Ga naar inhoud
  • 0

schokbrekers vervangen, complete fusee los?


Bluemotiondev

Vraag

Ik had 1 lekke schokbreker rechtsvoor maar gelijk 4 nieuwe bilstein b4 besteld.

Vandaag vol goede moet begonnen maar kreeg met pijn en moeite de poot van de demper uit het fusee, kon het fusee net niet ver genoeg naar beneden duwen, toen ben ik gaan googelen en het filmpje van autodoc laat zien dat het complete fusee eraf moet... dus alles los, stangen, remmerij, aandrijfas enz...

Klopt dit of is er nog hoop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het kan ook wel zonder. Heb je de drie bouten aan de onderzijde van de draagarm verwijderd? Je kan dan de fusee naast de draagarm duwen (deze zakt dan ook naar beneden) en zo mee ruimte creëren.

Ik heb het mezelf ook wel eens makkelijker gemaakt door de veer met een veerspanner in te drukken. De lengte van de veerpoot neemt af en je kan dan de veerpoot makkelijker uitnemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb destijds een veerspanner de draadstangen van ingekort. Zo is het mogelijk van de spanner te monteren terwijl de wagen nog niet is opgekrikt.

 Bij het opkrikken van de wagen schuift de schokdemper uit maar de veer blijft ingedrukt door de veerspanner die hem samen houd. Je hoeft dus geen macht te gebruiken om de veer samen te drukken gezien het gewicht van de auto dit al heeft gedaan.

De spanner is uiteraard niet meer bruikbaar voor een schokdemper die je los op de bank hebt liggen waarvan je de veer dan moet samen persen gezien de draadstangen ingekort zijn. Maar de veerspanner had ik dan ook voor een prikje gekocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden