Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met TPMS inleren.


jaap

Vraag

Ik ben vandaag bezig geweest met het installeren van de TPMS module.

Bij het aanmelden met VCDS kan ik in de ABS module bij byte 27 en 28 de bits niet zien en dus niet afvinken.

Ik heb de laatste versie van VCDS en een originele kabel.

Ik heb de how to van Reinier gebruikt.

Wie o Wie kan me verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

in VCDS Applications, Controller Channel Map. In het pop-up scherm het controller nummer ingeven, evt de security code

Bij Discover Media bij. 5F met security code S12345

klik aan optie "Adaptions" en opslaan als CSV file.

Als je het bestand met verkenner daarna tussen je logfiles opzoekt, kopieer het en verander de extentie in TXT.  Daarmee kun je m via de wizzard heel gemakkelijk in excel importeren

IMG_1287.JPG

IMG_1288.JPG

IMG_1289.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, jaap zei:

Gelukt Alle.

Nu zoek  ik nog iemand die een admap kan maken van zijn B8 met ACC (groep 13)

En van infotainment (groep 5F)

zodat ik kan kijken of er bij mij iets veranderd is.

 

Idealiter heb je een admap van een auto die ongeveer net zo oud is. Sommige modules die gedurende de productie van de Passat vervangen worden door een opvolger kunnen echt een compleet andere admap hebben. Ik heb voor de ambienteverlichting een stuk of wat admaps naast elkaar gelegd, en dan moet je heel goed opletten welke regels je met elkaar vergelijkt! Ook andere opties of combinaties van opties kunnen tor compleet andere admaps leiden. Dat is een secuur werkje om alles de doorzoeken op instellingen die mogelijk relevant zijn. Zeker als de diverse admaps uit 2000 regels of meer bestaan......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, jaap zei:

@diver Jan kan jij eens in ETKA kijken welke antenne ik moet hebben, die van mij gaat maar tot 2015.

Dit is mijn vin nr. WVWZZZ3CZGE163400

Ik heb nu deze er in: 5Q0907273B

@jaap Als je het later ingebouwd heeft staat het niet geregistreerd op jou chassisnummer, daarom blijft het nummer licht.

 

jaap 1.png

jaap 2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toevallig nog eens een antenne gebruikt waarvan je zeker bent dat deze uit een passat kwam ? Omdat je dan zeker bent dat deze wel de juiste data file (gezien je enkel de "invalid data record" fout kreeg) erin heeft zitten.

Bvb https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/5q0907273b/onderdeel/bandenspanning-module/onderdeelid/9189357/

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, wulfke zei:

Toevallig nog eens een antenne gebruikt waarvan je zeker bent dat deze uit een passat kwam ? Omdat je dan zeker bent dat deze wel de juiste data file (gezien je enkel de "invalid data record" fout kreeg) erin heeft zitten.

Bvb https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/5q0907273b/onderdeel/bandenspanning-module/onderdeelid/9189357/

Peter

Ik heb een nieuwe antenne.

En ik heb nog geen andere geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een splinternieuwe zal inderdaad dan geen data record bevatten en daarom dan ook die fout die je krijgt. Met een gebruikte antenne (waarvan je bvb weet dat deze uit een passat komt) zal een gepast data record file in zich hebben. De file zorgt ervoor dat de gemeten waarde ook kan vergeleken worden met een gewenste waarde en via deze vergelijking een waarschuwing gaan geven. Ook kan je in deze file aangeven welke band maat je eronder hebt zitten en van hieruit wordt dan de gewenste druk bepaald. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 minuten geleden, Diver zei:

@wulfke Is zo een file te laden Peter

ja, zoals voorgaand in dit topic heb ik eens een linkje gepost naar een topic met een gelijkaardig probleem met de fout "invalid data record" en daar bleek geen ZDC file aanwezig te zijn. via een tooltje kon je een passende ZDC file maken voor de bandendruk antenne en deze erin schieten met VCP. Hierbij moet je aangeven welke bandmaten je erin wil hebben en wat de gewenste druk moet zijn op voor en achteras. Je kan verschillende banden inladen (bvb winter en zomerbanden) en deze kan je dan selecteren tussen de teller of mogelijks bij de B8 op de DM of DP.

maar ik veronderstel dat een gebruikte antenne reeds voorzien is van zo een file. Daarom dat ik aangaf van eens te proberen met een gebruikte antenne en waarvan je zeker bent dat deze uit een passat komt.

Ik had ook een nieuwe antenne op ebay gekocht en bij de aankoop moest ik de bandgegevens mee doorgeven en zijn er nog extra banden ook ingeladen en nu kan ik uit een 5/6- tal bandmaten kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag een andere TPMS module ingebouwd.

2107912239_TPMSteller.thumb.jpg.3341fdbe6202a090a444bac6c16793ad.jpg

Nu zie ik dit tussen de tellerklokken.

Maar het volgende op de DM.

Het wordt gestart blijft maar doordraaien.Wat kan hier het probleem zijn?

 

TPMS.jpg

aangepast door jaap
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden