Ga naar inhoud

Nog een vergrendeling uitdaging.


Vincent67

Aanbevolen berichten

Vorige week een Passat 3b 18T aangeschaft.

De CPV doet het niet, bij verkoop/aankoop is dat ook gemeld.

Mijn vraag, diagnose aan dit systeem is dat alleen te doen via uitlezen?

De Symptomen zijn:

1-Met AB op sleutel gaat alles wel open maar niet dicht,

2-Met het CPV knopje in het linker voor portier gaat alles open, in eerste instantie gaat ook alles dicht(aansturing) maar achter gaat meteen weer open.

3-Binnen verlichting blijft branden.

Door punt 2 zou ik zeggen dat het probleem in één(of beide) van de twee achterportieren zit.

Maar hoe kom ik daar achter?  Is alleen het uitlezen een optie?

Alvast bedankt, groetjes. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt een beetje op kapotte micro switch in 1 van de portier sloten.

 

 

Als er geen deur is dicht signaal binnen komt van de bestuurders deur zal er niks op slot gaan. Als het 1 van de andere deuren is zal je wel de sloten horen op slot gaan maar zullen je alarm lichten niet knipperen en of geen geluid signaal geven.

Uitlezen is hier wel de beste optie.

 

Waar woon je? In Apeldoorn en ergens Rotterdam zitten mensen die sloten kunnen vervangen voor 50 per deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ga ik mijn portier links voor bekleding demonteren. Vanaf bestuurder deur kan ik ook niet met sleutel in slot vergrendelen. Ik dacht al aan een micro switch. maar ja, welke. Ik nu dus bestuurders deur controleren. 

Ik loop/rij een dezer dagen wel even bij een vag Garage binnen. 

Dank voor deze snelle en duidelijke reactie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met VAG garage een VW dealer bedoelt, dan smeert die je een compleet nieuw slot aan.
Ben je zelf handig, dan kun je het slot demonteren en de solderingen van de microswitch op het slot, opnieuw van tin voorzien en even goed door laten vloeien.
Ligt dat niet binnen jouw kundigheid, dan is er ene Frank die in regio Apeldoorn woont (meen ik) die deze sloten heel snel kan vervangen voor een nette prijs. < 100 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden