Ga naar inhoud
  • 0

Dsg


Dannyschut

Vraag

Goede avond

 

Heb al me best gedaan met zoeken op dit forum en via Google maar nog weinig duidelijkheid gevonden.

ik rij met een Passat cc 3.6 uit 2010

sinds kort hoor je als je auto uit laat rollen van de 3de versnelling naar 2 een zachte tik.

verder gaat op/af schakelen heel soepel en wegrijden ook geen enkel probleem.

ben benieuwd of iemand me hier kan vertellen wat waarschijnlijk probleem is?  

vast bedankt

gr Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
5 minutes ago, Dannyschut said:

Passat heeft net 128k gelopen en heb de facturen dat de bak al 2x keer nieuwe olie/filter heeft gehad verdere onderhoud is ook allemaal keurig bij gehouden??

 

Dan is het een hele geruststelling?

werdt toch wel beetje zenuwachtig met alle spook verhalen over deze auto zeg maar?

ondanks dat mag het de pret niet drukken zeg maar??

Ga het van de week eens proberen of ik het tijdens het remmen ook hoor, dat heb ik nog niet geprobeerd

Bedankt????

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
54 minuten geleden, BlackPassat zei:

Jij heb de "natte"6 bak DSG, je hoeft je niet druk te maken als het juiste onderhoud altijd is uitgevoerd. De spookverhalen die je hoort zijn van de "droge" 7 bak. Die is veel kwetsbaarder.

Niet helemaal waar, bij de natte bakken gaan ook wel eens mechatronica stuk. Heb er ervaring mee....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, dieseltje said:

Niet helemaal waar, bij de natte bakken gaan ook wel eens mechatronica stuk. Heb er ervaring mee....

Daar las ik inderdaad ook al een en ander over.

Hou goed in de gate en hoop inderdaad dat mee valt.

Hebben jullie toevallig nog advies over de ketting? Is dat gewoon zolang je niks hoort niks aan doen of bij bepaalde km stand toch laten vervangen?

me vrouw rijd er voornamelijk in en die rijd heel rustig? alleen op vakantie op de  autobahn word ie aardig ingetrapt maar daar is die beetje voor he??

Bedankt voor de antwoorden

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden