Ga naar inhoud
  • 0

Parkeer rem storing


threser

Vraag

Beste allemaal,

Vorige week gaf mijn Passat 3C ineens een storing met de parkeer rem. Alle toeters en bellen in de auto gingen af!
Ik heb daarom een nieuwe schakelaar opgehaald bij de dealer en deze ingebouwd. Helaas gaf dit geen oplossing en daarom de originele schakelaar maar weer terug gebouwd.

Daarna even geluisterd en bleek dat de stelmotor aan de rechterkant niets meer deed. Nou wil het lokale garage bedrijf de volledige remklauwe  (a300 euro) vervangen. Ik vind dit een beetje aan de hoge kant gezien je ook een stelmotor los kan kopen a 50 euro. Ik moet alleen even weten welk type van de 3C0 998 281 ik moet hebben: de 6 of de 12 tands versie.

Het gaat om een Passat 3C uit 2007.

 

En moet je de stelmotor vervolgens nog inleren?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou wel eerst de klauw reviseren. Dat de stelmotor stuk gaat is deels oorzaak en neemt de kwaal niet weg.
De stelmotor gaat om verschillende tesamen stuk.

- kunststofbehuizing verouderd en scheurt
- Door pekel oxideerd de klauw en duwt als t ware de motor naar buiten.

Dus alleen de motor vervangen is een vorm van uitstel van executie. De klauw vervangen of reviseren is wel het achterliggende.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
47 minuten geleden, wulfke zei:

2007 zal een 6 tand torx zijn. Je kan erna wel eens de "parking brake function test" doen. 

Wat heb ik daar precies voor nodig? Een vag-com kabel of vcds? Ik zie wel kabels bij Alie staan voor weinig geld. Moet ik zoiets bestellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat heb ik daar precies voor nodig? Een vag-com kabel of vcds? Ik zie wel kabels bij Alie staan voor weinig geld. Moet ik zoiets bestellen?
Inderdaad VCDS en een geschikte kabel.
Ofwel laat je dit doen, ofwel doe je het zelf. Waar je de kabel en VCDS vandaan haalt is voor dit topic niet relevant, daar zijn andere topics voor hoewel info verspreiden ivm kloon kabels hier niet is toegelaten.

Maar ook deel ik de voorgaande mening van Alle dat de gebarsten behuizing enkel een resultaat is en niet de oorzaak. Dus de beste en langdurigste oplossing is reinigen en reviseren.

Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden