Ga naar inhoud

Lekkere berichten.....


LOUD

Aanbevolen berichten

Ik zat laatst RTLZ te lezen en kwam de volgende artikelen tegen:

Apk-check op roetfilter bij diesels laat tot 2021 op zich wachten

en

Staatssecretaris overweegt verplichte update sjoemeldiesels bij apk

ik heb dus de update niet gedaan en wil dat ook niet. Daarnaast wil ik de egr klep dicht laten zetten. Weet niet of zij dat met een roetdeeltjesmeter ook kunnen zien en dat die dan niet door de apk komt.

hoe kijken jullie tegenbovenstaande artikelen aan? 

aangepast door LOUD
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jeffrey23 zei:

Kan natuurlijk heel simpel, als de update niet is uitgevoerd wordt het voertuig niet goedgekeurd. Daar kan iedere garage op controleren. De eigenaar wordt dan alsnog verplicht naar een dealer te gaan.

dan moet het computernummer en de softwarestand worden uitgelezen.. de meeste garages hebben al moeite genoeg om de OBD2 tool te bedienen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een optie, maar ik kan zelf nog steeds in ovi.rdw.nl zien dat er een terugroepactie actie opstaat voor de software update, dus waarom zou een APK keurmeester dit niet kunnen controleren? Waarschijnlijk is het vrij eenvoudig in te richten dat een auto zonder update niet eens afgemeld kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

dan moet het computernummer en de softwarestand worden uitgelezen.. de meeste garages hebben al moeite genoeg om de OBD2 tool te bedienen..

je kan gewoon op de site van RDW kenteken intypen, zie je gelijk of de sjoemelsoftwareupdate is uitgevoerd of niet (staat bij terugroepacties)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden