Ga naar inhoud
  • 0

Ali express navi


Sernst

Vraag

Goede middag,

er worden op ali express ontelbaar veel navigatie systemen aangeboden voor de passat onder allerlei merken (navirider, ZNY, Witson, etc). Het ziet er best wel cool uit zo'n 10.1'' touch screen ipv de RNS 510(?) die er nu in zit. Heeft hier iemand recente ervaring met deze systemen, ze gaan voor zo'n beetje € 300. Kunnen de bestaande aansluitingen worden gebruikt inclusief gps antenne die op het dak zit? Hoe is de kwaliteit? Best wel uiteenlopende reviews gezien...

 

Zie reacties graag tegemoet!

 

 

Aantekening.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je op t forum zoekt zuller er vast wel wat recenties in staan.

het komt er op neer, dat deze systemen meer kunnen dan de originele RNS systemen, echter is de kwaliteit ook gelijk aan de prijs.

Als je stelt dat een originele (OEM) RNS510 nieuw ca 1600 euro kost en dan alleen het basic apparaat hebt, mag daar ook wel navenant kwaliteit van verwachten.

Ik heb redelijk veel ervaring met div systemen. RNS510 A en B versies welke netjes zijn behandeld zien er na ca 10 jaar nog netjes uit. Een aliexpress radio ziet er na 2~3 jaar gebruik versleten uit. Ook de werkt vaak radio ontvangst minder, is geluidskwaliteit met Bluetooth veel minder dan OEM.

Als je voor looks en gadgets gaat is de ali variant natuurlijk altijd de winnaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een android systeem, kostte idd rond de 300 euro. Tot nu toe geen spijt. Altijd up to date navi dmv van tomtom of maps (wat je wilt...). En heb altijd up to date file en flits info dmv hotspot.
Verder muziek speler die je zelf ken downloaden en de radio ontvangst (geen dab) is meer dan prima. Dab hoor ik verschillendr verhalen over.

Heb wel een mod versie rom erop en gekochte apps. Fijn is ook dat je films kunt kijken onderweg en alle bestanden zijn leesbaar.

Ben super tevreden en ja, het is geen rns. Maar daarmee kun je niet super veel en navi loop je altijd achterm

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

daarom ook mijn opening. dat je t wel in perspectief van de originele prijs moet vergelijken.

een RNS510 compleet met BT en media interface koste destijds nieuw ca 2200 euro. Daar mag je wat kwaliteit voor verwachten.

Als je ze daad werkelijk met elkaar gaat vergelijk. de ene erin de andere eruit, dan hoor je, zie je en voel je t verschil.

De android kan veel meer dat staat er tegen over, alleen integratie is ff iets anders. Geen nette pijl weergave in het display tussen de teller, geen radio info etc, geen telefoonboek weergave in de teller of beperkt.

tis maar net waar je de aandacht op richt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de prijs echt zo laag is, dan koop je toch gewoon iedere 3 jaar een nieuwe. Heb je meteen de laatste technologie en na 15 jaar ben je nòg goedkoper uit dan een originele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 18-3-2019 at 19:46, roelh said:

Ik heb een android systeem, kostte idd rond de 300 euro. Tot nu toe geen spijt. Altijd up to date navi dmv van tomtom of maps (wat je wilt...). En heb altijd up to date file en flits info dmv hotspot.
Verder muziek speler die je zelf ken downloaden en de radio ontvangst (geen dab) is meer dan prima. Dab hoor ik verschillendr verhalen over.

Heb wel een mod versie rom erop en gekochte apps. Fijn is ook dat je films kunt kijken onderweg en alle bestanden zijn leesbaar.

Ben super tevreden en ja, het is geen rns. Maar daarmee kun je niet super veel en navi loop je altijd achterm

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Bedankt voor je reactie! Weet je toevallig welk 'merk' het is? en werkt het bij jou samen met bijvoorbeeld de airco, PDC sensoren en het kleine display in de cockpit? En is het aansluiten lastig of worden de bestaande aansluitingen gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De meeste systemen zijn merkloos . Hooguit de leverancier is traceerbaar.

zaken als PDC/OPS en airco weergave is afhankelijk van wat er nu in jouw auto zit.

voor airco weergave moet je minimaal climatronic 2e generatie hebben en voor PDC weergave moet je een ops module hebben i.p.v. PDC. Dit is allemaal vanaf bouwjaar 2008/2009.

en de weergave in het FIS(teller) menu is er niet of minimaal. De radio’s die t wel ondersteunen zijn in de prijsklasse vanaf ca 500,-

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij dit model geven ze aan dat er wel FIS ondersteuning zit.
Alhoewel de recenties dat weer tegenspreken. Bij de chinezen moet je t altijd maar afwachten en als je m eenmaal hebt en iets werkt niet, heb je gewoon pech.

https://nl.aliexpress.com/item/Auto-radio-navigatie-auto-multimedia-video-android-auto-dvd-voor-VW-PASSAT-B6-B7-CC-2007/32946537068.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.16b32e0e4RbrQx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze android units zijn helaas niet echt van degelijke kwaliteit, je moet al geluk hebben dat ze langer meegaan dan de garantie periode. Als je denkt versterkers erop aan te sluiten, het audio signaal van de rca uitgangen is ook niet al te best..je kan gewoon beter kijken voor een tweedehands rns510.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jah je hebt gelijk, sorry soms mis ik hele woorden (of zinnen). Maar om dan toch iets van toegevoegde waarde te laten horen..neem liever een after market head unit van een bekend merk (pioneer, kenwood of alpine) of zo want die hebben duidelijke garantie voorwaarden en kosten nu eenmaal ietsje meer...maar daar krijg je dan ook heel wat meer kwaliteit voor terug..

Wat je niet moet vergeten als je bv op youtube kijkt naar reviews van deze el cheapo android apparaten, dan zijn dit meestal mensen die of betaald worden door fabrikanten of de spullen zelf verkopen..dus alles behalve objectief..

En gezien de hoe het boordnet van volkswagen werkt met andere dingen die je verandert...kan het zijn dat je functionaliteit verliest..zoals parkeersensoeren, klimaat regeling etc etc( zoals dieseltje ook al heeft gezegd...lees ik nu net?)...Er zijn dus wel pioneer en kenwood units die goed samenwerken met de electronica van volkswagen waardoor je de functionaliteit toch behoudt..

aangepast door Ralfff
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je Waze wilt gebruiken, kijk dan eens naar een rcd330. Heb ik zo’n 1,5 jaar, je sluit ke foon aan Carplay/Android mirror en je hebt (alle beschikbare) apps via je telefoon op de rcd330.

Werkt perfect, apparaat is oem VW ziet er zeer goed uit en werkt ook nog eens meer dan prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je Waze wilt gebruiken, kijk dan eens naar een rcd330. Heb ik zo’n 1,5 jaar, je sluit ke foon aan Carplay/Android mirror en je hebt (alle beschikbare) apps via je telefoon op de rcd330.

Werkt perfect, apparaat is oem VW ziet er zeer goed uit en werkt ook nog eens meer dan prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Past dit 1:1? Of moeten er nog aanpassingen voor gedaan worden? Plug&play? Ik heb zoveel vragen

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 hours ago, Fopperr said:

Nein, kan niet altijd 6 gooien hèemoji6.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En volgens mij ook je telefoon bediening niet meer (scrollen door je telefoonboek, zien wie er belt in het schermpje tussen de tellers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 18-3-2019 om 19:46, roelh zei:

Ik heb een android systeem, kostte idd rond de 300 euro. Tot nu toe geen spijt. Altijd up to date navi dmv van tomtom of maps (wat je wilt...). En heb altijd up to date file en flits info dmv hotspot.
Verder muziek speler die je zelf ken downloaden en de radio ontvangst (geen dab) is meer dan prima. Dab hoor ik verschillendr verhalen over.

Heb wel een mod versie rom erop en gekochte apps. Fijn is ook dat je films kunt kijken onderweg en alle bestanden zijn leesbaar.

Ben super tevreden en ja, het is geen rns. Maar daarmee kun je niet super veel en navi loop je altijd achterm

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Hi roelh,

 

Welke heb jij precies? Ik ben ook wel toe aan iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden