Ga naar inhoud
  • 0

W8 nokkenas rij 4 sensor storing


Frans5Looijen

Vraag

Goedendag,

 

Eerst even intro: ik ben Frans en heb sinds een jaar een W8, station, handgeschakeld en 138k op de teller. volledige historie bekend. Ik heb de auto als hobby er heb er een 6000 opzitten in een jaar. Veel aan gedaan: remslangen, remblokken, multiriem, koelvloeistofsensoren, thermostaat, etc.

Dit weekend bezig geweest met de sensor te vervangen van nokkenas rij 4, deze geeft al enige tijd een storing (G301, signaal te hoog). vervangen is gelukt met bont en blauwe handen en 300x inbus naar boven vehengeld met touwtje.....

alles gechecked en daarna auto gestart. Aan de VCDS gehangen en error kwam op met mailfunction van de sensor! Ff blokje gereden en toen kwam dezelfde melding plus de melding signaal te hoog. Foutcode weggehaald en klein half uurtje gereden. Contact uit, ff wachten en weer gestart. Lampje ging weer branden en dezelfde melding als met de vorige sensor. Wat mij opvalt is dat soms de melding signaal te laag is.

 

Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?

 

grt, Ftans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even een update. ik heb met de hand een check gedaan of de stekker goed in de nieuwe sensor zit. dat zit hij. ook de kabel gevolgd en niets vreemd. ik krijg nu foutmelding 16775 al eerste nadat ik de meldingen verwijderd heb. even wachten en dan terug naar fault codes. ik krijg dan foutmelding 16774 en 16776....dus na heel veel moeite en een volledig opengehaalde rechterhand een nieuwe sensor....en resultaat is meer foutmeldingen dan daarvoor...???? de voorloper van de sjoemel diesel...?

 

als laatste ga ik stekker en stuk nieuwe draad doen en de kleppendeksel lichten en alles schoonmaken....

 

mocht dat niet lukken koop ik een nieuwe motor compleet voor handschakel....is nog te koop nmlk....maar of het waard is...

 

kortom beetje frustratie....

 

er komt trouwens gewoon spanning op de sensor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

5v (max is idd goed), zou je bij de G28/Krukassensor kunnen?

Ja, is te doen. Hij zit op de bak. Maar niet makkelijk. Zelfde catagorie als de nokkenas sensoren.

post-23215-0-32264900-1548946249_thumb.png

 

Wordt wel gezegd dat als hij geen signaal meer zou geven, de motor niet zou lopen/starten.

Omdat dit signaal oa gebruikt wordt voor de injectoren.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

update: ik heb een nieuwe stekker en een stuk nieuw draad gemonteerd. was ff wat werk....

ook nog de 12V shock therapie gedaan op alle 4 de solenoids.

maar helaas, met alles zo'n beetje nieuwe (sensor , stekker, draad) blijft de melding komen....

ga nu kleppendeksel lichten en alles checken en schoonmaken.

het vreemd is wel dat als ik de foutcodes weg haal en even wacht en hem daarna koud start hij als een zonnetje loopt....na 10 min. begint het minder te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog een nieuwe sensor liggen. Zal deze er inzetten wat wederom een uitdaging gaat worden gezien je er nauwelijks bijkomt....Ik heb een tool gemaakt die hopelijk eea makkelijker gaat maken.

Mocht het dan nog steeds niet werken dan trek ik volledig nieuw kabelstuk richting ECU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog een nieuwe sensor liggen. Zal deze er inzetten wat wederom een uitdaging gaat worden gezien je er nauwelijks bijkomt....Ik heb een tool gemaakt die hopelijk eea makkelijker gaat maken.

Mocht het dan nog steeds niet werken dan trek ik volledig nieuw kabelstuk richting ECU.

Bin there, done That, hate to do it again.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

update: nogmaals nieuwe stekker met nieuw draad. netjes op de sensor met click zodat stekker geborgen zit.

auto gestart ff warm laten worden en vcds uitgelezen. actuele waarde sensor 4 geeft een blank veld....andere 3 schommelen tussen 0 en -2.

Foutcode geeft malfunction aan vd sensor.

 

ik begin radeloos te worden....

maar goed. ik ga beide kleppendeksels er af halen en alles checken. nieuwe pakkingen en zal dan nogmaals nieuwe sensor erin zetten. heb een heel stuk nieuwe kabel gemaakt met de stekker. goed gesioleerd zowel qua hitte als storing.

als dat hem niet is dan snap ik er werkelijk niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden