Ga naar inhoud
  • 0

B8 DSG 7, 1.6 TDI


ejhuiskamp

Vraag

hoi allen.

 

Ik heb natuurlijk ook net de 1.6 r line uit 2015. Nu heb ik al zitten kijken naar een verhoging van vermogen en kopppel.

Ik kom dan volgens mij rond de 330 nm koppel uit en rond de 150pk . Kan mijn koppeling dat dan wel aan. Als ik het bovenstaande lees is dat dus best tricky.

klopt mijn redenatie of niet

 

vr gr ej huiskamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
7 uren geleden, ejhuiskamp zei:

hoi allen.

 

Ik heb natuurlijk ook net de 1.6 r line uit 2015. Nu heb ik al zitten kijken naar een verhoging van vermogen en kopppel.

Ik kom dan volgens mij rond de 330 nm koppel uit en rond de 150pk . Kan mijn koppeling dat dan wel aan. Als ik het bovenstaande lees is dat dus best tricky.

klopt mijn redenatie of niet

 

vr gr ej huiskamp

Met handgeschakeld of dsg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik toch al die verhalen lees van dsg’s en al die andere soortelijke bakken van andere merken. (Espace van schoonvader gaat ook niet echt soepel van z’n plek )wordt je er niet echt vrolijk van ? Wat was er mis met de good old automaat met koppelomvormer? Okay hij is misschien wat minder efficiënt mbt slip maar ik rij nu inmiddels 280.000 km met een gechipte 2.0tfsi,om de circa 50.000km laat ik olie plus filter vervangen en hij schakeld nog steeds als een zonnetje.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

alles heeft met milieu en uitstoot van doen, een DSG7 is relatief licht, nagenoeg even zwaar als een normale handbak, door het opschakelen als een dolle te laten verlopen naar D7 is er minder uitstoot.. een koppelomvormerautomaat is per definitie zeker 1,5x zo zwaar en verbruikt zeker 30% meer brandstof..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Devonte zei:

Ik zit er ook aan te denken om mijn B8 Variant 1.6 TDI 120 pk te laten chippen en waarschijnlijk wil ik dit laten doen bij VAGTechniek, gezien de vele positieve recensies.

Iemand  ervaringen met dit blok en type auto ?



 

Sinds vorig jaar juli mijn auto ook bij Vagtechniek laten chippen, incl. de software aanpassing voor de DSG.

Tot nu toe lekker probleemloos gebruik gemaakt van de pk's en Nm's en het verbruik is natuurlijk afhankelijk hoe je het vermogen gebruikt.
Bij 110-115 km/h tegenwoordig op de snelwegen haal ik makkelijk 1:21 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
53 minuten geleden, 3errors zei:

Sinds vorig jaar juli mijn auto ook bij Vagtechniek laten chippen, incl. de software aanpassing voor de DSG.

Tot nu toe lekker probleemloos gebruik gemaakt van de pk's en Nm's en het verbruik is natuurlijk afhankelijk hoe je het vermogen gebruikt.
Bij 110-115 km/h tegenwoordig op de snelwegen haal ik makkelijk 1:21 km.

Oke  thanks,  dat klinkt toch positief. 
Ik vind de 1.6 tdi opzich wel prima rijden alleen soms mis je toch net even dat beetje extra.
Het is voor mij ook weer even wennen  nu te dieselen omdat mijn vorige auto een Jetta 118kw benzine was.
Binnenkort maar de afspraak maken met Vagtechniek :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 uren geleden, bm-er zei:

Ik heb het 3 jaar geleden bij JD laten doen, maattuning op de rollenbank inclusief uitdraai. Geen seconde spijt van gehad, je krijgt een hele andere auto terug. 

 

Nice!
Heb jij ook de DSG meegenomen  of heb je een handbak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 14-3-2019 at 11:03, Vdub said:

330nm is zat voor de DSG7..  LUK heeft het frictiemateriaal inmiddels iets versterkt, upgrade koppeling is er wel voor de DSG7 Gen2, kost 1799 incl montage

Ik heb op de rollenbank met mijn B8 1,6 TDI DSG  330nm en goede 160pk. Vooraleer ik hem liet tunen navraag gedaan bij 2 verschillende techniekers, die reeds vele jaren in een VW garage werken, die verzekerden me dat dit geen enkel probleem kan opleveren indien dit getuned word op maat. Ik heb dit zoals steeds laten doen bij Unlimited Tuning die ook een filiaal hebben in België ( Eke) .Een totaal andere wagen met 80 nm meer koppel ! 
Ook meteen de erg-klep laten wegschrijven, levert toch vroeg of laat maar problemen op en heeft toch geen enkele toegevoegde waarde.?

aangepast door Eric M
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Persoonlijk ben ik geen fan van bedrijven die zich richten op alle merken. Ik ga liever naar een specialist die zich echt op 1 specifiek merk of groep van een merk richt.

Zo is mijn vorige b6 en de huidige b8 allebei bij JD geweest. De b6 stage 1 zonder rollerbank uitdraai en de b8 mocht op de bank voor een stage 2 tuning.
Nu is ABT een merk die zich op auto's uit het VAG concern richt, maar bij de vorige b6 merkte ik toch echt wel een verschil toen ie bij JD opnieuw een tuning kreeg. Ik kreeg meer vermogen erbij en hij rookte nauwelijks vergeleken met voorheen.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 10-7-2020 om 20:50, Eric M zei:

.....Vooraleer ik hem liet tunen navraag gedaan bij 2 verschillende techniekers, die reeds vele jaren in een VW garage werken, die verzekerden me dat dit geen enkel probleem kan opleveren indien dit getuned word op maat.....

Helaas hebben de meesten bij een VW Garage (dealer) weinig tot geen kennis van wat koppelingen etc aan kunnen aangezien tunen uit den boze is..
Tuning op maat of niet, die koppelingsplaten zijn gewoon niet bedoeld voor extreem veel koppel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden