Ga naar inhoud
  • 0

Verschil tussen CarNet app en VW app ?


Bonny

Vraag

Hallo allemaal,

 

 

Tot vandaag was ik in de veronderstelling dat de CarNet app en de VW app dezelfde was, maar blijken dus 2 verschillende toepassingen te zijn.

Heeft iemand hier beide apps en kan die het verschil toelichten?

 

 

Bij voorbaat dank,

Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb beide.

Functionaliteit van Carnet is afhankelijk van de auto.

In mijn geval volkswagen app voor notificaties zoals deuren op slot, betaald parkeren, onderhoud enz. Maar ook autogegevens en positie. Dit werkt allemaal ook zonder extra simkaartje of dongel, hotspot.

 

Car-net bij mij alleen voor navi. Zoals adres of bestemming sturen naar de auto. Of volgende afspraak uit mijn agenda.

 

Gegevens worden door de auto pas opgehaald als deze internetverbinding voor entertainment enz. heeft. Via sim, Carstick of hotspot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het geprobeerd, maar na het invoeren van het kenteken komt er bij mij géén melding.

De volgende stap in het koppelproces is het scannen van een QR code aan de binnenkant vh bestuurdersportier. En die ontbreekt bij mij. Ik kan de auto dus niet koppelen aan de VW App.

 

Voor nieuwe gebruikers: kijk eerst of die QR code er is, dat bespaart evt het installeren van de App.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De VW app staat ook toe “het nummer”

handmatig in te voeren. Als dat het VIN is, hoe je er niet eerst een barcode van te maken.

Ik heb dit echter niet geprobeerd. Ik heb aangenomen, dat als de sticker er niet zit, mijn auto niet geschikt is voor de Connected App....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog steeds niet je VIN ingevoerd @@JanSL ? Damn jij bent geduldig ;-)

Grappig dat je dat zegt: ben eigenlijk helemaal niet zo geduldig.

Het is meer dat ik mijn tijd liever besteed aan mijn nieuwe baan en mijn vrouw die onlangs erg ziek is geworden. En ik ben nog niet helemaal overtuigd over het grote voordeel van die Connected App...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch ff gechecked: het is NIET het VIN.

De code voor de App accepteert alleen cijfers (en het VIN heeft ook letters).

Heb ook nog even het serviceboekje gechecked, maar daar staat’ie ook niet in.

 

Uiteindelijk kwam ik de sticker tegen op het mapje waar alle VW boekjes in zitten !post-17341-15500619762526_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden