Ga naar inhoud
  • 0

problemen na hulp aan collega met startkabels


jack vs

Vraag

Afgelopen heb ik een collega geholpen die zijn auto niet gestart kreeg.Startkabels erop maar dit hielp niet (defecte accu).Sindsdien heb ik te maken met allerlei elektonica euveltjes. buitentemp. op 60 graden. achter- en voorruitverwarming die na 2 sec. uitspringt, climacontrol waarbij de ingestelde temp niet klopt, en vanmorgen brandde het lampje van het motormanagment. Thuisgekomen heb ik de min-pool even losgemaakt om te kijken of de boel wilde resetten, waarna het helemaal een festijn van storingen werd. Auto heeft daarna 3 uur stilgestaan en de meeste meldingen waren verdwenen S'avonds even langs de garage (universeel) gereden om hem uit te lezen.  Deze had er moeite mee, maar kon wel de storing van het motormanagment eruit halen. Voor de rest had hij meer tijd nodig (kon niet zeggen hoelang). Mijn vraag is of de vw dealer ander software heeft die deze problemen wel naar boven kan krijgen, of is er andere oplossing mogelijk. Verder vraag ik me af wat er eventueel defect kan gaan met het gebruik van startkabels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik nog een tip mag geven over het gebruik van startkabels bij een starthulp voor zover nog niet bekend.

Als je de startkabels aansluit (goede auto met de motor aan), wacht dan altijd een paar minuten voordat je de auto met de slechte accu start. Geef die accu eerst wat tijd om wakker te worden.

Start dan de auto met de slechte accu en laat deze dan ook weer een paar minuten draaien voordat je de startkabels ontkoppeld.

Is mij verteld dat dat altijd een stuk beter werkt dan koppelen, starten en gelijk weer ontkoppelen binnen, zeg 30 seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de meeste moderne auto's mag je de startkabels niet rechtstreeks op de accu aansluiten.
Als je dat toch doet heb je kans de elektonica te beschadigen.
Om schade te voorkomen zijn zgn hulp-polen gemonteerd. Kijk daarvoor in de handleiding van je auto.

Verder zijn de tips van 15PassatB8 ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden