Ga naar inhoud
  • 0

Vermogen verlies


Gio

Vraag

Deze morgen had ik plots vermogen verlies (denk turbo uitval) gebeurde na het schakelen van 4 naar 5 bij een snelheid van 120...

 

Kreeg geen foutmelding.

Wagen op de pechstrook gezet en uit en aangelegd en het was voorbij

 

Is een 1.9tdi 2006 216dkm

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou ook denken in richting turbo.

Mijn 1.9tdi had ook op zelfde kms dit probleem.

Noodloop 90km/h max, alles nagekeken en bleek turbo te zijn.

Normaal geeft dit wel een foutmelding.

Hersteld maar daarna had ik problemen met de verstuivers. Toen was het gedaan en had ik besloten om niet meer te maken.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beetje kort door de bocht om meteen te zeggen dat de turbo vervangen moet worden. Jullie beginnen al op de dealer te lijken, oplossing bieden zonder eerst diagnose te stellen.

 

Eerst de auto uitlaten lezen en een diagnose laten maken wat er aan de hand is, daarna pas plan trekken wat te doen.

Kan natuurlijk de turbo zijn maar ook genoeg andere zaken ee omheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beetje kort door de bocht om meteen te zeggen dat de turbo vervangen moet worden. Jullie beginnen al op de dealer te lijken, oplossing bieden zonder eerst diagnose te stellen.

 

Eerst de auto uitlaten lezen en een diagnose laten maken wat er aan de hand is, daarna pas plan trekken wat te doen.

Kan natuurlijk de turbo zijn maar ook genoeg andere zaken ee omheen.

Mischien wel kort gezegd, klopt.

In bedoel alles tussen luchtvalve en turbo. Dus richting turbo nakijken.

N75, LMM, MAP sensor, slangen,valve aan turbo, wastegate aan turbo en turbo zelf.

 

Zoals gezegd het geeft normaal wel een foutcode ook op je tacho BEHALVE de MAP sensor die geeft geen foutcode. Als je herstart na noodloop gaat de foutmelding op de tacho weg, indien vaak weer keert blijft deze op je tacho branden.

Na herstart rijd de wagen normaal tot een bepaalde druk die de motor niet kan opbouwen valt je weer in noodloop.

 

Andere oorzaken kan ook zoals nokkenastiming of katalysator vol.

Dat laatste is best ook mogelijk als de regengratie vaak mislukt is wegens te korte afstanden.

Dan kan je deze via VCDS forceren en rijd je 20min tot bv 0%.vol.

 

==> Hoop dat de info juist is, is uit eigen ervaring.

 

Als je witte rook hebt die verband riekt uit de uitlaat dan heb je injector problemen.

 

Een darm scheur zorgt ook voor turbo problemen en is soms amper zichtbaar met het blote oog. Een garage zet er druk op met rook om deze te kunnen lokaliseren.

Bij mijn 1.9 zat deze onder het motordeksel rechts achter waar de plug zit van het deksel, daar heb je ook een valve. Een darmpje van amper 2cm lang zat ook een scheurtje. Dit door trillingen van de motor.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier heb ik al wat aan!

 

Even aan de computer hangen dus :)

 

Ik hoor de blow off wel vrij goed en het spoelen van de turbo vrij goed...

 

De wagen had het laatste jaar ook maar 5dkm gedaan wat ook de reden van verkoop was (volgens de eigenaar)

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja en het schoepenverstelstangetje.

En hoe ziet dat er uit? Of waar vind ik dat?

Srry voor de leek vragen, maar kan best wel wat sleutelen maar zo dingen ken ik helaas allemaal niet...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden