Ga naar inhoud
  • 0

Probleem VW 2.0 TDI DSG6 125kw


Nascars

Vraag

Heren,

ik zit met me handen in het haar, ALLER eerst excuses dat ik met een Vw touran op een Passat forum kom. Daarnaast weet ik me echt geen raad mee me bij het volgende.

 

mijn auto begon allereerst vermogen te verliezen voor 2/3 seconden als er een klik uit het kastje links voor kwam, na de 2e klik had de wagen weer vermogen, dat heeft zich een dag of 3 voor gedaan. Nadat ik met pech ben komen te staan en de ANWB heb gebeld, kwam er tijdens het uitlezen deze foutmelding naar voren: drukverschil sensor roetfilter.

 

ik heb de roetfilter en EGR uit laten schakelen waarnaar te garage mijn had geadviseerd de roetfilter leeg te laten halen. Op naar de garage waar de monteur de roetfilter OP de auto heeft open gesneden, uitgeklopt en weer dicht gelast. Vanaf dat moment start de auto moeilijk en meteen de bekende klik en slaat hij na 5sec af.

 

Brandstof pomp slaat aan, brandstof filter is goed, uitlaat is niet verstopt. Wat kan het toch zijn??? Help me hier aub vanaf 

 

computer is btw een Siemens.

volkswagen touran 2.0 TDI 2007 125kw dsg6 

 

met vriendelijke groet,

philip

aangepast door Nascars
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@martijn v o ja dat klopt, de EGR en roetfilter zijn bij een erkend tuning bedrijf gedaan. Waar baseert u het inleren van de druksensor op? 

 

Bij het uitschakelen van de roetfilter en EGR word de hele map in de ecu van dr auto verwijderen. De auto weet niet meer dat ie een roetfilter heeft, even makkelijk gezegd. 

aangepast door Nascars
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omdat ik een keer een druksensor heb vervangen bij iemand waarvan in dit geval de sensor kapot was.

Bij het monteren van de nieuwe sensor hielp dat in eerste instantie niets.

Na het ingeven dat ik een nieuwe sensor had gemonteerd was de storing weg en liep de auto normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet ik niet meer zo.

Wel wist ik dat het vervangen van de druksensor gekoppeld moet worden aan een reset.

Ik weet niet of dat bij jou ook zo is, omdat het roetfilter en EGR zijn uitgeschreven.

Even laten uitlezen en de foutcode hier plaatsen. Ik heb al wel verschillende malen gehad dat de ANWB uitleest en roept roetfilter en dat het wat anders is.

De ANWB leest uit met algemene uitleesmiddelen en niet specifiek VCDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
43 minutes ago, Vdub said:

de klik lijkt me een defect hoofdstroom/brandstofpomprelais..

Druksensor zal wel niet meer aangestuurd worden zonder DPF/EGR

Dat is inderdaad waar we ook aan dachten, die is vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke motor zit er in? Ik had origineel bij m'n CBBB een (lagedruk) brandstofpomp in de tank, en een tweede (hogedruk, ook electrische) pomp die onder de motorkap zat (boven het roetfilter ongeveer). Misschien is daar wel iets mis mee? Je vind hem makkelijk wanneer je de leidingen van het dieselfilter volgt.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden