Ga naar inhoud

Velgen gereinigd, maar...


Kor

Aanbevolen berichten

Ik rij nu een week of 6 met de Passat. Heb in die tijd af en toe moeten remmen. Dus volop remstof op de velgen.

Het zijn de standaard lichtmetalen Sepang velgen, maar die moeten ook schoon worden gehouden vind ik.

Dus velgborsteltje aangeschaft bij de gamma, 2 emmertjes water en poetsen maar (alleen shampoo gebruikt).

Resultaat was prima.

post-28451-0-37051500-1550316508_thumb.jpg

Bij één velg zag ik 2 putjes die door de laklaag heen waren.

post-28451-0-96610600-1550316890_thumb.jpg

 

Kan ik hier gewoon blanke lak op doen?

Ik ben bang dat het anders onder de lak verder gaat kruipen met al die pekel op de weg.

 

Waarmee kan ik de velg behandelen zodat ik niet zo hoef te poetsen om de remstof er af te krijgen?

Buitenkant gaat wel, maar de binnenzijde van de velg is lastiger ivm remklauwen.

 

Tips zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de velgen gewassen hebt en ze goed schoon en indien nodig ook kleien, dan kan je er rimwax op doen. Dat beschermt goed en lang.

 

 

https://youtu.be/jtteTZTG8lU

 

Mbt lakbeschadigingen, misschien dat iemand anders daar een goede oplossing voor heeft behalve hele velg opnieuw laten spuiten of poedercoaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan om bij te stippen ook van die kleine "bijstip" potjes kopen met blanke lak.

 

Voor het reinigen als de velgen erg vuil zijn kun je bijvoorbeeld Monello Non-Ferro  gebruiken of een ander product met zelfde samenstelling. Deze zijn veilig voor je velg om te gebruiken, zijn niet zuurhoudend.

Om ze te beschermen of een wax of coating.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Waarmee kan ik de velg behandelen zodat ik niet zo hoef te poetsen om de remstof er af te krijgen?

Buitenkant gaat wel, maar de binnenzijde van de velg is lastiger ivm remklauwen.

 

Ik zet de velgen bij de wissel in de Poorboys Wheel Wax voordat ik ze opsla.

Was ze altijd alleen met shampoo. Komt geen velgenreiniger aan te pas. Velgbed en randjes worden brandschoon met het gebruik van de EZ wheelbrush.

 

Met vlagen ben ik geniaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 16-2-2019 om 14:06, bm-er zei:

Als je de velgen gewassen hebt en ze goed schoon en indien nodig ook kleien, dan kan je er rimwax op doen. Dat beschermt goed en lang.

 

 

https://youtu.be/jtteTZTG8lU

 

Mbt lakbeschadigingen, misschien dat iemand anders daar een goede oplossing voor heeft behalve hele velg opnieuw laten spuiten of poedercoaten.

Hi,

Is Rimwax geschikt voor elke type velg? Ik heb bijv. Chicago velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aanstippen van de lakbeschadiging is een goed plan. Geef indringend vuil zo weinig mogelijk kans.

Ikzelf heb gekozen voor een iets duurzamere oplossing als de wheelwaxen die genoemd worden. Ik heb een SiO2 (Siliciumdioxide, zeg maar glas) coating gekozen.

Dit was wel omdat de velgen in prima staat waren (gespoten in Reflexzilver, en nog gepolijst) Vuil hecht veel minder goed, en als je vervuiling ziet kun je het bij wijze van spreken met een watje eraf vegen. Agressieve middelen zoals velgenreiniger, die altijd zuur zijn en daarom makkelijk de velgen aantasten, zijn niet meer nodig.

Coating zit er nu twee jaar op en bij de winterwissel stond ik er nog van te kijken hoeveel bescherming er nog opzit. 

aangepast door BlackPassat
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, FZPassat said:

Hi,

Is Rimwax geschikt voor elke type velg? Ik heb bijv. Chicago velgen.

Iedere wax of sealant mag je op je velgen smeren, voor de beschermende werking maakt het niet veel uit. Het voordeel van de specifieke wheelwaxen is dat deze vaak wat meer vloeibaar zijn zodat je het in de vervelende hoekjes van je velg toch goed aan kunt brengen. Ook wordt aan wheelwaxes vaak de eigenschap toegedicht dat ze iets beter tegen de warmte kunnen.

Een goede spraywax zou je ook kunnen gebruiken lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden