Ga naar inhoud
  • 0

Substantie onder Ad blue tank??? (Euhm?)


JoJaBoVe

Vraag

We zijn bij de garage en nu zien we, nu hij omhoog is, dat er een keiharde witte substantie onder de auto hangt.

Volgens de garage is het onder de adblue tank? (Nog nooit van gehoord) maar nu weten we niet of dit kwaad kan?

Is het een overloop? Of zou het tankje kapot zijn? Moeten we er wat mee?

 

e2a31c48e477cb51c5d80217bbf5bc04.jpg4f3ac3b61b7464d84cc5e300e336670b.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Het lijkt wel of de bodem ergens tegen heeft geschaafd. Dat laatste punt ligt wel diep als je vergelijkt met de rest van de bodem.
Ja, dat is sowieso een paar keer gebeurt (de diesel tank ligt ong even hoog en die hebben we ook al geraakt) lang leve lekke dempers en slappe veren hahaha.

Ik heb het nu weg gehaald en donderdag gaan we weer kijken en bedenken wat evt volgende stappen zullen zijn.

Is dat ad blue gebeuren heel hard nodig ofzo??a71783c61617411b554685f00ffc2664.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat gebeurt er als je een beetje adblue in een bekertje gooit? Even een paar dagen laten staan en kijken of het dezelfde vorm afneemt.

 

Het zou ook morsen kunnen zijn idd. Het blijft dan aan het laagste punt hangen.

Maar waar moet dat in gegooid zijn dan? We hebben nergens een tank dop oid daarvoor?

(Stomme vraag misschien)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar als je die foto zo bekijkt zit dat gaatje expres zo aan de onderkant en is dit niet de buitenkant van de tank maar een beschermkap? Soort afvoer voor morsen / lekkages lijkt het inderdaad op. 

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar als je die foto zo bekijkt zit dat gaatje expres zo aan de onderkant en is dit niet de buitenkant van de tank maar een beschermkap? Soort afvoer voor morsen / lekkages lijkt het inderdaad op. 
Ja inderdaad, daar lijkt het ook op..
Maar hoe zouden we nou weten of hij bijgevuld moet worden? ik ga eens even googlen

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of het bij de B7 hard nodig is die adblue daar kan ik geen antwoord op geven maar heb al verhalen gehoord dat wanneer zowel de eerste melding als de 2de melding wordt genegeerd dat de motor er gewoon mee stopt.

Dus normaal krijg je een melding op het scherm tussen de teller incl hoeveel km je nog kan (Dat was althans bij de Touran van mijn vrouw haar werk zo, maar daar zat ook de ad blue naast de tankdop achter de tank klep.)

 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Of het bij de B7 hard nodig is die adblue daar kan ik geen antwoord op geven maar heb al verhalen gehoord dat wanneer zowel de eerste melding als de 2de melding wordt genegeerd dat de motor er gewoon mee stopt.
Dus normaal krijg je een melding op het scherm tussen de teller incl hoeveel km je nog kan (Dat was althans bij de Touran van mijn vrouw haar werk zo, maar daar zat ook de ad blue naast de tankdop achter de tank klep.)
 



Dit klopt als de adbleu tank leegt is. Is er geen motor start meer mogelijk. Is een nood start wat kan. Maar dan een maling vullen met water. En dan rechten met uitlees apperatuur. En dan meteen naar de dicht bij zijnde garagze om systeem leeg te halen. En daarna op nieuwe te vullen met adbleu


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Stephenvanengelen zei:

 


Geloof me morsen komt egt voor ook met dit systeem. emoji85.png heb er al zat gezien. En een paar keer zien mis gaan bij colega’s helaas


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb helemaal geen ervaring met adblue, dus neem het direct van je aan. Lekker dan, in je auto. En blijft er dan zo'n vies wit goedje achter zoals onder aan deze tank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb helemaal geen ervaring met adblue, dus neem het direct van je aan. Lekker dan, in je auto. En blijft er dan zo'n vies wit goedje achter zoals onder aan deze tank?


Ja klopt. En geloof mijn als je het niet meteen schoonmaakt slaat het helemaal wit uit. Egt vies spul.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga morgen even kijken hoe vol hij nog zit.. Ik durfde daarstraks de dop niet los te trekken na een lange rit (meer omdat ik t niet kende) als er aardig wat uit is gaan we even een nieuwe bus halen, to be sure. We gaan volgende maand naar Oostenrijk en heb geen zin om daar te moeten gaan zoeken hahaha
We rollen onder het motto "better safe than sorry".

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ga morgen even kijken hoe vol hij nog zit.. Ik durfde daarstraks de dop niet los te trekken na een lange rit (meer omdat ik t niet kende) als er aardig wat uit is gaan we even een nieuwe bus halen, to be sure. We gaan volgende maand naar Oostenrijk en heb geen zin om daar te moeten gaan zoeken hahaha
We rollen onder het motto "better safe than sorry".

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk




Afbleu is ben de meeste benzine pompen we te krijken. En ieder dealer heeft de flesen die in het filmpje staan vaak ook liggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden