Ga naar inhoud
  • 0

Service interval verspringt


Diver

Vraag

Mijn service interval aanduiding tussen de tellers verspringt iedere keer, zelfs onder het rijden. Het aantal dagen verschilt per dag net zoals het aantal Km. Het schommelt tussen de 475 en 630 dagen of zo, en de Km tussen de 19000Km en 24000Km, dit gaat maar op en neer en teld niet af. Iemand een idee. De auto heeft pas een servicebeurt gehad en is toen op 0 gezet, dit heeft alleen niet zo lang geduurd. Ik had dit voor de service beurt ook al. Kan het zijn dat dit met uitlezen gebeurd, ook terwijl ik zelf de service interval niet reset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Mijn service interval aanduiding tussen de tellers verspringt iedere keer, zelfs onder het rijden. Het aantal dagen verschilt per dag net zoals het aantal Km. Het schommelt tussen de 475 en 630 dagen of zo, en de Km tussen de 19000Km en 24000Km, dit gaat maar op en neer en teld niet af. Iemand een idee. De auto heeft pas een servicebeurt gehad en is toen op 0 gezet, dit heeft alleen niet zo lang geduurd. Ik had dit voor de service beurt ook al. Kan het zijn dat dit met uitlezen gebeurd, ook terwijl ik zelf de service interval niet reset.
@diver
Hoi Jan,

Volgens mij heeft dit met de variabele service interval te maken.
Ergens in de teller is dit in te stellen via VCDS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, maxx007at zei:

@diver
Hoi Jan,

Volgens mij heeft dit met de variabele service interval te maken.
Ergens in de teller is dit in te stellen via VCDS.

Maar waarom is het de ene dag meer dan de andere, dit geld zowel voor het antal dagen als de Kmters. Het veranderd zelfs onder het rijden, als ik bv 15 min later nog eens kijk is het weer anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zat er ook niet ergens een viscositeitsmeting of iets wat rekening houd met de viscositeit van de olie ?
Misschien dat dit zorgt voor de variabele uitlezing ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minuten geleden, wulfke zei:

Zat er ook niet ergens een viscositeitsmeting of iets wat rekening houd met de viscositeit van de olie ?
Misschien dat dit zorgt voor de variabele uitlezing ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Daar zou ik eens op zoeken, is een goede tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden