Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen gevraagd


JoJaBoVe

Vraag

Wellicht dat sommigen van jullie ons voorbij hebben zien komen in het voorsteltopic, daar hebben wij aangegeven te willen kijken naar een b7 (3AA) met DSG.
We gaan toch onze zoektocht niet enkel tot DSG beperken, maar ook zeker naar een handbak kijken. (zowel de 140 als de 170pk varianten)
Nu gaf ik daarbij aan dat ons oog is gevallen op een 2.0 TDI (BM?) met DSG, Nu ben ik opzoek naar ervaringen en bekende "kwaaltjes" van deze blokken.


Daarnaast zien we ook ontzettend veel 1.6 TDI's (met en zonder BM) staan, wat zijn de ervaringen met dit blok?
Nu had ik gehoord dat we ver bij dit blok uit de buurt moeten blijven, maar dat was wel van een niet-VAG lover. 

Wat zouden jullie ons aanraden? En vooral wat zijn jullie ervaringen met deze blokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waterpomp kan iets eerder sneuvelen, en grote kans dat hij al vervangen is. Lijkt me niet zo'n issue. Zelf 5 jaar met een B7 1.6TDI rondgereden en het blok is verder probleemloos. Uiteraard trek je er niet de klinkers mee uit de straat.

 

Verder is de B7 verkrijgbaar met leuke opties zoals Lane Assist, Side Assist, verkeersborden herkenning en Dynamic Light Assist. Ook dat zat op mijn B7 en beviel mij uitstekend.

 

Slot van de achterklep is bij ook vervangen maar dat was tientjes werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om te beginnen; je moet er simpelweg geluk mee hebben. Ik heb een blauwe-maandag-auto. Gekocht bij een dealer, maar heeft me eigenlijk niks gebracht.

 

Hd pomp kapot, hele brandstofsysteem vervuild

Injector vervangen

Egr kapot

2 x koppelingsset

Achterslot defect

Abs sensor LA

Dpf vol (vermoedelijk door hd pomp defect en injectoren hebben tik gehad).

En nog meerdere onderdelen (assen/naven etc).

 

Ik ben opzoek naar wat anders en auto wordt ingeruild bij een dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij rijden een b7 1.6tdi dit zijn altijd bluemotions volgens mij. Zeer tevreden over. Meteen bij aankoop riem en waterpomp vervangen omdat we de auto toch langer willen rijden en daar dan ook geen zorgen over hoeven maken.

Nee het trekt geen straatklinkers uit de grond maar langzaam is hij zeker niet. Met caravan erachter kan hij ook goed mee.

Ik zou er zeker wel voor 1 gaan die goed in de opties zit. Staan ook genoeg kale op maar zou niet mijn voorkeur zijn. Maar dat is aan jullie wat je belangrijk vindt. Zou iig zeker voor xenon gaan, een wereld van verschil met halogeen.

Qua verbruik... mjah op korte afstanden rijd hij ongeveer 6.5l op 100km op lange afstanden 5.0l op 100km dus 1 op 20 ongeveer. Ligt ook aan je rechtervoet.

Gewoon iedere 15000km nieuwe 5w30 longlife olie en filtertjes wisselen en weet zeker dat je er een fijne auto aan gaat hebben.

Wij hebben een handbak en daar speciaal voor gekozen. Ervaring met DSG6 gehad in Golf GTI. Wat was dat super!!! Maar die is er niet in de 1.6 want dat is een DSG7. Daar durfde ik niet aan ivm nogal wat kwalen en betrouwbaarheid. Maar daar wisselen de reacties hier nogal over. Laten we voorop stellen, DSG rijd fantastisch!! maar is een heeele dure als hij kapot gaat.

Succes met de zoektocht iig. Maar dat zoeken is ooooh zo leuk. Altijd weer jammer als je dan een auto gevonden hebt en de verkoopsites niet meer af kunt struinen.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om te beginnen; je moet er simpelweg geluk mee hebben. Ik heb een blauwe-maandag-auto. Gekocht bij een dealer, maar heeft me eigenlijk niks gebracht.

 

Hd pomp kapot, hele brandstofsysteem vervuild

Injector vervangen

Egr kapot

2 x koppelingsset

Achterslot defect

Abs sensor LA

Dpf vol (vermoedelijk door hd pomp defect en injectoren hebben tik gehad).

En nog meerdere onderdelen (assen/naven etc).

 

Ik ben opzoek naar wat anders en auto wordt ingeruild bij een dealer.

Je hebt inderdaad geen geluk gehad er mee.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb met 1.6 en 2.0 TDI gereden, doe mij de 2.0 maar. Motor gemakkelijker ook onder in de toeren is hij veel meer thuis (standaard zonder tuning)

DSG 6 is redelijk betrouwbaar maar ook daar kom je soms problemen tegen. Dan in iedergeval eentje vanaf 2010 zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om te beginnen; je moet er simpelweg geluk mee hebben. Ik heb een blauwe-maandag-auto. Gekocht bij een dealer, maar heeft me eigenlijk niks gebracht.

 

Hd pomp kapot, hele brandstofsysteem vervuild

Injector vervangen

Egr kapot

2 x koppelingsset

Achterslot defect

Abs sensor LA

Dpf vol (vermoedelijk door hd pomp defect en injectoren hebben tik gehad).

En nog meerdere onderdelen (assen/naven etc).

 

Ik ben opzoek naar wat anders en auto wordt ingeruild bij een dealer.

Jeetje, dan heb je inderdaad geen mazzel gehad! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb met 1.6 en 2.0 TDI gereden, doe mij de 2.0 maar. Motor gemakkelijker ook onder in de toeren is hij veel meer thuis (standaard zonder tuning)

DSG 6 is redelijk betrouwbaar maar ook daar kom je soms problemen tegen. Dan in iedergeval eentje vanaf 2010 zoeken.

Mijn gevoel neigt ook meer naar een 2.0 dan een 1.6, maar manlief wil wel gewoon de opties openhouden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 2.0 zal zondermeer de betere motor zijn. Mijn B7 1.6TDI had 105pk, nu heb ik een B8 1.6TDI en die heeft 120pk dat beetje meer power merk je wel. Nu ik de B8 heb laten tunen (157pk) is hij veel vlotter, maar nog steeds pas boven de 2000tpm, en dat is bij een 2.0 gewoon anders. Die is gewoon vlotter onder de 2000tpm en dat is ook met tuning van een 1.6 niet te compenseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 2.0 zal zondermeer de betere motor zijn. Mijn B7 1.6TDI had 105pk, nu heb ik een B8 1.6TDI en die heeft 120pk dat beetje meer power merk je wel. Nu ik de B8 heb laten tunen (157pk) is hij veel vlotter, maar nog steeds pas boven de 2000tpm, en dat is bij een 2.0 gewoon anders. Die is gewoon vlotter onder de 2000tpm en dat is ook met tuning van een 1.6 niet te compenseren.

Duidelijk dank je wel! We zijn overigens op jouw aanraden ook in Duitsland aan t kijken. Daar is een B8 ook wat boven budget maar de 7 is daar zeker interessant

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij hebben ze allebei in bezit, passat met 2.0tdi commonrail uit 2009 gekocht 5jaar geleden met 87.800 km. Nu op 179.000 getuned met ongeveer een 100.000 km en verwijderen dpf. 120.000 km gloeipitten, distributie en oliepompasje vervangen en uitvoorzorg bij 130.000 de HD pomp. Verders niks bijzonders gehad. Wel elke 15.000 verse olie plus filter.

 

We hebben ook een golf 7 1.6tdi getuned. Rijdt ook prima, is iets minder krachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de b7 2.0tdi CR 170. bij aanschaf had hij 100K gelopen en hij zit nu op 330K. Ik heb hem op de 200K laten tunen bij @Vdub / JD naar +/- 200pk en heb (zeker sindsdien) nooit te klagen gehad over de soepelheid, snelheid en zuinigheid.

 

Hij heeft altijd z'n (longlife) beurten tijdig gehad en heb ook nooit op onderhoud bespaard.

 

De auto was vrij probleemloos tot de 250K. Daarna kwam vlak achter elkaar:

 

- EGR koeler

- roetfilter

- DSG thermostaat

- DSG koppelingen

- DSG Mechatronic

- Brandstofpomp (dus reinigen van injectie door @bandenman)

- Remklauwen achter

 

Ik denk dat je voor de B7 met DSG de volgende zaken zeker moet controleren bij aankoop om direct hoge kosten te vermijden:

 

- check voor ijzervijzels in brandstoffilter (anders kan je HD brandstofpomp stuk zijn).

- check of de DSG zonder issues schakelt en geen vreemde bijgeluiden maakt (anders wellicht iets met de bak... En dat is duur)

- check of de temperatuur netjes naar de 90 loopt (anders waarschijnlijk DSG thermostaat.. gelukkig niet duur).

 

Maar het blijft een heerlijke wagen en over het algemeen betrouwbaar (mijn inziens).

 

Succes!

 

o=o Tuned by JD | KW Streetcomfort | Audi speedline 19" | Helix audio | LED lighting | Alltrack mirror caps | maintained by VAG specialists

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden