Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
Vw-hecoll

Motor wissel...wat past en wat niet?

Vraag

Zoals in mijn andere topic te lezen is heb ik hier een Passat 2.0 20v  met ALT motor staan waar de cilinderkop van overleden is.

De reparatie kosten van de kop liggen rond de 1200 euro. 

Een ander blok was de volgende optie maar daar vraagt men ook de hoofdprijs voor. Met de kans dat je weer een grote olietanker treft... 

Ben nu even aan t kijken wat de mogelijkheden nog zijn voor ik m naar de sloop breng..:-?

De Passat is ook geleverd met de 2.0 8v motor. De AZM.  De bak en koppeling lijken hiervan gelijk te zijn. Deze motoren zijn namelijk voor een schappelijk bedrag te koop. Of zijn er nog andere mogelijkheden ?

Maar ga ik naast een motor , kabelboom en ecu nog tegen andere dingen aanlopen? Qua aanbouwdelen aircopomp stuurbekrachtiging en dynamo enz. Of wordt dit een drama om dat aan de gang te krijgen ivm startonderbreker etc.

iemand hier toevallig ervaring mee ? Of andere tips of ideeën ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

er is denk ik veel anders, naast de kabelboom, je kan dan het beste een complete auto ernaast hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb deze ombouw al een keer gedaan, is goed te doen als je de kabelboom van de 8v erbij hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
On 15-4-2019 at 23:40, bandenman said:

Ik heb deze ombouw al een keer gedaan, is goed te doen als je de kabelboom van de 8v erbij hebt.

Nu wordt het interessant 😁

zou je mij eens willen pb of mailen wat ik precies allemaal nodig heb bij deze swap. Alvast dank ! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
2 hours ago, Vw-hecoll said:

Nu wordt het interessant 😁

zou je mij eens willen pb of mailen wat ik precies allemaal nodig heb bij deze swap. Alvast dank ! 

je hebt pb

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden