Ga naar inhoud
  • 0

deuk in velg


passatbeginner

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Staat een setje zelfde velgen op marktplaats voor 900 met banden.

Maar je kan de velg ook laten richten en een nieuw bandje kopen, das goedkoper.

In jouw regio weet ik niks, wheelcare in brabant is top

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beetje rondgekeken en de velgenreparateurs kunnen het niet repareren, wel aanbiedingen voor compleet nieuwe setjes

uiteindelijk via abs-schade ben ik doorverwezen naar bedrijfje in zevenhuizen en dit is een verademing: de velg kan weer rond gemaakt worden

ook nog een "thuiskomertje" eronder gekregen en deze week word ik gebeld indien velg is klaar

max. 100 euro

ikzal mijn bevindingen posten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Harrynak63,

nee, niet alleen dat, maar in combinatie met het kaarsrecht rechtuit rijden en recht stuur en geen getril en comfortabel stuurgedrag en geen getrek, concludeer ik dat mijn Linda niet uitgelijnd hoeft te worden

toch wel een sterk verhaal, want het was een flinke klap.....

80 km en dan alleen met linkervoorband tegen een stoeprand van 15 a 20 cm (geen meetlint tegenaan gehouden, maar ik kan wel inschatten hoeveel 15 a 20 cm is, hahaha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat hij niet trilt of rechtuit rijdt hoeft zeker niet te betekenen dat de uitlijning goed is.

Trillen heeft inderdaad vaak te maken met onbalans, en kan vaak worden verholpen door het balanceren.

Mijn auto reed ook retestrak maar ik zag op een gegeven moment dat de rechtervoorband aan de binnenkant was versleten terwijl de rest van de band nog redelijk goed was. Na het uitlijnen bleek inderdaad dat het rechterwiel wat schever stond dan gewenst. Nu kan ik na 35.000 kilometer ook geen verschil in de band meer zien.

Heb je een flinke tik gehad dan zou ik de ophanging even laten nakijken of er niet iets verbogen is, oftwel gewoon laten uitlijnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit zelf ook een keer meegemaakt, stoep met 60 gepakt. Alleen bij mij was de velg heel en trilde er niks. Toch had ik een kromme stuurstang terwijl er tijdens het rijden niks te merken was. Je vreet wel in no time je voorbanden kaal...

Gewoon even uit laten lijnen en je ophanging laten controleren.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke, dank voor de adviezen!

dus: ophanging laten controleren, en ook stuurstang op kromming laten checken

ik neem aan dat dit niet veel tijd kost

dit ga ik binnen een week regelen

kosten? paar tientjes?

---


en daarna laten uitlijnen, dus...
(bijvoorbeeld piet dam, numansdorp), maar kan ook inde buurt, toch?

dit gaat deze maand gebeuren

kosten? paar tientjes?



enneuh.... is het alleen slecht voor de banden of kan er door eventuele verbuiging vervolgschade ontstaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden