Ga naar inhoud
  • 0

Passat B8 2015 achterverlichting LED links werk niet (Opgelost)


P00ky

Vraag

Beste mede Passat rijders,

 

Ik heb een raar probleem.

Mijn achter verlichting aan de linkerkant het korte stuk die gemonteerd zit aan de kofferbak
doet het niet ook geen rem licht, wel als ik achteruit ga dan werkt het witte verlichting wel.

Mijn achter verlichting is LED, dus ik dacht waarschijnlijk unit defect ik nieuwe besteld op internet (hella merk) ontvangen ik gelijk monteren maar werkt nog steeds niet.

Ik heb zelf wining kennis van zekeringen.
Welke zekering kan ik eventueel controleren want ik hebt 2 zekeringen bak

  1. Naast de accu

  2. Onder het stuur

 

Heb wel een overzicht gemaakt eigen foto  maar ik weet niet of deze klopt of zie ik iets over het hoofd, zie bijlagen.

en op mijn display krijg ik ook een foutmelding dat mijn achter verlichting links controleren.

Ik hoor graag enige advies, alvast bedankt.

 

Zekering overzicht passat b8 3G2 2015.pdf

aangepast door P00ky
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag PatrickDS,

Ik ben bang dat het inderdaad een kabelbreuk is, heb aan een collega gevraagd (elec achtergrond) om te meten, op een kabel grijs/rood geen stroom hij heeft een lus gemaakt van een werkende verlichting naar het defecte kabel en toen werkte het weer.... maar alleen gaat de foutmelding op mijn display niet weg of gaat het weg na een reset? Ik ben bang als ik naar de dealer ga dat het een hoop geld gaat kosten om de kabel breuk op te sporen? Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De foutmelding op de display zal niet weg gaan. Ook al heb je de unit werkende via een omweg. Zolang de stuurdoos geen verbruik ziet op de uitgang welke oorspronkelijk voor deze unit geschikt is zal deze een foutmelding geven. Ofwel herstel je de bedrading ofwel vervang je de klep kabelboom. Iemand met een beetje handigheid en elektrische kennis moet dit wel buitenom de dealer kunnen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Wulfke,

Bedankt voor je bericht, waar vind ik klep kabelboom ergens weet je dat? en is er ook een bedradings schema voor mij passat.

je moet dus de breuk gaan traceren vanuit de kofferbak en en de kabel gaat door naar het pijp van de kofferbak.. dus moet een hoop open maken dat wordt wat, heb tekeningen of schemas nodig maar ik kon niet zo snel iets vinden op internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het wordt inderdaad wat en moet je een hoop openmaken. Nummer van de kabelboom kan je eventueel via de dealer laten opzoeken via chassisnummer en bestellen en dan zelf vervangen. Bedradingsschema's van jouw wagen zijn er ook maar deze zijn wat lastiger aan te geraken. Als je wat goed bevriend bent met de dealer kan hij je wel van deze documenten voorzien of iemand van het forum hier met het juiste programma in zijn bezit.

  Je kan ook kiezen om de auto bij de dealer af te leveren, enigste wat jij dan moet openmaken is jouw portemonnee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb even in ETKA gekeken maar een complete nieuwe kabelboom gaat je ongeveer €108,54 kosten. weet niet of dit de kabelboom is die voor jou auto is aan gezien ik niet op kenteken kan zoeken. dit heeft te maken met opties en uitvoering

kabelboom achterklep links.png

prijs.png

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag Diver,

Thanks man, kan je ook op chassisnummer zoek3n? Dan kan ik die voor je opsturen. Wat is ongeveer de arbeidkosten ? mocht ik het via de dealer doen en heb jij misschien ook schema of wiring diagram voor me ? dat zou echt tof zijn. Maar nogmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, P00ky zei:

Dag Diver,

Thanks man, kan je ook op chassisnummer zoek3n? Dan kan ik die voor je opsturen. Wat is ongeveer de arbeidkosten ? mocht ik het via de dealer doen en heb jij misschien ook schema of wiring diagram voor me ? dat zou echt tof zijn. Maar nogmaals bedankt

Dat zijn een hoop vragen zeg. Ik heb geen bedradingen`s schema voor je, het arbeidsloon weet ik niet, ik kan wel op chassisnummer zoeken, maar blijft een indicatie, want ik heb geen verbinding met de VW data base 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik weet welke kabelboom dat is, dan zou ik die boom uitbouwen, en dan zou ik de breuk opzoeken met een multimeter. Kabel er tussen uit nieuwe ertussen. Die metalen klipjes in de stekkers zijn weer terug te vinden op aliexpress. Zo heb ik in mijn 3bg ook genoeg vervangen met nieuw draad. En zo het ik ook de bomen gerepareerd van de deuren.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou ook de kabelboom demonteren en herstellen. Gezien het een sedan is is dit wat makkelijker dan bij een station.
Dan inderdaad kijken om de kabelbreuk te herstellen en eventueel een paar extra nieuwe draden al bij te voorzien voor eventueel later zodat je niet nog eens de kabelboom moet demonteren.

Zonder demontage van de kabelboom moet het ook lukken maar dan trek je best een nieuwe draad vanaf connector tot aan de desbetreffende lamp unit.

De kabelbreuk situeert zich meestal thv het klep scharnier systeem of er is corrosie in het koppelstation waar de klep kabelboom gekoppeld is met de wagenkabelboom .

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, wulfke zei:

Ik zou ook de kabelboom demonteren en herstellen. Gezien het een sedan is is dit wat makkelijker dan bij een station.
Dan inderdaad kijken om de kabelbreuk te herstellen en eventueel een paar extra nieuwe draden al bij te voorzien voor eventueel later zodat je niet nog eens de kabelboom moet demonteren.

Zonder demontage van de kabelboom moet het ook lukken maar dan trek je best een nieuwe draad vanaf connector tot aan de desbetreffende lamp unit.

De kabelbreuk situeert zich meestal thv het klep scharnier systeem of er is corrosie in het koppelstation waar de klep kabelboom gekoppeld is met de wagenkabelboom .

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Mee eens Peter meten is weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste allen,

Bedankt voor alle info het is opgelost,

Van morgen even bezig geweest met een vriend van me, het was een kabel breuk ik heb de linker zei kap af gehaald van de kofferbak daar zitten diverse kabels lopen en daar zat de breuk duidelijk zichtbaar deze inmiddels hersteld en het lamp doet het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden