in mijn vorige Passat (3C / B6) een Pioneer systeem ingebouwd. Goede BT koppeling met mijn telefoon, handsfree bellen (een microfoon is in het plafond geplaatst) en ik had een USB- kabel in het handschoenen kastje laten uitkomen. Hierop had ik een (oude) iPhone aangesloten met een offline playlist. Alle song-info, incl. album art was op het Pioneer scherm
te zien. Met de knoppen op het stuur kun je de volume bedienen, Prev/Next en telefoongesprek beeindigen. Het MFD2 display (rood) was niet bruikbaar (dus dat zal je moeten opgeven).
Voor navigatie gebruikte ik een TomTom.

Succes ermee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je niet alles in de teller hoeft te zien is de rcd330 een optie.

Actuele navi via je mobiel (ook offline met bvb sygic)
bluetooth streaming
Ingebouwde carkit en mic
Werkt met stuurbediening (mits 12 knops anders niet zeker)
Spraaksturing (werkt met iphone iig perfect)
Usb en sd card Als zal je die nooit gebruiken gok ik als je mobiel eraan hangt.

Kost geen drol en komt erg dicht bij oem.

Enge wat je dus verliest is je climaweergave op de radio, ops werkt wel.
En tussen de teller zien je alleen als je gebeld wordt verder niets.

https://nl.aliexpress.com/item/Rcd330-Plus-RCD330G-Carplay-Auto-MIB-Radio-RCD-330-330G-6RD-035-187B-Voor-VW-Golf/32959986890.html?spm=a2g0z.search0104.3.1.7a0012623tZdMo&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_8_10065_10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536%2Csearchweb201603_6%2CppcSwitch_0&algo_pvid=75e127ef-be34-4b1d-99df-014014c89d74&algo_expid=75e127ef-be34-4b1d-99df-014014c89d74-0

20180711_184716281_iOS.jpg

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Op 27-4-2019 om 15:11, wulfke zei:

Welke telefoon heeft u nu ?

Maar dat kan problemen geven met je mogelijks nu rood/blauwe teller tenzij u al een wit/rode teller hebt.

 

Gewoon een "normale" Android van minder dan 12 maanden oud (Geen "rsap" dus)

Ik heb een rood display in het midden - weet niet zeker wat je bedoelt met rood/blauw en wit/rood? - volgens mij het type "DDP"

 

Op 27-4-2019 om 15:47, JanSL zei:

Ik had in mijn vorige Passat (3C / B6) een Pioneer systeem ingebouwd. Goede BT koppeling met mijn telefoon, handsfree bellen (een microfoon is in het plafond geplaatst) en ik had een USB- kabel in het handschoenen kastje laten uitkomen. Hierop had ik een (oude) iPhone aangesloten met een offline playlist. Alle song-info, incl. album art was op het Pioneer scherm
te zien. Met de knoppen op het stuur kun je de volume bedienen, Prev/Next en telefoongesprek beeindigen. Het MFD2 display (rood) was niet bruikbaar (dus dat zal je moeten opgeven).
Voor navigatie gebruikte ik een TomTom.

Succes ermee !

Alhoewel dit als vooruitgang klinkt t.o.v. een MFD2 zitten er zo te horen toch nog een hoop nadelen aan

-Microfoon plaatsen ipv bestaande gebruiken

- USB met offline playlist ipv via de radio zelf

-Teller display niet bruikbaar

-Navigatie niet geintegreerd (Wat is dan het nut van zo'n dubbel DIN scherm ;-)

 

Op 27-4-2019 om 21:52, thabomb zei:

Als je niet alles in de teller hoeft te zien is de rcd330 een optie.

....wat je dus verliest is je climaweergave op de radio,....

Komt aardig dichtbij, alleen jammer dat het display in de teller niet werkt.

Klima heb ik ook momenteel niet op de MFD2 ;-)

 

In mijn Audi A4 (2005) had ik en bluetooth (Kufatec), zowel als bestaande navigatie, display werkte ook tussen de teller voor alles, stuurbediening werkte ook voor alles. Was echt ideaal.

 

Ik heb wat meer rond zitten lezen, ziet er naar uit dat er wel degelijk "OEM" oplossingen zijn alleen de vraag is wat moet er allemaal vervangen worden?

 

Telefoon module is nu 3C0 035 730 B  met DDP scherm, ziet er nogal lastig uit nu om gewoon "Plug en play" een andere premium module erin te kunnen lepelen met behoud van de huidige functionaliteit, mede dankzij het hele DDP / BAP scherm gebeuren.

 

Ook als ik de MFD2 wil gaan vervangen heb ik vanalles gelezen over de CAN Module die vervangen moet worden met een nieuwe versie (Iets met accu leegtrekken met nieuwe radio's?)

Ik heb momenteel deze:    Part No SW: 3C0 907 530 B    HW: 3C0 907 951 

 

Heeft iemand ervaring met een MFD2 te vervangen met een RNS510 of iets?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor de reacties!
 
Komt aardig dichtbij, alleen jammer dat het display in de teller niet werkt.
Klima heb ik ook momenteel niet op de MFD2 ;-)
 
In mijn Audi A4 (2005) had ik en bluetooth (Kufatec), zowel als bestaande navigatie, display werkte ook tussen de teller voor alles, stuurbediening werkte ook voor alles. Was echt ideaal.
 
Ik heb wat meer rond zitten lezen, ziet er naar uit dat er wel degelijk "OEM" oplossingen zijn alleen de vraag is wat moet er allemaal vervangen worden?
 
Telefoon module is nu 3C0 035 730 B  met DDP scherm, ziet er nogal lastig uit nu om gewoon "Plug en play" een andere premium module erin te kunnen lepelen met behoud van de huidige functionaliteit, mede dankzij het hele DDP / BAP scherm gebeuren.
 
Ook als ik de MFD2 wil gaan vervangen heb ik vanalles gelezen over de CAN Module die vervangen moet worden met een nieuwe versie (Iets met accu leegtrekken met nieuwe radio's?)
Ik heb momenteel deze:    Part No SW: 3C0 907 530 B    HW: 3C0 907 951 
 
Heeft iemand ervaring met een MFD2 te vervangen met een RNS510 of iets?
 
 
 
 
 


Ik had hier voor ook een mfd2 er in. Alleen dan zonder telefoon modullen. Nu een rns510 er in zitten werkt perfect. En alles blijft behouden en oem. Moet alleen wel voor de telefoon een modullen en kabelboom aan schaffen om dat ik deze niet had. Een nieuwer gatway had ik al geplaats. Ik heb een 3c0 907 530 L er in zitten en deze kan in combi met een rns 510 zeker. En deze is vrij makkelijk te wisselen je hebt alleen wel vcds nodig.

2d2a6d672cdcd6d4a77e6e54d3586266.jpg69120c63db45251d13bcd54701168eb6.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
32 minuten geleden, Stephenvanengelen zei:

Moet alleen wel voor de telefoon een modullen en kabelboom aan schaffen om dat ik deze niet had. 

 

Bedankt voor de reactie, dat is zeer behulpzaam en ook hoopvol dat er nog wat van te maken valt ;-)

Welke module heb jij erin gezet voor de Telefoon momenteel dan? (Nr)

Heb jij ook de rode display dan, werkt die nog wel met de rns 510?

 

Ik heb momenteel dit (VCDS aan het uitlezen dus vandaar de lampjes):

IMG_20190429_123445857.jpg

 

De geweldige in dash telefoon paneel met MFD2

IMG_20190429_123604832_HDR.jpg

 

En een harige telefoon houder in het midden console (voor een oude Nokia denk ik?)

IMG_20190429_123621697.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor de reactie, dat is zeer behulpzaam en ook hoopvol dat er nog wat van te maken valt ;-)
Welke module heb jij erin gezet voor de Telefoon momenteel dan? (Nr)
Heb jij ook de rode display dan, werkt die nog wel met de rns 510?
 
Ik heb momenteel dit (VCDS aan het uitlezen dus vandaar de lampjes):
IMG_20190429_123445857.jpg
 
De geweldige in dash telefoon paneel met MFD2
IMG_20190429_123604832_HDR.jpg
 
En een harige telefoon houder in het midden console (voor een oude Nokia denk ik?)
IMG_20190429_123621697.jpg
 


Ja hoop is er zeker.
Ik heb een 3c8 053 730E. Alleen werkt die bij mijn niet samen mijn mijn stuurmodullen die ik. Moest een ander om dat ik anders alleen nog maar het telefoon menu had.
f8574eea34b36729c0c40c05d500704a.jpg
Ik heb zelf een zwart wit teller.
4b7d5f7ec77d38c5770f4fc891ce30ab.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet wat u er allemaal voor over hebt maar je zal snel aan een investering van 1000eur+ komen om alles terug werkende te krijgen.

Rns tussen 400eur en 600eur afhankelijk van welke type en versie.

Gsm module tussen de 125eur en 250eur ook afhankelijk van welke versie je wil

Stuur module tussen de 100eur en 150eur

Teller tussen de 125eur en 150eur voor een gewone rood/witte teller

Nieuwe cover voor rond de nieuwe versie teller 

Hogere versie gateway (versie hoger of gelijk aan E) tussen de 50eur en 100eur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, wulfke zei:

Ik weet niet wat u er allemaal voor over hebt maar je zal snel aan een investering van 1000eur+ komen om alles terug werkende te krijgen.

Dat weet ik zelf ook nog niet, vandaar dat ik mij aan het verdiepen ben in de opties ;-)

De vraag is echter wel wat werkt wel en wat werkt absoluut niet samen.

 

Dus met andere woorden:

Wat als ik Radio type X erin zet in de huidige configuratie wat werkt er dan wel/niet meer.

Wat als ik Telefoon module X erin zet in de huidige configuratie wat werkt er dan wel/niet meer.

Wat als ik Canbus Module X erin zet in de huidige configuratie wat werkt er dan wel/niet meer.

 

En dan gelijk de volgende vraag, als X erin zit en XYZ niet meer werkt, wat zou er dan vervangen moeten worden om het weer wel enigsins werkzaam te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een Rns 510 kan erin maar dan moet u een ander type gateway plaatsen hoger of gelijk aan E. Indien u ACC hebt dan heeft u een specifieke versie nodig gezien niet alle gateway's deze optie ondersteunen. Indien geen ACC geen probleem dan gewoon hoger of gelijk aan E. Bij de plaatsing van de RNS zou de rest functioneel moeten kunnen blijven. 

Ivm het telefoon probleem begint de andere kwestie gezien de nieuwe BT module wel integreerbaar is maar dan krijg je problemen met de stuur module die niet meer doet wat moet en ook de teller kan die nieuwe info niet verwerken. Met wat tegenwerking kan het zelfs zijn dat de knoppen op het stuur dan ook niet meer werken wegens de nieuwe stuur module. Ook de hendelset waarvan knoppen dan niet meer werken zoals het moet ga je moeten vervangen naar een nieuwere versie.

Een hogere versie teller kan ook maar pas goed communiceren met een gateway type hoger of gelijk aan E.

Dus zomaar even upgraden zit er helaas niet in. 2008 is zo een beetje een omslagjaar en pas dan zijn de wit/rode tellers gekomen, 12-knops stuurtje, nieuwere communicatie alsook de RNS. Gezien alles zowat aan elkaar hangt en communiceert moet je het ene ook vervangen als het andere wordt vervangen. Dus het is wel allemaal mogelijk maar zoals in voorgaande post aangegeven zal het een groot kostenplaatje worden (been there, done that). Ook de zoektocht naar de juiste onderdelen en modules is soms een uitdaging. 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wulfke, bedankt voor de extra toelichting, dat helpt enorm!

 

16 uren geleden, wulfke zei:

Een Rns 510 kan erin maar dan moet u een ander type gateway plaatsen hoger of gelijk aan E. Indien u ACC hebt dan heeft u een specifieke versie nodig gezien niet alle gateway's deze optie ondersteunen. Indien geen ACC geen probleem dan gewoon hoger of gelijk aan E. Bij de plaatsing van de RNS zou de rest functioneel moeten kunnen blijven. 

Fijn, ja ik heb ook ACC erin zitten om het nog makkelijker te maken :sad::D

 

Ik ga mij er nog wat meer in proberen te verdiepen denk ik, meen ook ergens gelezen te hebben dat sommige gateways opnieuw geflashed kunnen worden om de ondersteuning van latere modellen ook aan te bieden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ergengs vind ik je wel moedig, dat je bereidt bent zoveel tijd te willen investeren om een Passat met toch wel gedateerde techniek om te willen bouwen zodat 'ie geschikt is voor de State of the Art techniek van vandaag.
Alsof je een Playstation 1 om wilt bouwen zodat je Fifa 2019 er vloeiend op kan spelen.

Ik heb zelf de tijd er niet voor, ben ook helemaal niet zo handig om aan de auto te sleutelen en kan ook de frustratie niet aan, als ik geen documentatie kan vinden HOE ik eea moet veranderen (en al helemaal als achteraf blijkt dat het dan toch niet werkt).

Succes ermee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, JanSL zei:

Ergengs vind ik je wel moedig, dat je bereidt bent zoveel tijd te willen investeren om een Passat met toch wel gedateerde techniek om te willen bouwen zodat 'ie geschikt is voor de State of the Art techniek van vandaag.
Alsof je een Playstation 1 om wilt bouwen zodat je Fifa 2019 er vloeiend op kan spelen.

Ik heb zelf de tijd er niet voor, ben ook helemaal niet zo handig om aan de auto te sleutelen en kan ook de frustratie niet aan, als ik geen documentatie kan vinden HOE ik eea moet veranderen (en al helemaal als achteraf blijkt dat het dan toch niet werkt).

Succes ermee !

Niet iedereen heeft t budget om een state of the art nieuwe auto te kopen en moet t met een ouder model doen. En zoveel verschilt de 3C niet in de basis. Er zijn bij B8 veel meer dingen omheen gebouwd.
Heb mijn 2008 Passat ook voorzien van de nodige opties die er niet op zaten en t leven toch een stuk aangenamer maken, zoals o.a. ACC en ben bezig met DCC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf ook de uitdaging gedaan maar dan was de auto nog zo oud niet. Maar als je het bekijkt is het een serieuze investering.
Hieronder mij eigen voor een na foto's (even van Instagram geplukt)
42c7296010bd0996f1440952c7423856.jpg85021983742064297a1e312de9784521.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er weer even snel overheen gelezen...maar naar mijn mening kan je het beste upgraden naar een aftermarket headunit zoals die van pioneer of zenec of zo...die hebben alle moderne functionaliteit en al het originele blijft behouden. Ik persoonlijk zou ver weg blijven bij de el-cheapo android headunits...tenzij geen enkele vorm van kwaliteit geldt..dan ga je gang..

Wil je origineel doen, dan rns510 en nieuwe module plus kabelboom, dan gaat dit grapje je minimaal 600 tot 900 euro kosten en veel werk.

Koop een aftermarket headunit geschikt voor jouw auto en dan is het geheel plug en play, alleen nog een verloop randje erbij en je bent klaar..en misschien een microfoontje bij trekken (weet ik niet zeker) maar al met al is dit in mijn ogen de beste optie om alles werkende en origineel te houden zonder idioot veel extra kabelbomen en dergeljjke te gaan trekken..

aangepast door Ralfff
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Jewepe

Ik zou zeker de optie van een Zenec eens gaan onderzoeken (Zenec Z-E2026?). Is plug and play met behoud van alle functies. Al veel positieve reviews over gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden