Ga naar inhoud
  • 0

Auto geheel opnieuw spuiten


FZPassat

Vraag

Dit jaar ga ik met vakantie naar Marokko met de passat.

 

Nou zit mijn auto vol krasjes (diepe en ondiepe), dofheid (kleur springt er niet meer uit) en steeds meer roestplekken overal. Het is dus zeker een goede investering om de auto weer helemaal opnieuw te spuiten.

 

Dit ga ik laten doen in marokko. ( is gewoon vele malen goedkoper ) ik neem Lak mee vanuit hier maar ik heb een aantal vragen, hoop dat jullie mij kunnen helpen:

 

1) hoeveel liter lak heb ik nodig voor de gehele auto? En wat kost dat ongeveer?

2) de kleur die ik nu heb is gewoon blauw ( niet metallic ), stel dat ik metallic lak wil, dan moet zeker veel delen los van de auto?

3) Heeft iemand ervaring met het opnieuw spuiten van de auto? Zo ja, hoelang duurt het ongeveer? Het schuren, spuiten, drogen etc.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het vele malen goeikopert is dan in nederland, zou ik eerst is contact zoeken met een spuiter daar.

Wie weet kan hij ook de lak regelen?

En als je naar metallic gaat, en nu niet hebt, zou ik persoonlijk wel alles los halen... anders het zelfde effect als je een rode auto hebt, en die in bv zwart zou spuiten... dan zijn de binnenkant nog mooi rood. Het zou overigens wel kunnen als je een blauwe auto hebt, en deze in diezelfde blauw spuit alleen dan wel met een metallic er door heen. maar ik persoonlijk zou dat nie doen.

Dus het is net hoever wil je er mee gaan. je kan t zo gek maken als je zelf wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
26 minuten geleden, Thijn zei:

Als het vele malen goeikopert is dan in nederland, zou ik eerst is contact zoeken met een spuiter daar.

Wie weet kan hij ook de lak regelen?

En als je naar metallic gaat, en nu niet hebt, zou ik persoonlijk wel alles los halen... anders het zelfde effect als je een rode auto hebt, en die in bv zwart zou spuiten... dan zijn de binnenkant nog mooi rood. Het zou overigens wel kunnen als je een blauwe auto hebt, en deze in diezelfde blauw spuit alleen dan wel met een metallic er door heen. maar ik persoonlijk zou dat nie doen.

Dus het is net hoever wil je er mee gaan. je kan t zo gek maken als je zelf wilt.

Tnx voor je reply.

Ik regel lak liever zelf zodat ik zeker weet dat het product gewoon goed is.

Ja daar zit ik zelf dus ook aan te denken, hoe ver wil ik ermee gaan. Ik wil wel bij blauw blijven en zou dolgraag metallic willen. Maar dan nog moeten delen gewoon los en dat heb ik dus liever niet.

Opzich is de kleur die ik nu heb echt niet lelijk en vooral niet als deze straks weer geheel nieuw is. Daarna houd ik het gewoon bij met poetsen en beschermingsmiddelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan je niet helpen met je vragen, maar ik zou er nog een keer over nadenken. Ik heb nog nooit in mijn leven mooi spuitwerk gezien gedaan in het buitenland. En of dat nou Marokko is of Hongarije, het is allemaal kut. En daar sta je dan in Nederland, met een auto die er niet meer uitziet. En garantie heb je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Tarabass zei:

Ik kan je niet helpen met je vragen, maar ik zou er nog een keer over nadenken. Ik heb nog nooit in mijn leven mooi spuitwerk gezien gedaan in het buitenland. En of dat nou Marokko is of Hongarije, het is allemaal kut. En daar sta je dan in Nederland, met een auto die er niet meer uitziet. En garantie heb je niet.

Ik zou dan wat mensen moeten vragen die het daar hebben laten doen en hoe zij het ervaren hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Tarabass zei:

Dat lijkt me heel verstandig. @Rachid17 heeft het ook in Marokko laten doen, en zijn dak is echt niet mooi geworden.

Klopt.

Met Marokkanen is het zo dat je er echt bij moet blijven en je moet die gene kennen. Nou heb ik het voordeel dat de gene bij wie ik het ga doen een bekende van ons is en de auto's in onze familie altijd fixt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, FZPassat zei:

Met Marokkanen is het zo dat je er echt bij moet blijven en je moet die gene kennen. Nou heb ik het voordeel dat de gene bij wie ik het ga doen een bekende van ons is en de auto's in onze familie altijd fixt.

Maar zijn verf vertrouw je niet ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden