Ga naar inhoud
  • 0

Passat cc 1.8 tsi


dafighternl

Vraag

Hoi,

Na 5 jaar een Passat 3b gereden te hebben was ik overgestapt op een Ford Focus. Nu gaat de Focus morgen de deur uit en ga ik weer terug naar een Passat. Mijn oog is gevallen op een Passat CC 1.8 Tsi 160 pk uit 2008 met ongeveer 200.000 op de teller.

Na wat zoekwerk op internet heb ik horroverhalen gelezen over de tsi motoren en vroeg ik me af of jullie me wat meer informatie hierover kunnen geven.

Zijn het betrouwbare motoren en ook met deze kilometerstand? Hebben jullie ook nog tips alvorens ik eventueel tot de aankoop over ga.

 

aangepast door dafighternl
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet kijken wat er allemaal gedaan is in het verleden en bij twijfel als laten vastleggen in een document, mocht de motor overvloedig olie verbruiken, dat dit hersteld wordt op hun kosten. Lees anders even bij Hartog in Alkmaar het verhaal van de motoren en problemen. 

 

http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon heel simpel, als het kan pak een jongere auto waarbij zeker weten dat probleem is opgelost...En anders lekker laten staan..geloof me ik heb een passat cc uit 2010, een plaatje met maar 45.000 op de teller. Gekocht bij de dealer en in de tussentijd is er al voor meer dan 6000 euro aan versleuteld...gelukkig wel onder garantie...Het probleem bij deze wagens is gewoon dat als je reparatie kosten hebt deze rekeningen niet voor de poes zijn..een leuk voorbeeld: twee wiellagers vervangen voor 1250 euro...eerlijk is eerlijk ik heb de cc gekocht niet met me verstand, ik vind het gewoon een hele mooie auto en ik wilde hem al jaren. Maar ik wist ook niks van de eventuele problemen die gepaard gaan met diverse uitvoering van de motoren die erin zitten, zoals de ketting spanner, problemen met het inlaatspruitstuk, problemen met motormanagement, massavliegwiel en koppelings problemen, problemen met draagarmen en stabilisatorstangen..

Mocht je toch besluiten om erfoor te gaan, laat de auto goed uitlezen en kijk naar dat rapport, je kan ervan uitgaan dat je de koppeling moet checken (want 200000km) en de grote vraag blijft wat is het olieverbruik (als dat te hoog is vermijden als de pest) en dat als er nog steeds een oud type kettingspanner erin zit dat je die ook meteen vervangt..

Helaas moet ik bekennen dat ik ervarings deskundige ben geworden in afgelopen maanden, maar dat mijn problemen gelukkig onder garantie zijn opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 2.0 tsi heeft eigenlijk niet echt problemen gegeven, enige wat ik stuk heb gehad is mijn pcv en heb de ketting preventief laten vervangen.

Loop toch al bijna naar de 180k en is gechipt naar 265pk wat ook regelmatig een keer gebruikt word.

Ik ga nooit teveel uit van internet recensies aangezien de goeie hier bijna nooit van geplaatst worden.

Je zult altijd alleen maar de negatieve reactie zien, en dan nog een auto kost gewoon altijd geld, soms heb je geluk en soms wat meer pech.

Mijne zou ik voor geen goud weg doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden