Ga naar inhoud
  • 0

Lampje in dashboardkastje werkt niet


The-stig

Vraag

Ik kwam er net achter dat het lampje in mijn dashboardkastje niet werkt.

 

Ik heb de houder eruit gehaald en met veel moeite (stalen afdekkapje) kwam ik bij het lampje.

 

Zag dat er een 12v 3w in zat (W3W ofzo).

 

Ik had in het lampendoosje wel een 5w zitten (hopelijk geen probleem?).

 

De hele zooi weer ingebouwd maar hij werkt nog steeds niet.

 

Ik denk aan een zekering, maar zou dit een zekering enkel voor het dashboardkastje zijn?

 

Heb niet het idee dat er meer niet werkt, maar je weet het nooit.

 

Welke zekering moet ik hier voor nakijken?

 

Bedankt voor jullie hulp.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-J730F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Inmiddels het kabeltje gemeten, krijg gewoon 12V. Lampje ook met een batterij getest, werkt ook gewoon. Het gekke is dat ik 12V meet op het kabeltje maar als ik het schakelaartje indruk dan valt de spanning niet weg. Morgen nogmaals het lampje er in zetten en kijken wat ie doet. Denk dat het schakelaartje kapot is, zal wel een flinke klus worden om die te vervangen want dan moet waarschijnlijk het dashboardkastje eruit.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-J730F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgende vraag, waar zit het palletje die aangeeft dat het kastje open staat en de verlichting aan moet gaan?

Ik kwam wel een rubber dopje tegen en ging er vanuit dat dit het schakelaartje was, maar aan de andere kant zit er ook eentje.

Denk dat die dopjes bedoeld zijn om geklapper te voorkomen, maar waar zit de schakeling dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, een heel verhaal. Ik ben bij de dealer geweest, ging er ook heen omdat aan de hele linkerkant veel afkappen niet netjes aansloten op het interieur en omdat de kabeldoorvoer rechts achter los lag in het chassis. Van de klep naar de auto dus, ze hadden het opgelost met een grote klodder kit.? Voor de experts zal nu wel duidelijk zijn wat er gebeurt was............?

 

Nu de oplossing:

De camera bleek er later ingebouwd te zijn, met de kabeldoorvoer was het blijkbaar niet echt gelukt, de afdekkappen van het interieur waren niet goed terug gezet en dan de klapper.........toen het dashboardkastje eruit en er in gezet werd waren ze het stekkertje vergeten.?

 

De dealer heeft alles netjes gerepareerd (zelfs de complete kabeldoorvoer vervangen), dikke pluim voor mijn dealer.

 

Waarom mijn multimeter toch spanning gemeten heb is mij een raadsel, gebeurde ook maar één keer, batterijen waren wel redelijk op.

Maar probleem is opgelost!!!?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oja, ik denk dat de vorige eigenaar de camera genomen heeft voor de trekhaak. Ook een raar verhaal, er zit een trekhaak op maar die is nog nooit gebruikt, helemaal nieuw en nog geen krasje erop. Vraag me echt af waarom je een trekhaak laat monteren maar nooit gaat gebruiken. Ach ja..........?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 15-2-2019 om 02:48, bm-er zei:

Misschien ligt de stekker wel los. Als je het handschoenenvak uitbouwt omdat je ergens bij moet, dan is het erg handig om ook die stekker los te halen. Misschien is men bij het terugbouwen vergeten om de stekker terug te doen. Dat zou mijn check zijn.

En als het iets anders is, kan je zo overal bij

 

Mooi dat hij het weer doet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden