Ga naar inhoud
  • 0

Soundsystem inbouwen - luxe probleem


Tarabass

Vraag

Ik heb hier een complete set 3C8 speakers liggen, voor en achter incl. tweeters, voor een soundsystem. Mijn auto is al voorzien van 3C0 speakers plus tweeters voor en achter, dus in theorie zou ik alleen de twee voorste woofers moeten vervangen voor A versies.

 

Doe ik er verstandig aan om direct alle 3C0 speakers en tweeters te vervangen door de 3C8 set? Wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor het sound system hoef je alleen maar de voor woofers te vervangen voor de versie waar de midtone speaker in zit.

rest kun je laten zitten, alleen de bedrading aanpassen is voldoende 

zo heb ik t destijds ook gedaan.

 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor her sound system hoef je alleen maar de voor woofers te vervangen voor de versie waar de midtone speaker in zit.
rest kun je laten zitten, alleen de bedrading aanpassen is voldoende 
zo heb ik t destijds ook gedaan.
 
Dat snap ik, en dat ga ik sowieso doen. Maar zijn de 3C8 speakers en tweeters achter misschien beter dan de 3C0 en, afgezien van de leeftijd, de moeite waard om toch te vervangen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch ben ik het er niet helemaal mee eens om de speakers te laten zitten. Destijds toen m'n rdi eruit ging heb ik m'n dynaudio speakers met Ed geruild voor het soundsysteem. De soundsysteem speakers waren toch iets anders dan de originele vw speakers,vooral de magneet op de achterkant was iets groter dan origineel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zitten zoeken en zoeken, maar vind nergens specs van de speakers, of wat de verschillen en of er verschillen zijn. Wat Rob zegt lijkt wel te kloppen, als ik plaatjes erbij zoek van de achterspeaker.

3C0035453:

2130164969_cp040231-rear-blaupunkt-speaker-woofer-06-10-vw-passat-b6-genuine-3c0-035-453-21.thumb.jpg.4df9406d2f600d094c3fbb3dc7da833d.jpg

3C8035453:

50899742_dsc001501.jpg.d36ee7434b0e912a59b739134430fcf3.jpg

De bovenste zit dus hoogstwaarschijnlijk in mijn auto, de onderste ligt "op de plank"..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De speakers die ik gekocht heb destijds waren exact gelijk aan elkaar en heb daarom de originele laten zitten.

omdar bij mij één woofer stuk was ben ik gaan vergelijken en bleek dat soundsystem dezelfde speakers zijn als het standaard speaker set op de midtone na.

De versterker heeft meer vermogen en stuurt iedere speaker afzonderlijk aan. Daardoor is het geluid gewoon beter.

Ook stereo weergave geeft daardoor een breder (geluid) beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden