Ga naar inhoud
  • 0

MirrorLink werkt niet... (?)


Ronald_p25

Vraag

Hallo VW Passat leden,

 

Wie kan mij wellicht helpen met het volgende;

 

Ik heb een VW Passat Variant 2.0 DSG (B8 uit 2015) (Discover Pro) en heb de optie "MirrorLink" in het menu staan, maar wanneer ik mijn iphone 7 of iphone 6 aansluit op de usb-poort van de auto gaat hij wel trachten verbinding te maken met MirrorLink, maar uiteindelijk krijg ik de melding dat er niets gevonden kan worden via de USBpoort.

De usbpoorten werken wel wanneer ik bv. een USB stick plaats op de usbpoorten en ik er wel muziek mee kan afspelen.

 

Naar mijn idee werkt dan de MirrorLink functie niet of is er wellicht iets anders aan de hand... ???

 

Iemand bekend met dit probleem of wellicht heeft iemand tips om de MirrorLink functie toch werkend te krijgen ???

 

Alvast bedankt ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

in mijn 02-2016 B8 staan er 3 opties, mirrorlink, carplay en androidauto, heb die in de Passat nog niet geprobeerd, in mn T5.6 heb ik een RCD330+ dezelfde functies, krijg de Samsung S8+ daar niet verbonden.

Je kan wel een (VW) App downloaden maar die maakt het gebruik van de telefoon onmogelijk en je ziet 2 apps die het doen, clevertanken.de en Sygic navi.. helaas krijg ik na het opstarten van Sygic meteen een resolutiefoutmelding.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na 2015 week 22 is Apple Carplay toegevoegd aan de DM en DP voor de B8 (MQB).

En de functies moeten wel geactiveerd zijn, het waren gewoon opties die je kon bijbestellen. Naderhand activeren kan ook, codes zijn gewoon bij de VW dealer te koop waarbij er in NL ongeveer het dubbele voor wordt gevraagd in vergelijking met Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook

@@bm-er

Tis alleen de vraag of dit een software upgrade vangt systeem is of hardware aanpassing.

Ook de hardware is anders, er zijn vanaf die datum ook andere USB hubs (en poorten) gebruikt met een Apple chipje erin. Als je bij de partnummers kijkt in de VW systemen staat er specifiek bij vermeld of ze geschikt zijn voor gebruik met Apple.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn B8 is van maart 2015 en ik heb lang gezocht om mijn iPhone met mirrorlink te koppelen, maar dat is dus niet gelukt. Nu weet ik dus waarom! Het lijkt er dus op dat het omwisselen van mijn iPhone voor een Android telefoon, de meest eenvoudige optie is. Jammer want ik ben er erg te reden over. De aanpassing (zowel soft- als hard-ware) van mijn Discover pro, zal waarschijnlijk meer complex en vooral kostbaarder zijn, vrees ik. Of zie ik dat verkeerd misschien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@PJVLB

 

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn B8 is van maart 2015 en ik heb lang gezocht om mijn iPhone met mirrorlink te koppelen, maar dat is dus niet gelukt. Nu weet ik dus waarom! Het lijkt er dus op dat het omwisselen van mijn iPhone voor een Android telefoon, de meest eenvoudige optie is. Jammer want ik ben er erg te reden over. De aanpassing (zowel soft- als hard-ware) van mijn Discover pro, zal waarschijnlijk meer complex en vooral kostbaarder zijn, vrees ik. Of zie ik dat verkeerd misschien!

welk onderdeel mis je nu? Ik bedoel, de Navi werkt goed bij mij, de telefoon/BT werkt goed.. voor muziek kan er een SD-kaart in indien nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn B8 is van maart 2015 en ik heb lang gezocht om mijn iPhone met mirrorlink te koppelen, maar dat is dus niet gelukt. Nu weet ik dus waarom! Het lijkt er dus op dat het omwisselen van mijn iPhone voor een Android telefoon, de meest eenvoudige optie is. Jammer want ik ben er erg te reden over. De aanpassing (zowel soft- als hard-ware) van mijn Discover pro, zal waarschijnlijk meer complex en vooral kostbaarder zijn, vrees ik. Of zie ik dat verkeerd misschien!

Ombouw is vooral erg duur, vanaf 1500 euro, en dan moet je de USB hardware nog vervangen. En aangezien VW dit niet ondersteunt is het de vraag wat je precies terugkrijgt zo is het bijvoorbeeld onduidelijk of je daarna nog zelf de kaart van je Navi kan updaten.

 

En als je wil updaten, dan zou ik ook naar de allerlaatste versie van de DP gaan, die met het volledig glazen 9" scherm, maar dat zal nog wel weer duurder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden