Ga naar inhoud
  • 0

Blazende Turbo


BrianHermans

Vraag

Mede forumers,

Ik heb mijn passat nu bijna 4 weken en inmiddels bijna 2000km verder. Het is een 1.9tdi uit 1999 gechipt van 90 naar 130pk. Ze rijdt echt heerlijk. De wagen heeft bij zijn vorige eigenaar een aantal maanden stil gestaan. Hij heeft hem de afgelopen 8 jaar wel altijd top onderhouden, zoals het hoort. Maar nu ik twee weken geleden een grote service beurt heb gegeven blaast hij turbodruk af of zuigt heel hard valse lucht vanuit het inlaat traject. Met de ramen dicht een blaas. En met ramen open een behoorlijk hard geluid van overdruk. Volgens mij zit alles zoals het hoort te zitten (slangen en klemmen, luchtfilterhuis) Alle laadluchtslangen vervangen waar nodig. Alleen de turboslang onder de turbo naar de intercooler nog niet. Ziet er nog goed uit. Wel iets droog aan het worden. Heb deze losgehaald en schoon gepoetst. Kon aan de binnenkant niks raars voelen voor zover ik er met mijn vingers in kon komen. Als hij iets droog is kan die dan ook al gaan lekken? Of moet ik het ergens anders gaan zoeken? Ben veel aan het kijken geweest op het forum, maar weet niet waar ik moet beginnen met het uitsluiten waar het probleem zich bevindt. Ik heb geen vermogensverlies, geen dipjes tijdens het optrekken. Dus de turbo kan dan niet kapot zijn lijkt me? 

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden