Ga naar inhoud
WiWaaz

Van Vught Tuning (VVT) ervaringen

Aanbevolen berichten

Hoi allen!

Voor zover ik op de (nieuwe) site kan zoeken, zie ik geen eerder topic over Van Vught Tuning (VVT) in Marum. Her en der wel wat hits in andere topics, maar geen specifiek topic.
In mijn zoektocht naar een tuner was dit handig geweest. Dus wie weet is voor de volgende dit een handig topic.

 

Deze week een afspraak gemaakt bij Van Vught Tuning in Marum. Ik kon zaterdagochtend terecht. Het kon dus mooi snel! 
Ik was er een kwartiertje eerder, maar men ging direct aan de slag. In de wachtruimte werd je wat te drinken aangeboden en ze gingen de auto op de rollenbank plaatsen. In mijn geval de rollenbank aan de zijkant. Er is ook nog een rollenbank die vanuit de wachtkamer zichtbaar was. 
Zodra de auto op de rollenbank stond, werd ik uitgenodigd om mee te kijken. De 2.0 TDI Passat van 8 jaar oud en 250.000km draaide toch mooi even 154 pk. En 341Nm koppel. Fabriek af zou dit rond de 140pk moeten zijn. Ik was dus al niet ontevreden!
Vervolgens is het wel ruim een uur wachten. Dat kan prima in de nieuwe wachtruimte. Koffie en water etc. is beschikbaar. Je kunt dus meekijken bij een van de rollenbanken en je komt vanzelf in gesprek met de andere gasten. Om de hoek zit een toilet. Prima voor elkaar dus.
Vervolgens werden we opnieuw uitgenodigd bij de rollenbank. Eerste beurt direct 186pk. Direct er na 182pk en 393Nm koppel. De tuner liet het hier niet bij en wilde kijken of er nog meer koppel uit te halen was. Hij liet het er dus niet zo maar bij en ging weer de computer in.
Bij de nieuwe meting kwam 181 pk en 404Nm koppel er uit! Zeer blij mee. Met name het koppel merk je heel erg omdat deze ook bij een lager toerental al geleverd wordt.

Vervolgens met een medewerker een testrit gemaakt om te kijken of alles naar tevredenheid was. En dat was het dus! Rotondes makkelijker in de 3de versnelling en vanuit de 6de versnelling een stuk makkelijker 'doortrekken'. Dit terwijl je daar met 150pk natuurlijk ook niet over te klagen hebt. 

Ook is de EGR nog weggeschreven op mijn verzoek.

Kosten: €390,-

Dus zeker een aanrader!

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bovenstaande kan ik volledig onderschrijven. + dat ik er een enkel massa vliegwiel en een versterkte Sachs koppeling in heb gekregen.
Ik heb een 2.0 common rail, af fabriek 110pk(5 Bak)
De mijne was al getuned(vermoeden had ik ook al) 180pk en 380nm, ze hebben hem bij VVT op de rollenbank gehad, advies was om het hier bij te laten, anders zou ik voor
Enkel massa vliegwiel rijdt overigens ook perfect.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden