Ga naar inhoud
  • 0

RNS315 geen DAB ontvangst


kriss

Vraag

hallo,

 

Mijn 2012 passat variant (paar weken in bezit) heeft onder 'band' in de rns 315 'DAB' staan, ik kan ook diverse DAB instellingen wijzigen (zoals FM overname etc). 

 

Probleem is dat er geen DAB zenders worden gevonden. in het 'verborgen menu' zie ik bij DAB monitor 'antenne off' staan. dat lijkt me niet de bedoeling. Verder zie ik in het rechter achterraampje geen DAB antenne zoals ik die op plaatjes op internet wel zie.

 

Als 'DAB radio' wel in de RNS te zien is, dan zou je verwachten dat het ook moet werken toch? waarom dan geen antenne zichtbaar in de achterruit? of zit de DAB antenne bij deze auto in de dakantenne? Kan iemand mij hier wat over vertellen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

de antenne heeft een eigen fakra stekker.

blauw is GPS

wit of beige is FM

zwart is DAB

 

radio dus even loshalen en kijken of er een zwarte fakra stekker achterop de radio zit.

Als die er is en je hebt geen ontvangst, dan is je antenne versterker kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is de auto wel geleverd met deze radio? En er is inderdaad een grote kans dat de DAB antenne bij de dakantenne inzit. Waarom trek je de unit er niet uit? De DAB+ heeft een eigen antenne aansluiting achter op de unit, naast de fm/am antennes. Dan weet je direct of er een antenne aangesloten is.

 

post-24177-0-46533200-1549918500_thumb.jpg

 

Edit:

Spuit11 zie ik :P

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de antenne heeft een eigen fakra stekker.

blauw is GPS

wit of beige is FM

zwart is DAB

 

radio dus even loshalen en kijken of er een zwarte fakra stekker achterop de radio zit.

Als die er is en je hebt geen ontvangst, dan is je antenne versterker kapot.

 

 

Is de auto wel geleverd met deze radio? En er is inderdaad een grote kans dat de DAB antenne bij de dakantenne inzit. Waarom trek je de unit er niet uit? De DAB+ heeft een eigen antenne aansluiting achter op de unit, naast de fm/am antennes. Dan weet je direct of er een antenne aangesloten is.

 

attachicon.gifRNS_510_Back_DAB1.jpg

 

Edit:

Spuit11 zie ik :P

 

net de radio er ff uitgehaald. er zit alleen een blauwe stekker (gps dus) en een dubbele beige stekker (fm dus), die zwarte aansluiting bovenaan zit er wel, maar daar zit niets op aangesloten... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoort deze radio bij de wagen of is hij er later in gekomen?

Je kun losse dab antenne installeren als de wagen geen dab antenne heeft.

 

Dat weet ik niet, hij zat erin toen ik de auto kocht. De handelaar waar ik de auto kocht kon bij de dealer zo de radio code opvragen (die zat er in eerste instantie niet bij) dus dan lijkt het me dat het de originele radio is... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan heb je antwoord op de vraag :P

 

Ook direct gekeken of er een zwarte fakrakabel los achter de radio ligt? Zo niet, dan heb je in principe 2 opties. Een fakra naar je dakantenne trekken, en deze vervangen (als deze het niet ondersteunt) voor één met dab, of een losse antenne kopen. En van die laatste zijn de ervaringen wisselend :)

 

Of accepteren dat je geen dab+ hebt, en dit uitcoderen in de radio. Dan zie je de optie ook niet meer. Dit laatste heb ik ook gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal het juist werkende maken klinkt veel beter dan fm. En er is een mooie antenne voor te koop die je kan uitwisselen met je am of fm antenne. Pak je de fm blijft de fm gewoon werken plus je hebt dab die over de zelfde Antenne gaat werkt perfect. Misschien dat @@dieseltje de link nog heeft van die Galerio Antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal het juist werkende maken klinkt veel beter dan fm. En er is een mooie antenne voor te koop die je kan uitwisselen met je am of fm antenne. Pak je de fm blijft de fm gewoon werken plus je hebt dab die over de zelfde Antenne gaat werkt perfect. Misschien dat @@dieseltje de link nog heeft van die Galerio Antenne.

Dat zou mooi zijn! 

 

bedoel je zoiets? : https://www.calearo.com/en/products/antennas/dabandplay-system-vw-7590009

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden