Ga naar inhoud

is er iemand met een 1.4 TSI schakel die ook een caravan trekt?


petervolkswagenpassat3c

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb eigenlijk 2 vragen, wat vind de 122pk-200nm van een caravan van max 1400kg achter zich ?

                                         Ivm de mooie grote kofferbak wil ik wat zware dingen uit de caravan in de passat leggen, + trekhaak gewicht van 75-80kg, gaat ie dan erg doorhangen?

 

Ik hoop op praktijk ervaring(en) van jullie,   

 

alvast bedankt,

 

mvg Peter 

Link naar reactie
Delen op andere sites

motorisering kan ik niet uit de praktijk geven, ik heb een diesel, maar ik denk dat je er overal mee komt. Niet de snelste maar heuvel op goed terugschakelen en lekker toeren maken.

 

Het doorhangen ligt aan je uitvoering, ik heb zelf een caravan van 1500 kilo met 85 kilo op de trekhaak. Ik heb daarom een setje MAD veren laten plaatsen. Ook omdat ik veel gewicht in de kofferbak leg. Dat samen met de druk op de trekhaak en 4 personen in de auto en dikke wielen zorgde voor het aanlopen van het wiel in de wielkast bij heuveltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

motorisering kan ik niet uit de praktijk geven, ik heb een diesel, maar ik denk dat je er overal mee komt. Niet de snelste maar heuvel op goed terugschakelen en lekker toeren maken.

 

Het doorhangen ligt aan je uitvoering, ik heb zelf een caravan van 1500 kilo met 85 kilo op de trekhaak. Ik heb daarom een setje MAD veren laten plaatsen. Ook omdat ik veel gewicht in de kofferbak leg. Dat samen met de druk op de trekhaak en 4 personen in de auto en dikke wielen zorgde voor het aanlopen van het wiel in de wielkast bij heuveltjes.

 

zat ik idd ook aan te denken, maar rijd hij dan onbeladen niet als een stuiterbal? En staat dan de achterkant niet erg hoog onbeladen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je vertellen wat je wilt verwachten van je gedrag van de auto, wat is je reisdoel (Nederland bijv of wil je over bergen)

Kijk je komt er heus wel dat is de uitdaging niet.

Hier trekt tdi 105 pk makkelijk de hut, en een keer terugschakelen bergop vindt ik ook niet erg.

Het is immers vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je vertellen wat je wilt verwachten van je gedrag van de auto, wat is je reisdoel (Nederland bijv of wil je over bergen)

Kijk je komt er heus wel dat is de uitdaging niet.

Hier trekt tdi 105 pk makkelijk de hut, en een keer terugschakelen bergop vindt ik ook niet erg.

Het is immers vakantie.

 

ik wil graag dat hij mij/ons incl wat bergen naar frankrijk brengt zonder dat ik pijn in mijn buik krijg of hij in de praktijk wel te rijden is met sleurhut(1400kg), en schakelen is gelukkig geen straf in de Passat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een 1.4TSi + DSG met Hobby 400 sleurhut van max 1350kg

nog niet de bergen ermee in geweest, en gaat ook nooit gebeuren,

maar dat wat hij erachter heeft gehangen....totaal niet hinderlijk merkbaar,

al zal het ook mee spelen dat de motor en DSG zijn aangepast naar

150pk en 270Nm :mrgreen:  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een 1.4TSi + DSG met Hobby 400 sleurhut van max 1350kg

nog niet de bergen ermee in geweest, en gaat ook nooit gebeuren,

maar dat wat hij erachter heeft gehangen....totaal niet hinderlijk merkbaar,

al zal het ook mee spelen dat de motor en DSG zijn aangepast naar

150pk en 270Nm :mrgreen:  :roll:

 

 

super! Heb je gelijk chiptuning laten uitvoeren, of heb je eerst nog standaard rondgereden met caravan?
 
Heb al contact gehad over evt wel/niet tunen, heb het bij mijn volvo s60 2.4 5 cilinder ook laten doen, maar bij z'on klein motortje?
aangepast door martijn v o
quoate aangepast je eigen tekst eruit gehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou er misschien verschil zitten in de garantie?

Vrij kort door de bocht om zo alleen prijzen neer te zetten.

 

Welke garantie krijg ik?

Vagtechniek is BOVAG aangesloten en biedt op de stage1 tuning:

5 jaar softwaregarantie

BOVAG garantie

1 jaar garantie op door ons geleverde hardware en onderdelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@petervolkswagenpassat3c is geen probleem bij een 1,4 TSI. Bij mijn Yeti met 1,4 motor ook laten doen en deze lachte om de caravan.

Mijn huidige passat B8 met 1,4 TSi staat ook op de nominatie om gechipt te worden.

@@jaap en bij wie ga je dit doen, en waarom

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Diver  Jan ik ga naar VAG techniek.

Ik ben daar met de B7 en de Yeti geweest en is bij beide auto's goed bevallen.

En waarom eigenlijk omdat het kan :mrgreen:  ik ga voor de standaard tuning en ze hebben op het ogenblik een januari aanbieding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou er misschien verschil zitten in de garantie?

Vrij kort door de bocht om zo alleen prijzen neer te zetten.

 

Welke garantie krijg ik?

Vagtechniek is BOVAG aangesloten en biedt op de stage1 tuning:

5 jaar softwaregarantie

BOVAG garantie

1 jaar garantie op door ons geleverde hardware en onderdelen

 

 

Kort door de bocht is zeker niet mijn bedoeling, ik heb gelezen meerdere malen op fora dat Vag ook een goede is, en die heeft nu een zeer aantrekkelijke prijs!

Ondertussen ook contact gehad met die jongens(en misschien ook meisjes), er wordt gesuggereerd dat de  wastegate versleten zal zijn, en dat dit voor een evt tuning eerst gemaakt moet worden.

Quanta costa : 

Er dient dan een nieuwe turbo geplaatst te worden. Er is ook een reparatie mogelijk van alleen het uitlaatspruitstuk alleen deze is iets goedkoper maar dan heb je nog steeds de oude turbo gemonteerd zitten. Kosten voor het compleet vervangen zijn 1349,- inclusief montage en btw.

 

Alleen het spruitstuk vervangen zal ongeveer 200 euro goedkoper zijn maar houd er dan rekening mee dat wanneer de turbo zelf defect gaat deze alleen compleet te vervangen is inclusief spruitstuk dus dan bent u uiteindelijk nog duurder uit.

 

Ik krijg zo langzame hand gewoon een naar gevoel over mijn nieuwe trots, ondanks dat hij zo fijn rijd en de ketting en waterpomp e.d 1000km geleden bewijsbaar is vervangen............................

 

Voor nu kap ik hier mee, eerst maar eens langer in bezit hebben en hopen dat mijn vertrouwen weer wat omhoog gaat door goed functioneren!

aangepast door petervolkswagenpassat3c
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

super! Heb je gelijk chiptuning laten uitvoeren, of heb je eerst nog standaard rondgereden met caravan?
 
Heb al contact gehad over evt wel/niet tunen, heb het bij mijn volvo s60 2.4 5 cilinder ook laten doen, maar bij z'on klein motortje?

 

Nee, heb eerst alle reparaties afgerond, dus ketting, bobine's, turbo en nog een paar kleine dingetjes,

en daarna pas laten chippen incl. DSG aan laten passen.

 

Heel simpel gezegd, ik kwam van een 2.0i van 1260kg, en stapte in de passat van 1410kg, ging van 145pk/195nm

naar 122pk/200nm.....niet dat de Passat slecht reed, achteraf wel met een rotte ketting en turbo, maar miste toch

trekkracht, topsnelheid interesseert mij vrij weinig, zolang de 170km/h haalbaar is.

Nu met 150pk en 270Nm heb je ineens een volwassen auto terug gekregen, totaal geen raket, maar ben er al mee

naar Duitsland en Oostenrijk op vakantie mee geweest, maar nog geen berg gevonden waar hij moeite mee had,

en dit jaar gaat hij nog verder, en mag hij ook Italië zien.....gegarandeerd dat ik na zo lange reis er fris uit stap,

zo'n DSG is ideaal voor mij  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Lang gewacht, 1/2 jaar, maar nu voor het eerst met mijn 122pk en 200nm mijn hobby 495 getrokken.

Conclusie, valt me 100% mee! Trekt heerlijk van af 1500 toeren de caravan van de plek, versnelt snel genoeg, 80-90km per uur in de 5 en nog mooi versnellen!

Wel maakt de motor met trekken een wat rauw geluid, ben mijn s60 met 2.4 5 cilinder gewend, en dat klinkt niet echt.................

Het doorzakken van de achtervering valt me ook best mee, dus helemaal gerust gesteld, doe/verander er niks an, tis goed zo!

passat en caravan01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden