Ga naar inhoud

Wegenbelasting


LOUD

Aanbevolen berichten

Daar had ik het dus ook over. Maar dat gaat niet gebeuren met de prijzen aan de pomp. Eerder dat ze de wegenbelasting omhoog gooien. Wat ga jij doen als je bij de buren de diesel/benzine goedkoper kunt kopen...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geloof maar van wel.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er maar vanuit dat zowel diesel als benzine omhoog gaan en ook de wegenbelasting/houderschap belasting gaat omhoog.

En daar op zullen nog wel km heffingen gaan komen.

 

maakt niet uit welke regering we krijgen. de auto wordt compleet uitgemolken tot we niet meer kunnen rijden.

Kan me nog herinneren dat ik ooit zei, als de benzine prijs boven de 2 gulden uitkomt, ik niet meer in de auto zou stappen..... ik rij nog steeds....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto staat bij ons meer stil dan hij km maakt.

Vrouw werkt bij ons aan huis.

Ik rij met een bedrijfsbus zakelijk rond ( trouwens ook maar een 15.000-17.500 km per jaar )

 

Had met aanschaf wel eens gekeken wat verschil in wegenbelasting is voor een touareg op diesel en benzine. Ging toen nog uit van 7500km per jaar. Ja zelfs met die km wilde ik perse een diesel rijden. Nu rijden we iets meer, gaan iets vaker met de caravan op pad.

 

10.000km per jaar op diesel kost ons ( 1 op 10 gemiddeld a € 1,25 p/l ) wb/pj € 2580 en de diesel € 1250 is een 3830 per jaar ( hij rijd iets zuiniger en diesel vanmorgen nog getankt voor € 1.22,9 bij de bp )

10.000km per jaar benzine ( 1op 6 gemiddeld a € 1,55 p/l ) wb/pj € 1372 en de benzine € 2583 is een 3955 kosten per jaar 

 

Dus zo om en nabij zelfde "kosten" tel geen afschrijving mee want die diesels zullen op dit moment wel hard zakken.

Verzekering is meestal ook redelijk het zelfde als je diesel of benzine rijd. 

Onderhoud word jaarlijk uitgevoerd. v6 diesel of v6 benzine zal ook wel ongeveer zelfde hoeveelheid liters olie in gaan en de filters etc zal elkaar niet zoveel doen.

 

Dus of het uit kan?: ja ( zolang je geen afschrijving mee telt ) 

Is het verstandig?: nee misschien niet. Straks geen drol meer waard een diesel met een gewicht van 2070kg 

 

Grootste reden toch: Het rijd zo lekker.

Willen we toch diesel blijven rijden maar dan een 300-400 euro bezuinigen per jaar zou een audi A6 3.0tdi wel een optie zijn. Waar hebben we het dan over €25-€33 per maand. 

aangepast door bjorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto staat bij ons meer stil dan hij km maakt.

Vrouw werkt bij ons aan huis.

Ik rij met een bedrijfsbus zakelijk rond ( trouwens ook maar een 15.000-17.500 km per jaar )

 

Had met aanschaf wel eens gekeken wat verschil in wegenbelasting is voor een touareg op diesel en benzine. Ging toen nog uit van 7500km per jaar. Ja zelfs met die km wilde ik perse een diesel rijden. Nu rijden we iets meer, gaan iets vaker met de caravan op pad.

 

10.000km per jaar op diesel kost ons ( 1 op 10 gemiddeld a € 1,25 p/l ) wb/pj € 2580 en de diesel € 1250 is een 3830 per jaar ( hij rijd iets zuiniger en diesel vanmorgen nog getankt voor € 1.22,9 bij de bp )

10.000km per jaar benzine ( 1op 6 gemiddeld a € 1,55 p/l ) wb/pj € 1372 en de benzine € 2583 is een 3955 kosten per jaar 

 

Dus zo om en nabij zelfde "kosten" tel geen afschrijving mee want die diesels zullen op dit moment wel hard zakken.

Verzekering is meestal ook redelijk het zelfde als je diesel of benzine rijd. 

Onderhoud word jaarlijk uitgevoerd. v6 diesel of v6 benzine zal ook wel ongeveer zelfde hoeveelheid liters olie in gaan en de filters etc zal elkaar niet zoveel doen.

 

Dus of het uit kan?: ja ( zolang je geen afschrijving mee telt ) 

Is het verstandig?: nee misschien niet. Straks geen drol meer waard een diesel met een gewicht van 2070kg 

 

Grootste reden toch: Het rijd zo lekker.

Willen we toch diesel blijven rijden maar dan een 300-400 euro bezuinigen per jaar zou een audi A6 3.0tdi wel een optie zijn. Waar hebben we het dan over €25-€33 per maand.

 

Ik zeg Bjorn for president.

 

Ik blijf ook dieselen zolang het kan en mag. Mijn 3BG is al afgeschreven

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland zijn ze nu al bezig om de diesels weer terug in de grote steden toe te laten,

een gerenommeerde Duitse longarts heeft aangetoond dat de fijnstof/uitstoot van diesel

lang niet zo slecht is als geroepen word.

Sterker nog, de nieuwste generatie diesels vervuilen al minder dan de ongezonde situaties

in kantoren, dus je word zieker op je werk dan van diesels.......lekker bezig  :mrgreen:   

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland zijn ze nu al bezig om de diesels weer terug in de grote steden toe te laten,

een gerenommeerde Duitse longarts heeft aangetoond dat de fijnstof/uitstoot van diesel

lang niet zo slecht is als geroepen word.

Sterker nog, de nieuwste generatie diesels vervuilen al minder dan de ongezonde situaties

in kantoren, dus je word zieker op je werk dan van diesels.......lekker bezig :mrgreen:

Gelukkig werk ik niet op kantoor

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zorgen dat je een goede afzuigkap hebt en huis ventilatie op maximaal. Dan is er niks aan de hand .

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zorgen dat je een goede afzuigkap hebt en huis ventilatie op maximaal. Dan is er niks aan de hand .

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

....en als je dan alleen een mv-box hebt, zuig je dus alle rotzooi van buiten naar binnen,

ach zolang we er niet uitzien alsof we uit een kolenmijn komen, dan zal het vast niet zo heel erg zijn

alsdus ik die in een dorp zonder zware industrie en zeer veel bos woont  :mrgreen:  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

....en als je dan alleen een mv-box hebt, zuig je dus alle rotzooi van buiten naar binnen,

ach zolang we er niet uitzien alsof we uit een kolenmijn komen, dan zal het vast niet zo heel erg zijn

alsdus ik die in een dorp zonder zware industrie en zeer veel bos woont :mrgreen::roll:

Ik heb een computer gestuurde ventilatie die in meerder ruimtes de lucht kwaliteit meet aan de hand daar van wordt er lucht toegelaten en afgezogen .

 

Dus daar maak ik 0% zorgen over

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden