Ga naar inhoud
  • 0

DSG 7, 1.6 TDI


JoJaBoVe

Vraag

Waarschijnlijk is de kogel door de spreekwoordelijke kerk! 
Wij zijn verliefd geworden op een B7 van 2013 met een 1.6 dsg 7 bak. En als de polo niet voor 18-2 terug gevonden wordt
(en deze passat in de tussentijd niet verkocht wordt) gaan we deze slee zo snel mogelijk ophalen.

Nu weten we inmiddels dat de dsg 7 een zgn droge koppeling is, en dat deze sneller "slijt" als een natte koppeling.

Deze is nog nooit vervangen, dus ik vraag me af; is het raadzaam om de software van de dsg te "updaten" en de koppeling al binnenkort te voorzien van een nieuwe/sterkere?
de wagen heeft 198.000 km gelopen, dus het gaat al bijna 200.000km goed maar in Mei moet de wagen wel mee naar Wörthersee voor het gti treffen

en we hebben er geen zin in om in de bergen problemen met de bak te krijgen. 

Wat zou jullie advies zijn? en als jullie adviseren een nieuwe koppeling te plaatsen, welke zouden jullie dan adviseren? en bij welk bedrijf?
Kan je overigens een dsg 7 ook laten spoelen?

Sorry voor alle vragen hahaha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn heel veel bedrijven in NL die dsg flush doen, ook bij jullie in de buurt. Gemiddelde prijs is rond de 200€

Ik denk dat koppeling van een 2.0 diesel al 1 vd sterkere is zonder meteen te upgraden naar semi race spul. En met een normale rijstijl zou ik gewoon voor een "origineel" model gaan

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn heel veel bedrijven in NL die dsg flush doen, ook bij jullie in de buurt. Gemiddelde prijs is rond de 200€

Ik denk dat koppeling van een 2.0 diesel al 1 vd sterkere is zonder meteen te upgraden naar semi race spul. En met een normale rijstijl zou ik gewoon voor een "origineel" model gaan

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Ja, ik weet dat er meerdere bedrijven dit doen, maar ik kan weinig info vinden over het flushen van een dsg 7. 

Je hebt het over de koppeling van een 2.0, bedoel je dan die gebruiken in de 1.6? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, ik weet dat er meerdere bedrijven dit doen, maar ik kan weinig info vinden over het flushen van een dsg 7.

Je hebt het over de koppeling van een 2.0, bedoel je dan die gebruiken in de 1.6?

Check de site van TVS voor het flushen.

 

Koppeling van 2.0 past gewoon in de 1.6 bak voor zover ik weet.

 

Somebody correct me if im wrong please

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2.0TDI met DSG6 heeft een natte koppeling en kan veel meer kracht aan dan een DSG7. Die koppelingen zijn niet uitwisselbaar lijkt me.

 

Olie in een DSG7 is volgens mij levenslang, maar of dat reëel is zou je aan @@Vdub moeten vragen.

 

2ton met een koppeling in een DSG7 in een diesel kan op zich wel, in een diesel hebben ze vaak minder te slijten dan in een benzine waar er meer op slip gereden wordt (Diesel heeft meer koppel onderin tot Benzine) en om te weten in welke mate hij versleten is moet je slijtage uitlezen met VCDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Check de site van TVS voor het flushen.

 

Koppeling van 2.0 past gewoon in de 1.6 bak voor zover ik weet.

 

Somebody correct me if im wrong please

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

TS  wil een 1.6TDI DSG7(DQ200), dit is een droge platenkoppeling voor motoren tot 250nm, de 2.0TDI heeft altijd een natte DSG6(DQ250) in tot 150pk en in de 190/240pk zelfs een Natte DSG7(DQ500) en in de GTE een natte DSG6(DQ400e).

Flushen van een DSG7 droge platenkoppeling heeft geen zin, er zit alleen een beetje olie in de Mechatronic en een 2L in het tandwieldeel van de bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

TS wil een 1.6TDI DSG7(DQ200), dit is een droge platenkoppeling voor motoren tot 250nm, de 2.0TDI heeft altijd een natte DSG6(DQ250) in tot 150pk en in de 190/240pk zelfs een Natte DSG7(DQ500) en in de GTE een natte DSG6(DQ400e).

Flushen van een DSG7 droge platenkoppeling heeft geen zin, er zit alleen een beetje olie in de Mechatronic en een 2L in het tandwieldeel van de bak.

Heeft zo'n DSG7 nog onderhoudt nodig ? Of zolang je geen problemen heb niks aan doen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

TS  wil een 1.6TDI DSG7(DQ200), dit is een droge platenkoppeling voor motoren tot 250nm, de 2.0TDI heeft altijd een natte DSG6(DQ250) in tot 150pk en in de 190/240pk zelfs een Natte DSG7(DQ500) en in de GTE een natte DSG6(DQ400e).

Flushen van een DSG7 droge platenkoppeling heeft geen zin, er zit alleen een beetje olie in de Mechatronic en een 2L in het tandwieldeel van de bak.

Heel duidelijk dank je wel. 

 

Iemand hier toevallig ervaring met het "upgraden" van deze koppeling naar een variant die 450nm aankan? 

Het zit me ergens niet lekker dat die koppeling 250nm aankan en dat de 1.6 TDI 250nm heeft haha, maar misschien zit dit gewoon scheef in mijn hoofd xD 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eens met Dieseltje, weet wat je wil. Maar daar is ook dit forum voor, dus blijf vooral je vragen stellen.

Dat komt goed. Vrijdag gaan we opnieuw in die auto testrijden (1.6 dsg7) en gaan meteen even bij de dsg dokter langs om de staat van de bak te controleren.

Ik hou jullie op de hoogte maar de kans is toch groot dat dit m gaat worden

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan moet je een 2.0 TDI met DSG kopen. Dan heb je een mooie upgrade....

Er is voor de DSG geen ander type koppeling. Versterkte koppeling is voor handbak mogelijk.

Duidelijk. De 2.0's die we zien staan hebben niet de opties die we willen binnen ons budget. Dus vandaar dat we dan toch voor deze full option 1.6 willen gaan.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duidelijk. De 2.0's die we zien staan hebben niet de opties die we willen binnen ons budget. Dus vandaar dat we dan toch voor deze full option 1.6 willen gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Kijk uit met de term Full Options op dit forum, we gaan er hier dan ook van uit dat dan echt alles er op zit. En dat is best wel veel bij een Passat :-)

 

Edit: smilie ontbrak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welke opties zijn t die je mist?

soms kun je bepaalde opties makkelijk achteraf inbouwen.

Xenon en eigenlijk gewoon het hele r line pakket dat de 1.6 wel heeft. Als we dat allemaal in willen laten bouwen wordt het wel een duur grapje haha We gaan nu voor luxe ipv de grotere motor.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Xenon en eigenlijk gewoon het hele r line pakket dat de 1.6 wel heeft. Als we dat allemaal in willen laten bouwen wordt het wel een duur grapje haha We gaan nu voor luxe ipv de grotere motor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Kan ik best wel begrijpen. In het verkeer in de randstad heb je vaak ook meer aan luxe opties dan aan pk's.

 

Wat zit er allemaal op? Xenon, DLA, DCC, Standkachel, electrische voorruitverwaring, Lane Assist, PLA, ACC, Panorama dak, Dynaudio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou voor mijzelf kijken wat is een goed basis.

cruise control

climate control

voor/achter parkeer sensoren evt parkeer assistent

stoelverwarming

 

De meeste overige extra zaken zijn goed in te bouwen

Xenon kun je ook met aftermarkt lampen bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heel duidelijk dank je wel. 

 

Iemand hier toevallig ervaring met het "upgraden" van deze koppeling naar een variant die 450nm aankan? 

Het zit me ergens niet lekker dat die koppeling 250nm aankan en dat de 1.6 TDI 250nm heeft haha, maar misschien zit dit gewoon scheef in mijn hoofd xD 

LUK heeft inmiddels de koppelingsingredienten wat aangepast wat resulteert in een harder frictiemateriaal, nadeel is dat het soms kan lijken dat ie koud wat ruw is/slipt.

Bij de 1.6TDI gaat de koppelingsset doorgaans juist het langst mee, gemiddeld wel 200dkm, itt de 1.4tsi daar kan je met 30dkm al nieuwe nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

omdat je altijd armer terugkomt daarvandaan dan wat de prijsopgave is.. het begint met 1100 voor en koppelingsset en vervolgens is je vliegwiel niet goed en moet je ook de baksoftware doen en kost het zomaar 1700 euro..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden