Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
Daniel1988

Band raakt wielkast aan

Vraag

Hoi allemaal, 

 

Ik weet het niet of er een topic bestaat hierover. Ik heb vandaag spacers 10mm op mijn Passat gemonteerd en nu raakt linksachter band de wielkast. Als ik zo kijk, staat die dus iets lager dan de rechterkant. 

 

Waar zou het aan kunnen liggen?? Moet ik dan nieuwe veer of schokdemper(s) kopen???

 

Graag jullie hulp hierop :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De veer bepaald de hoogte de damper controleert de beweging.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De veer bepaald de hoogte de damper controleert de beweging.

 Dus mijn demper zou kapot kunnen wezen, omdat die dus te laag inzakt. Terwijl de andere kant niet

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

 Dus mijn demper zou kapot kunnen wezen, omdat die dus te laag inzakt. Terwijl de andere kant niet

goed lezen, precies anders om.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zonder veer staat je auto op de grond, zonder schokbreker niet maar is het een skippybal

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hoi allemaal, 

 

Ik weet het niet of er een topic bestaat hierover. Ik heb vandaag spacers 10mm op mijn Passat gemonteerd en nu raakt linksachter band de wielkast. Als ik zo kijk, staat die dus iets lager dan de rechterkant. 

 

Waar zou het aan kunnen liggen?? Moet ik dan nieuwe veer of schokdemper(s) kopen???

 

Graag jullie hulp hierop :)

Imo is je spoorbreedte dan gewoon te groot.......

Ook met straffere veren gaat je wiel aanlopen als je verder in veert.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

:thanks:  Ik heb net even opgemeten. Mijn linkerkant is ook lager nu, dan de rechter. Dus even de veren dan controleren 

Of andere spacers

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Of andere spacers

 

 

Imo is je spoorbreedte dan gewoon te groot.......

Ook met straffere veren gaat je wiel aanlopen als je verder in veert.

Maar, de rechterkant raakt niets aan. Ik heb spacers eraf gehaald en ik zie toch verschil tussen de twee :( Dus de spacers zou geen probleem moeten wezen. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zo te horen ligt het gewoon aan je vering/demping.

Even checken of er niks lekt, de spacers zouden geen probleem hoeven geven.

Heb met mijm bus ook als ik te hard inveer dat hij de kast raakt

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb nog welbern set sportline achterveren van een 3C

Een van mijn voor veren was gebroken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Let wel op dat die 2cm korter zijn dan origineel, en 2cm langer dan R  :)

aangepast door Tarabass

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Denk dat hij nu al sportline heeft.

Met een normaal onderstel staat se wagen zo hoog, dat de band niet zomaar de rand aanraakt

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Mag ik vragen waarom je een 10mm spacer nodig hebt? En je bandenmaat ,is die hetzelfde gebleven?

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Je hebt geen verschillende breedtes velgen? Dit was bij een bmw met een breedset. Voor 8J en achter 8,5J , de bandenboer had niet goed opgelet en de 255 op de 8j gelegd en de 235 op de 8,5j. Bij het eronder zetten alleen op de bandenmaat gelet en niet naar de J gekeken. Met inveren ook aanschaven en dan maar zoeken hoe het kwam.

Maar goed lang verhaal, heb je waarschijnlijk niets aan. Draagarmrubbers ook gecontroleerd? Evt laten controleren bij een goede uitlijner, die moeten het ook kunnen meten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Maar, de rechterkant raakt niets aan. Ik heb spacers eraf gehaald en ik zie toch verschil tussen de twee :( Dus de spacers zou geen probleem moeten wezen. 

 

Dat de rechterkant niets raakt zegt niets, de kunststof inleg in de wielkasten kunnen verschillen van vorm.

Je bent gewoon te breed, andere veren zullen daarbij niets veranderen.

Heb zelf een 3C sportline gehad, met de standaard 17" leMans velgen en heb nog nooit aanlopende wielen gehad.

En die gingen zo nu en dan tot het einde achter met een sleurhut, volle achterbak, dakkoffer en 4 personen er in.

 

Maar waarom spacers?

Geven ook een extra belasting op je wiellagers.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Je hebt geen verschillende breedtes velgen? Dit was bij een bmw met een breedset. Voor 8J en achter 8,5J , de bandenboer had niet goed opgelet en de 255 op de 8j gelegd en de 235 op de 8,5j. Bij het eronder zetten alleen op de bandenmaat gelet en niet naar de J gekeken. Met inveren ook aanschaven en dan maar zoeken hoe het kwam.

Maar goed lang verhaal, heb je waarschijnlijk niets aan. Draagarmrubbers ook gecontroleerd? Evt laten controleren bij een goede uitlijner, die moeten het ook kunnen meten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

255 op een 8.5 J tering hier ligt een 225 op een 9j bij de volgende geworden dat 215 vroeger had ik een 195 op een 10j in de polo 6n tijd

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb een r36 met 19 inch oem velgen. Bandenmaat 235/35/19 origineel vanaf de fabriek. De spacers heb ik nodig voor de nieuwe remmen rondom. Nu heb ik de veren eraf gehaald en het lijkt alsof eentje is iets langer dan de andere. De nummer van de veren is: KBA 91074

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden