VAG-techniek heeft op dit moment een mooie aanbieding voor motortuning. De biturbo gaat dan van 240pk naar 300pk (500NM naar 600NM). ik overweeg dit te laten uitvoeren, de tuning van de Alltrack heeft me destijds ook veel plezier gegeven.
Omdat ik wat twijfels heb over het onderhoud dat door de vorige eigenaar is uitgevoerd vraag ik me af of het verstandig is gelijktijdig met de tuning wat extra onderhoud te laten uitvoeren. De laatste grote beurt is uitgevoerd bij 75.000 km, de stand nu is 90.000 km. Daarbij zijn alle vloeistoffen ververst, inclusief Haldex en DSG.
Zelf had ik de volgende stappen in gedachten :
Flushen met Forté New Generation Motor Flush
Olie vervangen (inclusief filter) en additief Forté Top End Treatment toevoegen.
Vervangen gloeiboegies (koude start was wat lastig deze winter)
Reinigen brandstofsysteem met Forté Diesel Injector Treatment
Reinigen turbo's met Forté Diesel Turbo Cleaner
Toepassen Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner
Is dit overkill? Wil graag lang met deze auto door blijven rijden en doe liever wat extra's om de auto in goede conditie te houden dan me blauw betalen aan reparaties verderop die wellicht voorkomen hadden kunnen worden door wat extra onderhoud.
Verder is het me opgevallen dat de motorruimte en keurig uitziet, op de behuizing van een van de turbo's na. Deze is flink roestig, zeker gezien de rest van de onderdelen. Heeft dit extra aandacht nodig of kan dit geen kwaad? Zal zo wat foto's maken om het beter uit te leggen.
Vraag
DiMarco1976
VAG-techniek heeft op dit moment een mooie aanbieding voor motortuning. De biturbo gaat dan van 240pk naar 300pk (500NM naar 600NM). ik overweeg dit te laten uitvoeren, de tuning van de Alltrack heeft me destijds ook veel plezier gegeven.
Omdat ik wat twijfels heb over het onderhoud dat door de vorige eigenaar is uitgevoerd vraag ik me af of het verstandig is gelijktijdig met de tuning wat extra onderhoud te laten uitvoeren. De laatste grote beurt is uitgevoerd bij 75.000 km, de stand nu is 90.000 km. Daarbij zijn alle vloeistoffen ververst, inclusief Haldex en DSG.
Zelf had ik de volgende stappen in gedachten :
Is dit overkill? Wil graag lang met deze auto door blijven rijden en doe liever wat extra's om de auto in goede conditie te houden dan me blauw betalen aan reparaties verderop die wellicht voorkomen hadden kunnen worden door wat extra onderhoud.
Verder is het me opgevallen dat de motorruimte en keurig uitziet, op de behuizing van een van de turbo's na. Deze is flink roestig, zeker gezien de rest van de onderdelen. Heeft dit extra aandacht nodig of kan dit geen kwaad? Zal zo wat foto's maken om het beter uit te leggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten