Ga naar inhoud
  • 0

Stroomaansluiting achteruit embleem camera b6


Lloyd99

Vraag

Ik heb een embleem camera van ali aangesloten in mijn passat b6 op een kenwood audio installatie. De 12 volt aansluiting heb ik van kenwood accessoire aansluiting afgetapt. Echter wil ik het liever op de constante stroom aansluiten op de kenwood, zodat mijn kofferbak ook normaal geopend kan worden via het embleem. Mijn vraag is als ik het aansluit op de constante stroom van de kenwood, krijg ik dan geen lekstroom of heeft iemand een beter idee/advies? Ik ben niet echt technisch.

Ik hoor het graag

aangepast door Lloyd99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je het ergens anders op een constante plus aansluit heb je ook een lekstroom als die er al zou zijn. De constante plus zit ook achter een zekering, neem aan dat deze niet direct van de accu komt, dus gezekerd is hij altijd.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vorig jaar lekstroom gehad met het alarmhoorn en met de kenwood installatie(verkeerde stekker laten gebruiken), gelukkig opgelost. Om lekstroom te vermijden wil ik op safe gaan met de stroomaansluiting. 

@Tarabass, wel een goede oplossing, maar heb geen technische kennis hiervoor. Kan het het loskoppelen, maar het aansluiten met de kabels zou een probleem kunnen leveren.

@ Diver op welke zekering zou ik dit kunnen aansluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 minuten geleden, Lloyd99 zei:

Waar kan ik event. de stekkers kopen? En nog een vraag over de zekeringkast moet de plus alleen op de zekeringkast en waar de de min kabel aan te sluiten(ook in de zekeringkast?).

De stekkers bij de dealer.

En voor de massa een massa punt opzoeken (vaak is dit een 6 mm draadeindje met een moer) 

Ik denk dat er ook wel 1 in de achterklep zelf zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, wulfke zei:

De stekker pinnen kan je ook gewoon los bestellen bij de dealer. En een stuk goedkoper dan die gele hersteldraadjes.

Moet je wel de spullen hebben om ze er aan te knijpen Peter, of je moet ze solderen, en aangezien de TS moeite heeft om een zekering bij te steken zal dat wel niet.

 

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, heb je een punt Jan, maar je kan ze ook wel klemmen met een gewone tang, zitten zo ook vast maar niet zo mooi geklemd als met een tang die er voor dient.

Solderen zal dan sowieso "moeten" om de hersteldraad met de andere draad te verbinden.. of het gebeurd op een niet zo professionele manier en dan gaat het met kabelschoentjes of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, Lloyd99 zei:

ik heb een soldeerbout en tang om de klemmetjes dicht te knijpen. Krimpkous om de gesoldeerde draad plaatsen? Is dit ook verkrijgbaar bij de dealer?

Dat is wel het mooiste, denk dat je het ook bij een Electra zaak of een automaterialen zaak kan halen.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allemaal goed en wel maar ik snap alleen het nut niet van dit topic. 

Ofwel begrijp ik het niet goed.

Onafhankelijk van de camera of aansluiting moet je toch gewoon de koffer kunnen openen via het embleem. Is toch maar een contact dat je schakelt als je het embleem manueel kantelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op het origineel koffer embleem zit toch een elektrische schakelaar die je met een connector moet aansluiten dat zodra je het embleem kantelt de switch bediend wordt het slot ontgrendeld. Heb je op dat Ali embleem dan niet de mogelijkheid om diezelfde connector op aan te sluiten? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de connector (auto)aangesloten op de connector(soort verlengkabel) van de camera. Maar gaat dan het niet manual open dus kantelen( camera deed het wel). Met de afstandbediening gaat het ook open. Maar sluit ik de connector(auto) rechtstreeks op de camera(zonder verlengkabel), dan klapt mijn radio steeds uit. Ik heb toen de constante stroom van de radio op de + van de camera aangesloten, toen deed als normaal, manual open en camera deed het. 

Dus daarom wil het constante stroom hebben zonder andere zekeringen over te belasten.

Vanmorgen bij de dealer geweest. Ze konden me niet helpen, alles uitgelegd, ze willen een artikelnummer. Heeft iemand het artikelnummer van de klemmetjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden