Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik 1.4TSI 122PK


zwaan

Vraag

Nou de title zegt het al. Ik heb een Golf 6 gehad met dezelfde motor CAXA1.4tsi die was een stuk zuiniger als de passat die ik nu heb.

Ik geloof ook wel dat de passat niet zo zuinig is als een golf die lichter is, maar dat het verschil zoveel is.

Ik rijd met ongeveer 65L  750Km met de passat, en met de golf reed ik bijna 1000km met 55L  Alle twee met alleen autobaan.

En ik rij nog met originele bandenmaat.

Is hier een verklaring voor. Als het nu een rede snelle passat was begreep ik het wel.

Wie o wie kan mij hier antwoord op geven. Er staat ook nog wel Bluemotion op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad Matthijs, daar heb ik ook al aan gedacht. Ik heb die mogelijkheid al vrij snel uitgesloten omdat ik bij het chemisch reinigen de gedachte heb dat de zooi zich oplost maar even verderop in het inlaatkanaal of in de motor zich evengoed weer vast (kan) zetten. Ik ben daar wat huiverig voor.

Bij het walnutblasten heb ik gezien hoe groot de vervuiling was, én dat die vervuiling ook allemaal weg was na de behandeling. Het walnootgranulaat wordt immers met de vervuiling weggezogen. Bij chemisch reinigen heb ik een dergelijk resultaat nog niet voorbij zien komen.

Daarbij is door de constructie van de TSI motor en het inlaatkanaal vervuiling ook niet te voorkomen. Je zou het hooguit met een catch-can in je inlaatkanaal kunnen verminderen. De sjieke oplossingen daarvan zijn zeer mooi maar kosten helaas ook enkele honderden euro's.

Het geld klotst in huize BlackPassat helaas niet tegen de plinten, ander zou ik een walnutblasting doen én een catch-can plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het zal zich niet vastzetten ergens anders aangezien het direct verbrand in de verbrandingsruimte, ik doe die reinigingen best wel frequent bij klantenauto's en als je er, net als met tandenpoetsen niet te lang mee wacht heeft het best wel nut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden