Ga naar inhoud
  • 0

Adaptieve cruise controle


Eriktimmerman

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

even een andere vraag ivm de adaptieve cruise control,

het systeem werkt wel mooi maar de eerste keren dat ik ermee reed zat ik wel angstvallig te wachten tot de wagen begon af te remmen. De auto remt dan ook af maar grijpt wel serieus in en vraag me dan ook af of er tijdens het ingrijpen ook remlichten aanwezig zijn achterop ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
49 minuten geleden, wulfke zei:

even een andere vraag ivm de adaptieve cruise control,

het systeem werkt wel mooi maar de eerste keren dat ik ermee reed zat ik wel angstvallig te wachten tot de wagen begon af te remmen. De auto remt dan ook af maar grijpt wel serieus in en vraag me dan ook af of er tijdens het ingrijpen ook remlichten aanwezig zijn achterop ?

@wulfke Ja hoor, remlichten werken dan.

Proficiat trouwens met je nieuwe aanwinst, ziet er indrukwekkend uit...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, wulfke zei:

even een andere vraag ivm de adaptieve cruise control,

het systeem werkt wel mooi maar de eerste keren dat ik ermee reed zat ik wel angstvallig te wachten tot de wagen begon af te remmen. De auto remt dan ook af maar grijpt wel serieus in en vraag me dan ook af of er tijdens het ingrijpen ook remlichten aanwezig zijn achterop ?

Je kunt de afstand waarop hij reageert instellen. bij een 3C/B7 in 5 standen. Ook de reactie tijd, of dat normaal, sportief of comfortabel is, kun je instellen.
Als je dan je display op ACC zet kun je aan de hand van het autootje in beeld zien wanneer die de lijn bereikt. Daarna remt hij af. Bij comfortabel begint hij al redelijk vroeg en remt meer gedoseerd. Bij sportief reageert hij later en remt abrupter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 uren geleden, dreke zei:

@wulfke Ja hoor, remlichten werken dan.

Proficiat trouwens met je nieuwe aanwinst, ziet er indrukwekkend uit...

 

grtz, dre

Thanks! Wel een geruststelling dat de remlichten het doen want soms grijpt het systeem wel goed in en dan wil het achterop komend verkeer toch wel het signaal geven dat je op de rem gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 uren geleden, dieseltje zei:

Je kunt de afstand waarop hij reageert instellen. bij een 3C/B7 in 5 standen. Ook de reactie tijd, of dat normaal, sportief of comfortabel is, kun je instellen.
Als je dan je display op ACC zet kun je aan de hand van het autootje in beeld zien wanneer die de lijn bereikt. Daarna remt hij af. Bij comfortabel begint hij al redelijk vroeg en remt meer gedoseerd. Bij sportief reageert hij later en remt abrupter.

 

had al wat zitten spelen met de streepjes (afstand) , ACC standen (sportief, normaal,.. ) zelf heb ik nog niet gevonden maar ook nog niet bewust achter gezocht. Ik zie altijd in de head up display of er een auto in bereik van de radar is of niet. Ook komt er zelfs een melding tussen de tellers wanneer er een wagen op linker vak trager rijd dan jezelf en je dan rechts zou voorbij gaan, dan grijpt het systeem ook in. Helaas kan je niet omschakelen naar gewone cruise control. De ACC kan je wel omzetten naar een snelheidsbegrenzer waardoor de wagen dan niet sneller meer kan dan de ingestelde snelheid. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden