Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik 1.4TSI 122PK


zwaan

Vraag

Nou de title zegt het al. Ik heb een Golf 6 gehad met dezelfde motor CAXA1.4tsi die was een stuk zuiniger als de passat die ik nu heb.

Ik geloof ook wel dat de passat niet zo zuinig is als een golf die lichter is, maar dat het verschil zoveel is.

Ik rijd met ongeveer 65L  750Km met de passat, en met de golf reed ik bijna 1000km met 55L  Alle twee met alleen autobaan.

En ik rij nog met originele bandenmaat.

Is hier een verklaring voor. Als het nu een rede snelle passat was begreep ik het wel.

Wie o wie kan mij hier antwoord op geven. Er staat ook nog wel Bluemotion op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Uiteraard zit er een gewichtsverschil tussen een Golf en een Passat, dat helpt natuurlijk niet bij het verbruik,

maar die van ons haalde vanuit Oostenrijk naar huis op 1 tank, zo'n 880km, gemiddeld haal ik zo'n 1:14,

maar heb ook zo mijn momentjes dat ik maar 1:12 haal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minutes ago, DexterXL said:

Uiteraard zit er een gewichtsverschil tussen een Golf en een Passat, dat helpt natuurlijk niet bij het verbruik,

maar die van ons haalde vanuit Oostenrijk naar huis op 1 tank, zo'n 880km, gemiddeld haal ik zo'n 1:14,

maar heb ook zo mijn momentjes dat ik maar 1:12 haal?

Dan zit ik er niet ver naast, ik neem aan dat je op cc heb gereden. Die heb ik niet, dus ik denk als die er dadelijk op zit dat de passat ook zuiniger word op lange stukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, Vdub said:

dan kan het maar zo zijn dat de motor intern vervuild is bij de Passat

Ik neem aan dan niet met een sopje schoon maken, maar met die walnoten stralen of zoiets. heb ik ergens gelezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dezelfde motor, wel getuned maar toch met een zware voet haal ik 850 km. op een tank met een combinatie van snelweg en stadsverkeer (Rotterdam).
Gooi eens zo'n benzine additief bij een volle tank, dan wordt je brandstof systeem aardig gereinigd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 uren geleden, Vdub zei:

idd, of chemisch reinigen, of iets duurder dmv stralen(wel 100% schoon)

Is dat oa wat Bardhal ook kan/doet?

Zag ze bij mijn garage een T5 zo behandelen, duurt iets van 30 min tijdens stationair lopen, 2 flesjes en een vernevelaar op de luchtinlaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd ook met 1.4 Tsi DSG Passat variant uit 2011 met circa 150.000km.

Heb onlangs MécaTech TC3 Petrol Clean Ultra aan een volle tank benzine toegevoegd. Had kleine trilling bij koude stationaire lopende motor, deze lijkt nu weg. Tank nu overigens ook Euro 98.

Daarnaast circa 300 km vóórdat de olie/filter werden vervangen MécaTech NCH Oil Flush aan de olie toegevoegd.

Nog geen echte meting van brandstofverbruik gedaan maar de motor lijkt ook nu weer iets ‘rustiger’ te draaien bij stationaire. Blijft overigens moeilijk meetbaar.

Al met al prima resultaat -en gevoel bij gebruik van de MécaTech producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, Robbert Jan zei:

Ik rijd ook met 1.4 Tsi DSG Passat variant uit 2011 met circa 150.000km.

Heb onlangs MécaTech TC3 Petrol Clean Ultra aan een volle tank benzine toegevoegd. Had kleine trilling bij koude stationaire lopende motor, deze lijkt nu weg. Tank nu overigens ook Euro 98.

Daarnaast circa 300 km vóórdat de olie/filter werden vervangen MécaTech NCH Oil Flush aan de olie toegevoegd.

Nog geen echte meting van brandstofverbruik gedaan maar de motor lijkt ook nu weer iets ‘rustiger’ te draaien bij stationaire. Blijft overigens moeilijk meetbaar.

Al met al prima resultaat -en gevoel bij gebruik van de MécaTech producten.

ehm…

Poor the dose in the oil and let sit for 15

minutes. Change the oil and the oil filter imperatively.

 

Je moet er dus niet 300km mee rijden.. maar 15min na het erin mixen olie+filter vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Vdub zei:

ehm…

Poor the dose in the oil and let sit for 15

minutes. Change the oil and the oil filter imperatively.

 

Je moet er dus niet 300km mee rijden.. maar 15min na het erin mixen olie+filter vervangen

Die 300 km komen van de vertegenwoordiger van Dupag. De leverancier van MécaTech.

stukje tekst uit hun tech info;

Voeg 1 dosering MécaTech TC3 Petrol Clean Ultra aan de brandstoftank en 1 dosering MécaTech NCH Oil Flush aan oude motorolie toe.


2 Rijd vervolgens minimaal 300 kilometer met de auto. Door deze actieve reiniging wordt de compressie einddruk hersteld en verbranding geoptimaliseerd. Ook heeft dit een gunstig effect op het brandstofverbruik.


3 Olie warm aftappen, oliefilter vervangen en vullen met voorgeschreven motorolie.


4 Bij vermoeden van slijtage 1 dosering MécaTech AFM Oil Treatment (artikel nr. dup-
mt021) toevoegen aan nieuwe motorolie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb hier van de week in Florida 2 Ford's gedaan met een motorflush die hier te koop was, mocht er zelfs maar een minuut of 5 in tijdens stationair draaiende motor.
Vind het dus vreemd dat je een reiniger er zo lang in laat zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een opmerking in zijn algemeenheid.

Het komt vaker voor dat je op dit forum opmerkingen ziet in de geest van: "ik rij altijd zus-en-zoveel kilometer op een volle tank". Soms komen daar reacties op die dan een hoger of lager verbruik aangeven.

Ik vind een dergelijke methode veel te onnauwkeurig om een goede discussie te voeren of om te komen tot conclusies over rijstijl en verbruik (je leest dan ook: "ik ben een stevig rijder" of "meestal snelweg bij 110KM/U")

Mag ik pleiten voor een nauwkeuriger formulering van verbruikscijfers en rijomstandigheden? Alleen dan kunnen we een zinnig vergelijk maken en elkaar helpen.

Zelf hou ik een excelletje bij met de verbruikscijfers en af en toe sta je er echt van te kijken waar een plotselinge wijziging in het verbruik vandaan komt. Zomer- winterbanden wissel is van invloed, temperatuur, rijstijl, veel filerijden, aircogebruik en noem maar op.

Eens in de drie vier maanden voer ik de gegevens ook in op Spritmonitor.de. Door de vele Passats in deze database is een goed vergelijk mogelijk.

Overigens is het verbruik van BlackPassatJuniors 2.0 CC niet noemenswaardig omlaag gegaan na een walnutblasting. Ik zou het bij mijn 1.8TSI eigenlijk ook doen omdat hij koud stationair erg onregelmatig loopt, maar ik vind het met deze wetenschap de uitgave nog niet waard.

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
27 minuten geleden, Vdub zei:

heb hier van de week in Florida 2 Ford's gedaan met een motorflush die hier te koop was, mocht er zelfs maar een minuut of 5 in tijdens stationair draaiende motor.
Vind het dus vreemd dat je een reiniger er zo lang in laat zitten.

Geloof je onmiddellijk!

Ik heb slechts gedaan wat mij gezegd werd. De tekst van hun ‘tech info’ heb ik van de website van Dupag.

wie het weet mag het zeggen of schrijven.. Ongetwijfeld zijn er verschillende samenstellingen van Flush producten en de daarbij behorende werkmethodes in ontwikkeling en in omloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden