Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
Sernst

Knipperend lampje gloeispiraal en in noodloop...

Vraag

Afgelopen zaterdag tijdens een lange rit uit Oostenrijk kreeg ik een foutmelding zoals hierboven beschreven. Harder dan 120 ging helaas niet maar toch goed in het hotel aangekomen. De volgende ochtend brandde alleen het motor management lampje nog maar reed de auto weer prima. De dag erna was oom dat lampje uit... inmiddels een week verder zonder problemen. Heb een obd2 lezer aangesloten en een foutmelding in het geheugen gevonden P0403. Gegoogeld en het heeft met de EGR te maken. De vraag is nu of ik hier iets mee moet doen? Kan dit iets eenmaligs zijn door vocht of vuil?

Tips zijn meer dan welkom!

Gr. Sanne

1.6 TDI bouwjaar 2013 met 160K km.

aangepast door Sernst

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Zou als terug bent er even naar laten kijken, voor het geval dat deze wel defect is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

de 1.6tdi heeft vaak last van een electronisch stukgaande EGR, ik zou hem uit laten programmeren.. al dan niet icm motortuning.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Just now, Vdub said:

de 1.6tdi heeft vaak last van een electronisch stukgaande EGR, ik zou hem uit laten programmeren.. al dan niet icm motortuning.

Bedankt voor de tip! Heeft dat verder geen invloed als je deze uit laat programmeren? En waar zou ik zoiets kunnen laten doen? Ben ook wel benieuwd naar of dit duur is... nog steeds nergens last van trouwens!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Nee, als een goede tuner dit doet is dit niet nadelig(voor het roetfilter). Tja. wat is de definitie van duur(koop).. de ene tuner schermt het hele jaar door met actieprijzen en is goedkoper dan een andere tuner die dat niet doet. Persoonlijk zou ik wegblijven van de tuners die alle merken tunen..

Van €2xx voor alleen de EGR tot €5xx voor motortuning incl deactivatie van de EGR

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zoek eigenlijk een goed adres in de omgeving van Breda. Voor onderhoud en volkswagen specifieke storingen :-)

Mocht de storing van de EGR klep terugkomen dan laat ik deze zeker wegschrijven!! Bedankt voor de tips...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

AVS Auto's in Oud Beijerland is een aanrader.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden