Ga naar inhoud
  • 0

Melding achterklep open


023passatvariantb7

Vraag

Beste leden, dit is de eerste keer dat ik op jullie forum zit! Ik ben eigenaar van een vw passat variant B7 exc.highline bj 2012.1.6 TDI bluemotion Prachtige auto en ik ben er erg blij mee.

 

Sinds dit weekend krijg ik continu melding in het dashboardscherm dat de achterklep open staat. De ruitenwisser achter doet het dan ook niet! De auto gaat wel op slot en ook van het slot, dat functioneert. Bij het openen op afstand knipperen de richtingaanwijzer een paar keer zoals gewoonlijk. Echter bij het op slot doen knipperen ze niet meer, normaal is dit bij het op slot doen 1 X.

 

De heeft 150000km gereden en dealeronderhoudne. Met 88.0000 is er een nieuw achterklepslot opgezet volgens de historie. Niet in mijn tijd, ben tweede eigenaar.

 

Weet iemand waar het aan kan liggen. Slot vervangen of... een andere tip? De vw garage zegt dat het lekkage is ruitensproeierkabel, kosten 500euro. Wellicht een beetje eigenwijs maar dit geloof ik niet, diagnose berust op aanname dat ze ruitensvloeostof hebben geroken, toeval wil dat ik net voor bezoek dealer de auto van binnen heb schoongemaakt met glassex! Dus tja, dat was niet objectief. Kan wel natuurlijk maar een hele grote aanname. Verder geen last van andere stroomstoring oid.

 

Heeft iemand een waardevolle tip voor mij?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Haal de bekleding van de achterklep en kontroleer de boel. 2 schroeven aan de onderkant en 2 achter de gevaren 3hoek. Daarna trek je de boel er zo af. Oja welkom nog op het forum, normaal gesproken stel je je eigen even voor. Maar als zo veel nieuwe leden willen z wel de lusten maar niet de lasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gister auto weggebracht en alle bekleding van de klep. Tule open maken aan rechterkant en helemaal nat en ruiken naar de ruitenvloeistof. Dus lekkage. Nieuwe kabelboom rechts besteld van €95,00ex en nieuw 3e remlicht van €65,00ex.

Ook leuk om bij het stekkertje van het 3e remlicht te komen met R-line pakket dus met spoilertje. Alles zit gekit maar gelukkig alles netjes losgekregen.

Vrijdag gaat hij terug naar de garage om alles te laten maken.

Laat het jullie weten als het opgelost is.

Ook bleef het 3e remlicht constant branden behalve als de klep open was. Bij doormeten bleek dat hij 12v kreeg van de ruitenwisser motor. En bij klep open dus niet vandaar dat we tot de conclusie kwamen dat het aan de kabelboom lag.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Bart-sss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede middag,

 

Ik ben ook nieuw hier! Sanne uit Oosterhout, heb sinds een half jaartje een Passat B7 exc.highline bj 2013.1.6 TDI bluemotion met inmiddels 155K km op de teller. Erg vergelijkbaar aan die van Jeroen en Bart... heb exact dezelfde problemen die Bart omschrijft. Ben daarom meer dan geïnteresseerd in de verdere afloop. Hoop dat er snel nog wat meer info voorbij komt op dit Forum, heb de bekleding van de achterklep inmiddels verwijderd maar daar was niks vreemds te vinden.

 

groeten, Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Sernst

 

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto staat op dit moment bij de garage om het probleem op te lossen. Ook brand het 3e remlicht bij mij samen met de melding van het open en dicht gaan van de klep.

Als het probleem opgelost is laat ik het je weten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Krijg net een appje van de monteur dat de auto weer klaar is. Stekker helemaal geoxideerd.

Straks ophalen en zal de kabelboom dan is open halen om te kijken waar de lekkage zat.

Kreeg nog deze foto.

6a2abd2a8dc00601949e6fbc8a69f923.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net de meegekregen kabelboom maar ff bekeken.

Et zit een plastic mantel om de witte draden en de plastic leiding van de ruitenvloeistof. Daarover zit weer soort stof en dan komt de tule die van carrosserie naar de klep gaat. Daarin was hij gescheurd. En niet zo een klein beetje.

Was nog wel wat werk om bij de stekker van het begin van de kabelboom te komen. Stukken hemel en stijl los met alle bekleding van de klep.

Hoop dat het nu opgelost is maar daar ga ik vanuit.

f367b26d13240337368467302a942b08.jpg7ba5c20736180600a40f7e9aceb0cb51.jpg

Meteen plaatje van onderdeelnummer wat dan besteld moet worden.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Bart,

 

Bedankt voor alle info! Ben ervan overtuigd dat ik exact hetzelfde moet gaan doen... nog een paar vragen. Zou ik mogen weten wat je in totaal kwijt was en waar je de auto hebt laten maken? Met scheur in de tule bedoel je daarmee in de slang van de ruitensproeiervloeistof? Was er nog meer kapot in de kabelboom gezien het een elektrische storing was... de bekleding van de achterklep is er al af, hoop dat de rest meevalt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik kwijt was voor alles weet ik nog niet want heb de rekening nog niet. Maar ga er ongeveer vanuit dat het een €300 gaat kosten denk ik.

Ik heb hem laten maken bij van de Werken auto’s in Ravenstein maar dat is familie daarom daar naartoe gegaan. De scheur zat in het slangetje van de ruitensproeier vloeistof zoals je ook zag op de foto.

Misschien moet je ff een paar keer de achterruitensproeier gebruiken. Bij mij kon je de vloeistof ruiken en als je over het stof van de kabelboom voelde was die helemaal nat.

Verder moest het 3e remlicht los om het stekkertje los te kunnen halen die aan de kabelboom zat. Deze ook maar laten vervangen omdat daar een pakkinkje aanzit dat hij waterdicht is. Dit voor het zekere maar gedaan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een breuk van de ruitensproeierslang kan je deze ook herstellen door een koppeling tussen te zetten. Bij de dealer te verkrijgen.

Is eenvoudiger dan die darm overal los te maken en door te wringen.

 

Darm doorsnijden, Krimpkous over darm, koppelstuk, Krimpkous opwarmen en aansluiten en klaar.

 

Uiteraard hangt het ook af waar, maar zoals op de foto kon het plaatselijk hersteld worden.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Bart,

 

Alle elektronische problemen werden dus veroorzaakt door die geoxideerde stekker en de oorzaak hiervan was een lek in de slang van de ruitensproeier? Als ik anders alleen het slangetje hoef te vervangen zoals Dany schrijft dan scheelt dit een hoop werk. 

 

Nogmaals bedankt voor alle info die ik van je heb gekregen, leuk zo'n forum :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoor nu ook dat er een koppeling tussen gezet kan worden op de plek van de lekkage.

De hele slang vervangen zal lastig gaan omdat deze helemaal aan de kabels is verbonden.

Als je geluk hebt zou je de breuk kunnen zien zitten en dat je daar dan zo een koppeling op zet. Scheelt zeker heel veel kosten. Bij mij zou dat niet zijn gegaan omdat de breuk zat waar de slang door het rubber gaat verder de auto in vanaf de klep.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Bart,

 

 

Dan ga ik eerst eens zoeken waar de lek zit... denk dat een set zoals beschreven geschikt moet zijn.

 

Wat voor mij nog niet helemaal duidelijk is is de oplossing van de elektrische storingen, kwam dit alleen door de geoxideerde stekker zoals op de foto? Dus daarvoor hoeft de kabelboom niet vervangen te worden?

 

 

Sorry dat ik je blijf lastigvallen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vocht van de lekkage is in de loop der tijd langzaam in de stekker gelopen. Vandaar dat hij geoxideerd is. Vocht en electronica geeft rare storingen.

De andere kant van de stekker ,die dus nog in de auto zit, heeft mijn monteur helemaal schoon moeten maken en in moeten spuiten met contact spray.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En als vocht in de kabel komt, dan gaat het koper in de bekabeling oxideren en/of reageren met de ruitensproeiervloeistof waardoor de weerstand van het koper toeneemt wat ook weer storingen tot gevolg kan hebben. Zeker bij draadjes die wat dunner zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels een setje besteld om een stuk van de ruitensproeier slang te vervangen (1 x in de klep en 1 x in de auto zelf). Vraag me nu alleen af hoe ik erbij kom in de kofferbak... de bekleding van de klep was vrij makkelijk te verwijderen. heeft iemand ervaring of is er hierover ergens meer info te vinden? Wil de befaamde stekker en de bedrading checken maar dan moet ik er natuurlijk wel bij kunnen :-)

 

Gr. Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden