Ga naar inhoud
  • 0

Vragen en antwoorden ; DCC in te bouwen of niet


dieseltje

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Denk dat het mooiste is een donor boom met dcc te vinden. En dan wat sensoren nog. Als er geen cp op de module zit, Is het goed te doen denk ik. Bij de b7 is het ondanks het werk een eitje om het werkenden te krijgen. Bij de b8 durf ik het niet te zeggen maar zal op het zelfde neer komen. Iemand moet de pioneer zijn toch met een retrofit dcc in z'n b8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet echt de juiste veren hebben, een 1.4 tsi heeft juist de allerlichtste voorveren die er zijn. En als je daar nu veren van een Biturbo onder zet heb je zo maar kans dat je auto 1 of 2 cm hoger staat, ondanks dat DCC 1cm verlaging heeft.

 

Dat je Driving Modes al hebt is waarschijnlijk randvoorwaardelijk, dan 'slechts' de config van tenminste je DP aanpassen. Moet je wel iemand vinden die dat kan. Grote kans dat dit per bouwjaar verschilt. (BCM zag er bij jou totaal anders uit dan bij mij in VCDS, remember?) Vraag Arjan eens van AC Parts in Kapelle in Zeeland, en zorg dat je op een stoel zit als hij het bedrag noemt.

 

Voorbeeld van wat iets kost bij hem:

https://www.acparts.nl/shop/product/elektronisch-sluitbare-en-te-openen-achterklep-voor-volkswagen-passat-b8/

 

Denk wel dat DCC inbouwen meer werk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat het ook wel mee valt kwa coderen. Is enkel vinkjes zetten in de teller gateway en abs module en een paar Adaption kanalen wijzigen in de dm. Maar het belangrijkste blijft zit er nu wel of geen component protection op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Driving modes zit in meerdere componenten zoals acc stuurhuis lane assist. Ik denk wel dat het een aparte module is die dus met de andere componenten één geheel maakt en met elkaar laat communiceren. Volgens mij moet je het zien als een soort gateway. Zal het van de week nog is vragen hoe dat precies zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden