Ga naar inhoud

Advies garage plus kosten


LOUD

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Mijn passat is voor een apk en longlife beurt naar de garage geweest. Is netjes door de APK gekomen alleen wel een lijstje adviezen mee gekregen. Met bijbehorende prijzen.

 

Remblokken plus schijven voor vervangen: 450,- euro

Draagarmbussen L en R vervangen: 450,- euro

Distributie riem + spanrol + waterpomp+ omlooprollen: 900,-

 

Zijn dit een beetje normale prijzen. Want dat het noodzakelijk is lijkt mij wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOUD,

 

Ik heb een garage bij jou in de buurt waar ik vorig jaar voor ongeveer €900 de distributieset én grote beurt heb laten doen.
Eind vorig jaar heb ik remmen voor laten doen met kleine beurt en was ik ongeveer €500 kwijt. 

 

Als je meer wilt weten, laat maar weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry late reactie heren. Maar heb even verder gekeken ja. En kwam een garage tegen die wat schappelijkere prijzen hanteerd. En Jaap deed mij een soortgelijk voorstel.

 

Van het bespaarde geld kan ik nu mooi wat anders laten doen! Toch handig zon forum! ????

 

Nu wij toch lekker bezig zijn hier met tips. 2 banden hebben nog 3.2mm profiel. Advies is ook vervanging. Maar zie dat apk afkeur 1.6 is. En een bedrijf als profile 2 mm als minimum hanteerd. Hoelang kan ik met 3.2 nog doorrijden voor ze “echt” vervangen moeten worden?

aangepast door LOUD
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou met 3.2 nog wel even doorrijden. Nieuw is ca 8 mm. Als 2 de ondergrens is, heb je in totaal ca 6 mm weg te rijden.

Banden gaan ca 40.000 tot 60.000 mee

Bij 40.000 km zou je dus ca 6~7000 km per mm slijtage kunnen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou met 3.2 nog wel even doorrijden. Nieuw is ca 8 mm. Als 2 de ondergrens is, heb je in totaal ca 6 mm weg te rijden.

Banden gaan ca 40.000 tot 60.000 mee

Bij 40.000 km zou je dus ca 6~7000 km per mm slijtage kunnen rijden.

40.000 tot 60.000 ik wou dat ik dat rede .ik mag blij zijn met 30.000 en nee ze slijten niet schuin af

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@mikerosauer

Dan neem je de km's die jij rijdt. Ook bij 30.000 kun je dan nog ca 2~3 maand toe met die 1 mm.

1.6 mm is wettelijk. 2 mm is APK advies vervangen. Onder die 2 mm is vooral aquaplaning t grootste gevaar. Vind bij 3.2 mm de waarschuwing voldoende om in ieder geval even in mijn achterhoofd te knopen dat ik naar banden moet gaan kijken, maar om ze dan meteen maar te vervangen vind ik pure onzin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga in september richting het zuiden naar de spaanse grens. Dus ervoor zal ik ze dan laten vervangen.

 

Alleen door de andere reparaeatie aan de draagarmrubbers gaat de auto uitgelijnd worden erna. Dacht misschien dan handig ervoor ook gelijk nieuwe banden. Of hoeft er na wisselen nieuwe banden niet altijd uitgelijnd te worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden