Ga naar inhoud
  • 0

Electrische ramen


Naudje32

Vraag

Hoi, even een vraag, ik heb sinds een tijdje last van de bestuurders raam die open gaat wanneer het hem uitkomt in mijn polo 6n2

Op dit moment gaat ie helemaal niet open. Ik moet eigenlijk de knop ingedrukt gouden en dan kan soms wel minutenlang duren voor ie open gaat. Dat gaat dus sporadisch. Ene keer gaat ie zo open andere keer helemaal niet.

Als ie soms open gaat is het of ineen keer of in stapjes oftewel schokkerig.

Iemand ervaring mee ?

Ik denk zelf de electronische besturing aan de stuurzijde. Anderen zeggen de raam mechanisme. Maar dat sluit ik uit, en de schakelaar ook.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat geeft ie niet aan in vcds en volgens mij heb ik geen comfort module in mijn polo maar een raammotor module. Het is eentje uit 2001 1.4 16v mc. AUA

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"Met het comfortsysteem kunnen alle bekende comfortfuncties, zoals de aansturing van de binnenverlichting, het alarmsysteem met interieurbewaking (zie beschrijving van systeem op blz. 01-157 ), de elektrische ruitbediening, de spiegels en de radiografische afstandsbediening uitgevoerd worden."

 

"Het centraal regelapparaat van comfortsysteem -J393 bevindt zich onder het dashboard en is met een steun boven de centrale elektrische kast bevestigd." 

 

- Aldus ELSA

 

Hopelijk helpt je dit een stap verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het was niet de module. De schakelaars waren vanbinnen geoxideerd. Blijkbaar ooit water geslikt. Het werkt weer. Enige wat niet meer werkt maar dat was ervoor nog, is de automatische omhoog of omlaag functie.


Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Naudje32 zei:

Het was niet de module. De schakelaars waren vanbinnen geoxideerd. Blijkbaar ooit water geslikt. Het werkt weer. Enige wat niet meer werkt maar dat was ervoor nog, is de automatische omhoog of omlaag functie.


Verzonden vanaf mijn iPhone X

Even opnieuw inleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 9-4-2019 om 20:59, Naudje32 zei:

Heb ik al een paar keer gedaan maar werkt niet


Verzonden vanaf mijn iPhone X

Als ik even mag meeliften op dit probleem. Precies dit heb ik met de bijrijderskant. Als ik de schakelaar vast houd gaat het raam braaf open en dicht, maar het comfortsluiten krijg ik niet werkend. Zowel met de schakelaar best. kant als bijrijderskant. De rest van de ramen doen dit wel. Ben er tot heden niet achter wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is dit een optie die je aan (of uit) kan zetten in de comfort-instellingen (bij mij althans)

Via het de multifunctie toetsen naar comfort-instellingen.

 

Suc6

 

MFA.JPG

aangepast door PatrickDS
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat heb ik bij mijn 6n2 niet moet officieel idd ingeleerd worden via de schakelaars. Zelf heb ik een vermoeden dat de stuurunit bij de raam motor niet goed werkt. Want als ik de inleer modus uitvoer. Dan krijg ik hem op een gegeven moment helemaal niet meer dicht alsof de motor overhit is ofzo


Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden