Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
BARRY_TDI

Afwezigheid Barry

Aanbevolen berichten

Beste forum leden, beste vrienden.

Zoals velen van jullie gemerkt hebben ben ik een kleine 2 weken niet actief op het forum. Lees wel mee maar reageer nergens op. Zelfs pb's heb ik laten antwoorden door @Vinniepilon waarvoor mijn dank.

Ik zal zo kort mogelijk vertellen wat daar de reden van is.

Maandag 4 maart ben ik om 12.00u naar mijn moeder gegaan uit het werk voor een gesprek bij te wonen met de huisarts samen met mijn zus.

We kregen te horen dat mijn moeder niet lang meer had, waarop mijn moeder besloot te willen stoppen met alle medicatie (7 a4 tjes aan medicijnlijst) en aangezien ze veel pijn had zou er een morfine pomp geplaatst worden.

Ze zou dan hooguit na 3 dagen pijnloos te leven door de vocht ophoping komen te overlijden. De details laat ik weg.

Echter na 2 dagen leek het juist super goed te gaan zonder medicatie en ipv zwak te worden kreeg ze juist energie.

Althans dat leek zo, want een terminaal hartfalen patiënt word niet beter.

We waren een week verder en ik was nog altijd bij mijn moeder en was niet weggegaan. Ik zou bij haar blijven tot het einde.

Dinsdag 12 maart was ik jarig. Ik heb facebook gedeactiveerd en mijn geboorte datum op forum aangepast zodat ik niet overspoeld werd met felicitaties. Ik was immers niet echt in de stemming. Mijn verjaardag hebben we een beetje gevierd en als diabeet patiënt heeft ze ondanks dat ze alleen maar appelmoes en vla kon eten een stuk slagroomtaart gegeten.

's Nachts ging het mis. Mijn moeder had hevige hart kloppingen en een morfine bolus hielp niet. Arts is gekomen en heeft slaapmiddel gegeven.

Dat was ook de bedoeling, als het slecht zou gaan zou de morfine omhoog en toevoegen van slaap middel om rustig in te slapen.

Die nacht heeft ze overleeft en familie was inmiddels bij haar. Woensdag nacht begon haar longen vol te raken en tot 8 keer toe dachten we dat het gebeurd was. Ze herpakte en ging vrolijk door.

Inmiddels is het donderdag 14 maart 13.30. De huisarts is er weer en begrijpt er werkelijk niks van. Ze had een week geleden er al niet meer moeten zijn. Op dat moment was ik al vanaf dinsdag 07.00 op en net als de rest van de familie raakten we op van vermoeidheid.

Tijdens het gesprek stopte mijn moeder plots met ademhalen en overleed. 

Ik ben vanaf 4 maart bij haar geweest 24u per dag. Ik heb gepraat,gelachen,gehuild en een super mooie tijd gehad ondanks dat het zwaar en soms heftig was. Toen ik gister avond voor het eerst weer thuis kwam voelde ik wel een leegte.

Maandag gaat mijn moeder begraven worden. Tot die tijd zal ik nog niet actief reageren.

Ik vond dat jullie recht hebben om te weten waarom ik ineens weg was. Om er voor mijn moeder te zijn in haar laatse levens fase.

IMG-20190313-WA0000.jpg

04 11 1942  -  14 03 2019

Groet

Barry

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi geschreven, Barry. Wat een vechter. En fijn dat deze tijd jullie nog even gegund was. Nogmaals mijn oprechte deelneming.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gecondoleerd Barry en familie. Een groot gemis voor jullie. Wij wensen jullie heel veel sterkte toe voor de komende tijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hi Barry, bedankt voor het delen van je verhaal. Wat een sterke vrouw was jou moeder.
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heftig, maar mooi dat je deze laatste tijd aan haar zijde hebt mogen en kunnen zijn.
Ik vind het een mooi idee dat de vrouw, die jou het levenslicht heeft laten zien, in het bijzijn van haar kinderen het leven laat. Heel triest en moeilijk maar toch ook wel heel mooi.

Gecondoleerd en ontzettend veel sterkte en kracht gewenst in deze moeilijke tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Barry,

Heel heel heel veel sterkte met dit verlies.

Kan me voorstellen dat dit een groot gemis is.

Middels deze weg mijn oprechte deelneming, gecondoleerd gozert.

En heel veel sterkte toegewenst aan jouw, maar uiteraard ook je familie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gecondoleerd en sterkte voor jou en je familie.

aangepast door dieseltje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gecondoleerd Barry en natuurlijk ook je overige familieleden, heel veel sterkte de komende tijd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gecondoleerd, heel veel sterkte en jee wat een verhaal zo. Neem je tijd en je rust, er gaat nog genoeg op je af komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gecondoleerd Barry en sterkte de komende tijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gecondeleerd Barry, mooi omschreven en top dat jullie zo bij haar konden zijn.

Veel sterkte maandag en we zullen aan jullie denken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden