Ga naar inhoud
  • 0

Stuurbekrachtiging b7


JoJaBoVe

Vraag

Ik weet even niet zo goed of wij een elektrische stuurbekrachtiging hebben of niet, dus als deze post niet onder dit kopje thuis hoort, mijn excuses..

Ik heb eigenlijk een vraag over de stuurbekrachtiging. Het is vast een dommige vraag, maar ik vraag me oprecht af of het zo hoort.


Als wij in de bebouwde kom rijden dan stuurt ie heerlijk licht en op de snelweg heel zwaar, dat dit een adaptief systeem is, is mij bekend. 
Maar hoe scherper de bocht is op de snelweg (denk aan de bocht van de a1 naar de a10 richting schiphol) dan stuurt hij echt heel erg zwaar
volgens Joost, nu heb ik het zelf nog niet gevoeld, maar hij geeft aan dat hij heel veel weerstand voelt en dat het bijna tegen natuurlijk is
dat dit zo zwaar gaat.

Is dit normaal? Wij hadden dat bij de Polo helemaal niet, terwijl die volgens mij ook adaptieve stuurbekrachtiging had. En ja, het is natuurlijk ook wel
500kg verschil daar ben ik mij ook van bewust haha. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet wel dat de stuurbekrachtiging pas werkt als er ondersteuning wordt gevraagd. Op de snelweg zal hij niet heel veel doen maar heb bij de mijne niet perse heel veel weerstand bij langere bochten oid. Ik heb wel wat last van een trilling, dat dan weer wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, Tarabass said:

Is hiervoor niet één en ander te "tweaken" in VCDS? 

Ik heb geen idee ? Dat kunnen we zeker eens navragen.

 

4 minutes ago, Tarabass said:

En wat gebeurt er als je minder hard (onder een bepaalde snelheid) door de bocht gaat?

Morgen mag ik er zelf weer mee weg (yay! haha) en dan zal ik eens kijken wat ie doet onder een lagere snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden