Ga naar inhoud
  • 0

Band raakt wielkast aan


Daniel1988

Vraag

Hoi allemaal, 

 

Ik weet het niet of er een topic bestaat hierover. Ik heb vandaag spacers 10mm op mijn Passat gemonteerd en nu raakt linksachter band de wielkast. Als ik zo kijk, staat die dus iets lager dan de rechterkant. 

 

Waar zou het aan kunnen liggen?? Moet ik dan nieuwe veer of schokdemper(s) kopen???

 

Graag jullie hulp hierop :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi allemaal, 

 

Ik weet het niet of er een topic bestaat hierover. Ik heb vandaag spacers 10mm op mijn Passat gemonteerd en nu raakt linksachter band de wielkast. Als ik zo kijk, staat die dus iets lager dan de rechterkant. 

 

Waar zou het aan kunnen liggen?? Moet ik dan nieuwe veer of schokdemper(s) kopen???

 

Graag jullie hulp hierop :)

Imo is je spoorbreedte dan gewoon te groot.......

Ook met straffere veren gaat je wiel aanlopen als je verder in veert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of andere spacers

 

 

Imo is je spoorbreedte dan gewoon te groot.......

Ook met straffere veren gaat je wiel aanlopen als je verder in veert.

Maar, de rechterkant raakt niets aan. Ik heb spacers eraf gehaald en ik zie toch verschil tussen de twee :( Dus de spacers zou geen probleem moeten wezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt geen verschillende breedtes velgen? Dit was bij een bmw met een breedset. Voor 8J en achter 8,5J , de bandenboer had niet goed opgelet en de 255 op de 8j gelegd en de 235 op de 8,5j. Bij het eronder zetten alleen op de bandenmaat gelet en niet naar de J gekeken. Met inveren ook aanschaven en dan maar zoeken hoe het kwam.

Maar goed lang verhaal, heb je waarschijnlijk niets aan. Draagarmrubbers ook gecontroleerd? Evt laten controleren bij een goede uitlijner, die moeten het ook kunnen meten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar, de rechterkant raakt niets aan. Ik heb spacers eraf gehaald en ik zie toch verschil tussen de twee :( Dus de spacers zou geen probleem moeten wezen. 

 

Dat de rechterkant niets raakt zegt niets, de kunststof inleg in de wielkasten kunnen verschillen van vorm.

Je bent gewoon te breed, andere veren zullen daarbij niets veranderen.

Heb zelf een 3C sportline gehad, met de standaard 17" leMans velgen en heb nog nooit aanlopende wielen gehad.

En die gingen zo nu en dan tot het einde achter met een sleurhut, volle achterbak, dakkoffer en 4 personen er in.

 

Maar waarom spacers?

Geven ook een extra belasting op je wiellagers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt geen verschillende breedtes velgen? Dit was bij een bmw met een breedset. Voor 8J en achter 8,5J , de bandenboer had niet goed opgelet en de 255 op de 8j gelegd en de 235 op de 8,5j. Bij het eronder zetten alleen op de bandenmaat gelet en niet naar de J gekeken. Met inveren ook aanschaven en dan maar zoeken hoe het kwam.

Maar goed lang verhaal, heb je waarschijnlijk niets aan. Draagarmrubbers ook gecontroleerd? Evt laten controleren bij een goede uitlijner, die moeten het ook kunnen meten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

255 op een 8.5 J tering hier ligt een 225 op een 9j bij de volgende geworden dat 215 vroeger had ik een 195 op een 10j in de polo 6n tijd

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden