Ga naar inhoud
  • 0

Tuning DSG-7 1.4 Tsi


Robbert Jan

Vraag

Niet direct een vraag maar wel een voor mij goede oplossing;

Ik heb onlangs een VW Passat Variant 1.4 Tsi DSG-7 -model B7- uit 2011 met circa 150.000km gekocht.

Uit de onderhoudshistorie blijkt oa dat bij 122.000km de Mechatronic is vervangen.

De auto rijdt goed, echter bij oa file of in de stad rijden schakelt de DSG bak zeer snel van D1 naar D2 en soms zelfs naar D3. Dit alles soms met lichte schok. Daarnaast schakelt de DSG bij circa 60+ km/u al door naar D7 met brommen als gevolg.

Na zowel wat zoekwerk op dit Forum en via aantal Forumleden gewezen op de mogelijkheid van DSG Tuning. Iets waar het internet ook mee vol staat geschreven.

Uiteindelijk voor JD Engineering Software gekozen. De DSG Tuning Stage 1 + het aanpassen van de schakelmomenten laten uit voeren door het bedrijf Quattra Tuning uit Lisse.

De eigenaar, Simon Gras, die zelf ook actief is in de autorace wereld kan ik omschrijven als zeer kundig en met verstand van zaken! Geeft naast de koffie begrijpelijk antwoord op al mijn vragen en geeft daarnaast nog aantal tips. Ben dan ook zeer tevreden over het geheel. (Ik krijg geen korting door deze tekst...)

De eerder genoemde ‘klachten’ lijken verdwenen en de auto rijdt en schakelt enorm goed.

Dus mocht je iets herkennen en je niet direct opzoek bent naar motor tuning dan kan ik een DSG Tuning (met daarnaast 1 of meerdere aanpassingen) echt aanbevelen. Absoluut het geld waard!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
On 9-4-2019 at 19:06, Robbert Jan said:

Niet direct een vraag maar wel een voor mij goede oplossing;

Ik heb onlangs een VW Passat Variant 1.4 Tsi DSG-7 -model B7- uit 2011 met circa 150.000km gekocht.

Uit de onderhoudshistorie blijkt oa dat bij 122.000km de Mechatronic is vervangen.

De auto rijdt goed, echter bij oa file of in de stad rijden schakelt de DSG bak zeer snel van D1 naar D2 en soms zelfs naar D3. Dit alles soms met lichte schok. Daarnaast schakelt de DSG bij circa 60+ km/u al door naar D7 met brommen als gevolg.

Na zowel wat zoekwerk op dit Forum en via aantal Forumleden gewezen op de mogelijkheid van DSG Tuning. Iets waar het internet ook mee vol staat geschreven.

Uiteindelijk voor JD Engineering Software gekozen. De DSG Tuning Stage 1 + het aanpassen van de schakelmomenten laten uit voeren door het bedrijf Quattra Tuning uit Lisse.

De eigenaar, Simon Gras, die zelf ook actief is in de autorace wereld kan ik omschrijven als zeer kundig en met verstand van zaken! Geeft naast de koffie begrijpelijk antwoord op al mijn vragen en geeft daarnaast nog aantal tips. Ben dan ook zeer tevreden over het geheel. (Ik krijg geen korting door deze tekst...)

De eerder genoemde ‘klachten’ lijken verdwenen en de auto rijdt en schakelt enorm goed.

Dus mocht je iets herkennen en je niet direct opzoek bent naar motor tuning dan kan ik een DSG Tuning (met daarnaast 1 of meerdere aanpassingen) echt aanbevelen. Absoluut het geld waard!

 

 

Goed om te lezen dat het is opgelost, maar wat zijn de kosten als ik vragen mag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben zelf een beetje huiverig om dat te gaan doen. Bij mij staat er nu 140.000 op de teller en probleem loos gereden en nog steeds met de dsg7 bak. Heb wel eens een gevoel van als er geen problemen zijn zo laten en niks aan veranderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 8-6-2019 om 16:56, Joer zei:

Goed om te lezen dat het is opgelost, maar wat zijn de kosten als ik vragen mag. 

Er zijn verschillende optie's. 

Ik kwam op Euro 500 uit. Stage 1, standaard update DSG software, plus Euro 150 voor een een gekozen optie. 

Zie de website van Quattra voor de mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden