Ga naar inhoud
  • 0

DAB+ valt vaak weg


nl-x

Vraag

De DAB+ radio-ontvangt in mijn B8 variant valt steeds weg. Ik rijd de auto nu ruim 10 maanden, en het ontvangt valt mij bijzonder tegen.

Ik woon in Amsterdam Noord en werk in Amstelveen Zuid. En als ik binnendoor rijd, valt het ontvangt gemiddeld wel 3x a 4x per rit even weg.

En dan heb ik het niet over door de tunnel rijden of tussen hoge flatgebouwen. Maar gewoon op een open plekje, zomaar even gewoon poef voor een paar seconden.

Kan zomaar op de Wibautstraat zijn, of bijvoorbeeld net buiten de ring bij Rai/Buitenverldert.

 

Hoe stabiel is jullie ontvangst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hier ook al eens een topic aan geweten. Zie:

Helaas heb ik de oplossing nog niet gevonden. Wél heb ik een work around door een 'lagere kwaliteit' DAB+ zender op te zetten zodat de radio de DAB+ stream weer oppakt. Vervolgens kun je 538 weer aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 2-4-2020 at 17:31, pe2aab said:

Ik heb hier ook al eens een topic aan geweten. Zie:

Helaas heb ik de oplossing nog niet gevonden. Wél heb ik een work around door een 'lagere kwaliteit' DAB+ zender op te zetten zodat de radio de DAB+ stream weer oppakt. Vervolgens kun je 538 weer aanzetten.

Hi, 

kun jij mij even je softwareversie sturen? Kan gewoon hier gepost worden. Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan druk je op softwareversie. De eerste twee regels zijn het belangrijkst. Er zijn namelijk behoorlijk wat updates geweest voor de Discover Pro systemen om allerlei problemen te verhelpen waaronder DAB. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een orginele Antenne is de C stijl zitten en doet het perfect.
Collega heeft met een goedkope DAB plak antenne slechte ontvangst en gaat ook deze https://www.kew.nl/calearo-7590009-fm-dab-antenne-versterker bestellen.

https://www.calearo.com/en/products/antennas/dabandplay-system-vw-7590009

aangepast door FapperCC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 6-4-2020 at 09:49, Rainesh said:

Hi, 

kun jij mij even je softwareversie sturen? Kan gewoon hier gepost worden. Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan druk je op softwareversie. De eerste twee regels zijn het belangrijkst. Er zijn namelijk behoorlijk wat updates geweest voor de Discover Pro systemen om allerlei problemen te verhelpen waaronder DAB. 

Nou sorry! Mea Culpa.

Ik heb op de een of andere manier nooit een berichtje gezien dat aangaf dat er een post was toegevoegd.

Mijn software versies:
SW Train: MHI2_ER_VWG11_P3301
SW MU: 0814
Onderdeel: 3G0035020E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou sorry! Mea Culpa.
Ik heb op de een of andere manier nooit een berichtje gezien dat aangaf dat er een post was toegevoegd.

Mijn software versies:
SW Train: MHI2_ER_VWG11_P3301
SW MU: 0814
Onderdeel: 3G0035020E

 
Dat is best oud. SW MU 1427 is de laatste versie.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, Rainesh said:

Dat is best oud. SW MU 1427 is de laatste versie.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
 

Ok. Maar het systeem dat ik heb is de laatste versie die nog drukknoppen had. Weet niet of dat uitmaakt voor de software? Ik kon blijkbaar alleen updaten van een SD/CD in het service menu.
Ik zal dus ergens een nieuwe(re) software versie moeten downloaden? Of moet dit via de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok. Maar het systeem dat ik heb is de laatste versie die nog drukknoppen had. Weet niet of dat uitmaakt voor de software? Ik kon blijkbaar alleen updaten van een SD/CD in het service menu.
Ik zal dus ergens een nieuwe(re) software versie moeten downloaden? Of moet dit via de dealer?
Dat maakt niet uit.

Je kan het via de dealer proberen anders kan ik het wel updaten voor je

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
36 minutes ago, Rainesh said:

Dat maakt niet uit.

Je kan het via de dealer proberen anders kan ik het wel updaten voor je

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
 

Ik zou het graag bij je laten doen maar Voorburg is een stukje tuffen ;-)
Zal de dealer eens vragen; is immers een leaseauto.

Hartelijk dank voor het aanbod! Ik houd het in gedachten mocht de dealer het niet kunnen/willen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden